Snelwegvignet Tsjechië 2018

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad aan de binnenkant. Rechts onderaan de voorruit vanaf het stuur gezien.
 

Bijlagen

  • vignet.jpg
    vignet.jpg
    9,8 KB · Bekeken: 5
Gewoon met plakband dus? Waarom maken ze de plakzijde achter dan? :stout:
Heb hem in ieder geval goed hangen. Overigens hoe controleren ze het? Ben nergens een controle tegen gekomen oid.
 
Huh nee hij zit gewoon goed verder, als ik hem tegen de ruit plak heb je hem juist verkeerd om. Ik maak zo wel even een foto.
 
Never mind, aan beide kanten zit ie goed kwam ik net achter. Heb hem maar gelijk goed opgeplakt. Kentekenzijde moet dus naar de binnenkant :lmfao:
 
Gewoon met plakband dus? Waarom maken ze de plakzijde achter dan? :stout:
Heb hem in ieder geval goed hangen. Overigens hoe controleren ze het? Ben nergens een controle tegen gekomen oid.

Nee, nooit met plakband of in een "hoesje" zoals veel mensen toch nog steeds doen. Het vignet is dan gewoon geheel ongeldig.

Controles vinden steekproefsgewijs plaats, men wordt staande gehouden, en vignet wordt van buiten en binnen gecontroleerd.

Meer info en veelgestelde vragen over tolvignetten vind je hier: https://www.hartmanova.eu/tol-vignet/faq-vignet.html
 
Wat ik vooral nu weet van een vriend van mij die bij de politie is, ze staan nu vaak met de auto bij overgangen van de snelweg waar het gedeelte met tol overgaat naar gedeelte zonder tol.
Ze volgen auto's die van de tolweg afkomen tot de volgende afrit en stoppen de auto daar, heb je geen ticket krijg je een boete.
Ik zie dit regelmatig op mijn weg van huis naar werk en vice versa.
 
Bij de afslagen vanaf Řehlovice in beide richtingen, Teplice en Usti, Richting Usti staan ze achter de muur net achter de afslag, richting Teplice aan de zijkant op de vluchtstrook van de afrit. Soms politieauto maar vaak de undercover auto ( Passat, zwarte of donkerblauwe Superb of Octavia).
 
In mei 2001 werd ik tussen Mlada Boleslav en Praag staande gehouden met mijn Nederlandse nummerbord. Met de ouderwetse verrekijker hadden ze me toen in de smiezen. Er was 1 rijbaan open ivm werkzaamheden. Ze stonden tussen de asfalteringsmachines.

Vorig jaar was ik Zebrak voor een jaarlijks evenement. En groep Duitsers komen daar ook steevast. Onze Ulli koopt ieder jaar keurig een vignet. Hij rijdt al 18 jaar in dezelfde auto volgens mij want hij had evenveel stickers op de ruit. En dat mag volgens mij ook niet. Je moet verlopen stickers verwijderen.
 
Bij de afslagen vanaf Řehlovice in beide richtingen, Teplice en Usti, Richting Usti staan ze achter de muur net achter de afslag, richting Teplice aan de zijkant op de vluchtstrook van de afrit.
Aha, ik vraag mij al jaren af waarom ze daar staan. Duidelijk
 
Allemaal geneuzel!

Als je hier langer verblijft en ineens van A naar B moet,..... Dan woon of werk je hier.
In Tsjechie.
Koop nou gewoon zo'n stickertje.
Per korte of langere periode, of per jaar.

Een heel jaar geen gezeur en oponthoud wegens,..............
Ja, inderdaad; bij de afslag. Dat ga je dus niet uitleggen.
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan