Speciale Tsjechische kronen voor goed doel.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Betalen met Nedved, Panenka en anderen op de kroon.
cid231199_NedvedVI01_1180_580x310.jpg


Als u binnenkort op vakantie gaat naar Tsjechië kunt u kronen met daarop het gelaat van Pavel Nedved, Antonin Panenka of een ander Tsjechisch voetbalicoon als wisselgeld krijgen. De speciale munten zijn in het leven geroepen om geld in te zamelen voor een foundation die zich inzet voor Tsjechische spelers die na hun loopbaan min of meer aan lagerwal zijn geraakt.

Bron: vi.nl
 
Serieus? Voor voetballers die na hun loopbaan aan lager wal zijn geraakt?

Dan heb je als voetballer iets niet geheel goed gedaan. Elke topsporter dient voor ogen te hebben dat topsport vaak hooguit 10 jaar duurt en daarna is het klaar. Dus dien je te zorgen voor een backup in de zin van opleiding/scholing voor de 2e carriere na het sporten. Of begin je een sigarenwinkeltje..

Laat Tsjechie maar speciale munten slaan om de verborgen armoede in het land te bestrijden. Dan zou ik meteen een vracht munten kopen/doneren namelijk. Er is erg veel verborgen armoede, mensen die met het "leefgeld" simpelweg niet kunnen leven. Ouderen die met een magere AOW oud en droog brood eten omdat het geld in week 2 van de maand op is. Mensen die al maanden, soms zelfs jaren, zijn afgesloten door CEZ van elektriciteit, ook in de wintermaanden, omdat de energieprijzen de bocht uit vliegen.
Doe daar eens wat aan zou ik zeggen.

En niet aan deze ex-sporters. Sorry hoor, maar daar heb ik bijzonder weinig compassie mee.
 
Bovenaan