Soms denk ik wel eens...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kun je je stelling iets duidelijker maken Staropramen? Ik vind het een beetje een rare namelijk, alsof de campings die beheerd worden door Nederlanders minder/slechter zouden zijn. Of lees ik dat verkeerd? Ik denk ( ik denk) juist dat veel mensen wel kiezen voor een camping met Nederlands beheer, lekker makkelijk en een "veilige gedachte" voor veel mensen als er vragen zijn.

Wij hebben vele jaren met héél veel plezier op een door Tsjechen beheerde camping gestaan....

Met heeeel veel andere Nederlandse gasten. :stout: (maar ook wel Duitsers, Belgen, Denen én Tsjechen ;) )

Dus het maakt voor mij niet veel uit of de camping beheerd wordt door Tsjechen of door Nederlanders, de sfeer op de camping wordt toch hoofdzakelijk bepaald door gasten die er komen???! :)
Met leuke mede-kampeerders zou ik me op een camping met Nederlands beheer ook prima kunnen vermaken.
 
Oorspronkelijk leuke campings verworden op die manier tot Nederlandse enclaves.
Er komen dan ook alleen maar Nederlanders die voor een sfeertje zorgen dat mij niet ligt.
Er komen zelfs geen buitenlanders en/of Tsjechen op deze campings omdat de eigenaren de taal niet beheersen.
En dan Landal greenparks aan het Lipno-meer. Past totaal niet in het landschap. Zelden zo'n gedrocht gezien in een prachtige omgeving.
Het is niet zo dat ik het mijn landgenoten niet gun, maar misschien geloof ik niet in het nieuwe Europa.
 
Is het echt zo slecht? Hoeveel van dit soort campings bestaan er eigenlijk?
Ik vind het zielig voor die mensen die op zo´n camping hun vakantie doorbrengen, het heeft inderdaad niet veel meer met vakantie in het buitenland te maken. En over het algemeen ben ik niet zo voor segregatie. Dat loop nooit goed af.
 
Oorspronkelijk leuke campings verworden op die manier tot Nederlandse enclaves.
Er komen dan ook alleen maar Nederlanders die voor een sfeertje zorgen dat mij niet ligt.
Er komen zelfs geen buitenlanders en/of Tsjechen op deze campings omdat de eigenaren de taal niet beheersen.
En dan Landal greenparks aan het Lipno-meer. Past totaal niet in het landschap. Zelden zo'n gedrocht gezien in een prachtige omgeving.
Het is niet zo dat ik het mijn landgenoten niet gun, maar misschien geloof ik niet in het nieuwe Europa.

Ja, ik begrijp je moraal. Landal is geen camping volgens mij, maar dit soort parken hoeft wat mij betreft ook niet! :( Net als die Hollandse enclave's als een Stupna, ook al zijn die huizen nog zo prachtig. Maar om terug te komen op de campings, gelukkig is de keuze aan de kampeerders zelf naar welke camping men gaat. En als er zoveel mensen dit soort campings bezoeken, dan is daar blijkbaar toch een markt voor.
 
verknoeien van het landschap

ik deel je mening, staropramen ...ze hebben het daar grondig verknoeid naar mijn gevoel. Maar zo gaat dat als mensen centen hebben : dan wil men eerder opvallen in plaats van zich aan te passen aan de omgeving ! (Als Belgen moeten we geen kritiek leveren want onze lintbevouwing en ruimtelijke ording is zeker niet voorbeeldig..)

En dan Landal greenparks aan het Lipno-meer. Past totaal niet in het landschap. Zelden zo'n gedrocht gezien in een prachtige omgeving.
Het is niet zo dat ik het mijn landgenoten niet gun, maar misschien geloof ik niet in het nieuwe Europa.
 
Bovenaan