Spindleruv Mlyn in de zomer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Normaal gesproken weten de liftmedewerkers hoeveel mensen en stoeltjes er bezet zijn. De lift draait een half uur om in te stappen, daarna zal hij door blijven draaien tot iedereen weer is uitgestapt. De medewerkers beneden hebben contact met de mensen boven.
Er kan natuurlijk wel eens iets mis gaan. Je moet dan een half uurtje in het stoeltje doorbrengen. Of het moet toevallig de laatste rit zijn. Dan kan een mobieltje redding brengen.
 
Die rodelbaan is erg leuk maar ook het monkeypark is leuk om eens te proberen. Het Aquapark hebben wij ook al diverse keren bezocht, gewoon lekker even bijkomen in het warme water, in de wildwaterbaan en in de bubbelbaden.

Het maakt niet uit of je groot of klein bent dit soort dingen is Altijd leuk.

Wij logeren altijd in Javornik (Niet zover van Spindleruv af) en hebben al erg veel leuke dingen gedaan. Kijk maar eens op onze website onder activiteiten.

Oja, een keer een Quad rit maken is ook HEEEEEEEEEEEEEL GAAAAAF.
 

mulder

Geroyeerd Lid
hallo

wijn zijn vorig jaar naar cerny dul geweest vlakbij vrchlabi

we hebben toen bj yellow point geloof ik hoor!
een tocht gedaan op een quart

echt mega gaaf en de prijs valt wel mee
het gebouw van yellow point zit midden in spinlemelyn of hoe je het maar schrijft.

je kan met 2 man op de qaurt en je mag alleen rijden als je een auto rijbewijs hebt.
ik zat achterop en heb echt heel erg genoten van de tocht

1 tip doe de jas aan die je aangeboden krijgt hij lijkt veel te warm,maar eenmaal onderweg bn je blij dat je hem aan hebt gedaan.

tip 2
ga eens eten in restaurant tibo
deze vind je als je via vrchlabi naar cerny dul rijdt de bordjes volgen
dan ga je links af van vrchlabi gezien net voorbij het hotel aan de linker hand.
die weg blijf je volgen en zie je van zelf een bordje van restaurant tibor.
personeel spreekt goed nederlands en je kan er goed eten gril gerechten,pizza,steak en ook gewoon eten

verder zijn wij naar de waterval geweest in harrachov erg mooi en zeker de mooite waard.

en niet te vergeten de grotten in bozkov eindje rijden maar de rondleiding is ook in het nederlands echt heel mooi

veel plezier
 
De nederlandse rondleiding in Bozkov heb ik NIET meegemaakt, een tsjechieche gids met een casetterecorder en een duits bandje was alles wat ze konden bieden. Toch was het wel HEEEEEL leuk en zeker een aanrader. (verslag inclusief foto's op de website :bloos2: sorry ik val af en toe in herhaling )

Die tocht op de Quad is ook erg leuk en is ook in Janske Lazne te regelen . (Het is Spindleruv Mlyn Mulder :lache: )

Tibor was erg lekker maar er zijn veel meer leuke restaurantjes in de buurt. Ook deze hebben we verzameld op onze website ( met onze eigen ervaringen en leuke foto's van onze gerechtjes)

Tja er is zooooooo veel te doen dat ook wij weer terug moeten van de zomer want we hebben nog lang niet alles gedaan.

ik wil nog.....kanoen, in een vliegtuigje het reuzengebergte bekijken......:wow:
 
Dank je Freddy voor de info.

Wij zitten van de zomer in Vrchlabi en dan is het toch wel een stukje rijden daar naar toe.
De routes zijn wel bijzonder leuk althans ik heb er hele leuke bij gezien.
Moet ik eens over nadenken.
 
In Spindleruv Mlýn kun je o.a. bij het VVV kantoor een Bonus Pas kopen. Met deze pas kun je tegen flink wat korting tien activiteiten doen:
- gratis busrit (retour) Spindleruv Mlýn - Spindlerova Bouda, dat is boven op een berg en van daaruit beginnen heel veel wandelroutes
- retourrit skilift Medvedin
- retourrit skilift Svatý Petr
- sweet menu in restaurant Blue Cafe (koffie/thee en een lekker stukje gebak)
- klimmen
- disc golf (soort frisbeeën op de piste van Svatý Petr, vond ik persoonlijk niet veel aan)
- bobsleeën/rodelen, waar het in dit topic al eerder over is gegaan
- tokkelen naast de dam die je tegenkomt op de weg van Vrchlabí naar Spindleruv Mlýn
- giant swing (ÁBSOLUTE AANRADER!!!)
- terrein scooters (met een step (dat noemen ze daar een scooter..) 10 km afdalen vanaf de piste van Medvedin)

Met deze activiteiten ben je al gauw twee dagen zoet. Wij hebben alleen niet gebruik gemaakt van de terrein scooters, zagen het niet zo zitten om 10 km een pad af te steppen :D

Verder zijn de grotten van Bozkov inderdaad leuk om te bezichtigen. Bij de kassa daar vragen ze uit welk land je komt en aan de hand daarvan krijg je een soort telefoon waar dan vervolgens Nederlandse uitleg uit komt. Erg handig!

Verder heb je rond Spindleruv Mlýn erg veel mooie wandelroutes (bijvoorbeeld 'Pramen Labe' (het ontspringen van de Labe/Elbe) wat al eerder werd genoemd, écht de moeite waard, zul je geen spijt van krijgen!), ook daar kunnen ze je bij het VVV kantoor goed mee op weg helpen. Daar hebben ze ook duidelijke kaarten met wandelroutes.

Een eindje uit de buurt van Spindler/Vrchlabí liggen de Adrspach Rocks, ook een must-see.

Ik zou zeggen, loop eens bij het VVV-kantoor (info centre) in Spindleruv Mlýn binnen als je daar bent. Dit kantoortje ligt midden in het centrum, in hetzelfde gebouw als restaurant Blue Café. De mensen daar zijn erg vriendelijk en spreken goed Engels en Duits.
www.spindl.info --> ook in het Nederlands.
 
Bovenaan