Snelweg D8 (Dresden - Usti nad Labem)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nieuwe snelweg is wel een uitkomst. Stuk sneller zo, zelfs naar Vrchlabi. Weet iemand wanneer het stuk bij Usti klaar moet zijn?
 
rickheuvel schreef:
Weet iemand wanneer het stuk bij Usti klaar moet zijn?
De planning is 2010, bron: České Dálnice

V současnosti již tedy chybí pouze poslední úsek k tomu, aby D8 byla kompletní a vedla z Prahy až na hranice s Německem. Jedná se o úsek přes CHKO České Středohoří (stavba 0805). Vzhledem k aktivitám ekologických aktivistů není tento úsek dosud ani ve výstavbě, ačkoliv měl být podle původních plánů hotov dříve než úsek přes Krušné Hory. Výstavba je nyní plánována na roky 2007 – 2010.
 
Goede morgen,
Familie van ons is gisteren vertrokken naar Dolni Lanov hebben ook de nieuwe weg A7/D8 Usti gereden ze waren rond half 12 bij de grens maar hebben toch 1 uur moeten wachten. Ze vonden de weg wel goed om te rijden normaal gaan ze altijd over Zittau.
Het was gisteren inderdaad erg druk met inkomend verkeer bij die overgang.
 
Heen anders dan terug (volgens de borden)

Twee jaar geleden reden we de 'oude' route van Dresden via Zinnwald naar Praag (en verder), dit jaar over de nieuwe snelweg.

Ik reed puur op aanwijzing van de richtingborden, dus geen eigen denkwerk;)
Op de heenweg verlaat je de nieuwe snelweg bij Usti n.L. en wordt je via de E55 langs de Labe (Elbe) naar Lovosice geleid, waar je vervolgens de snelweg (D8) weer op kunt. Een vlakke weg met uitzicht op de Labe.

Op de terugweg vanuit Praag word je door de richtingbordjes naar Dresden en Usti n.L. geleid tot het einde van de D8 en dan via Velemin en Borislav tot Nove Dvory (de oude route?), alwaar je de D8 op kunt en via Usti weer naar Dresden.

Die laatste route is misschien wel mooi, maar wat mij betreft geen beter alternatief. Deze route is erg berg-op/berg-af en ik denk ook voor mensen met caravans of aanhangwagens minder geschikt dan de Elbe-oever.

Groeten,
Rob
 
Ik heb thuis een wegenkaart liggen van Tsjechie (ANWB kaart)
Daarin staat dat de snelweg van Dresden naar Usti eind 2007 klaar is.

Me ouders vroegen zich af of dit wel een gangbare weg is om met een caravan te gebruiken..aangezien ze er nog mee bezig zijn?? :confused:

Ze hebben het topic al door gelezen maar ze konden er niet uit komen of dit een goede weg is voor auto + caravan.

Graag willen ze even een bevestiging dat het daadwerkelijk een goede weg is voor auto+ caravan.

Vriendelijke Groet :D
 
Ik heb thuis een wegenkaart liggen van Tsjechie (ANWB kaart)
Daarin staat dat de snelweg van Dresden naar Usti eind 2007 klaar is.

Dat gedeelte is dus nu al klaar. Wat mij betreft prima berijdbaar
en zoals ik hierboven al schreef: het stuk "gewone weg" tussen Usti en Lovosice langs de Elbe is ook prima.
 
Ik bedoelde de andere weg Tsjechie binnenkomen, via Zinnewald.. Hoe is deze weg om met een auto+caravan te gebruiken?
 
Mike,
Bedoel je de B 170? Dat is de oude weg van Dresden naar Teplice.
Die is met de caravan ook goed te doen. Je rijd echter wel door diverse dorpjes en vlak voor de grens is het aardig stijl omhoog en na de grens aardig stijl omlaag. De weg zal nu na de opening van de A17 wel een stuk rustiger geworden zijn.
Ik zou toch zonder aarzeling kiezen voor de nieuwe A17 en D8. Gaat veel sneller en is minder vermoeiend. Ook met de caravan.
 
met spoed een vraag voor reis naar Tjechi:e

Hallo wij vertrekken morgen zat naar Doksy en willen graag weten of de weg vanaf
Dresden A17 overgaat in D8 dat zou dan de nieuwe weg naar Praag zijn.
de route die wij uitgeprint hebben staat nog de oude weg aangegeven.
hartelijk dank hoop vanavond nog mail te ontvangen.
doeitjes Chara
 

pepo

† In Memoriam
Dag Gara,

niet in paniek raken, niet nodig.
Ook de routeplanner, die ik vertrouw (viamichelin.com, Dresden-Ceska Lipa), gaat niet via Usti naar Praag. Jij moet zo wie zo via Ceska Lipa.
Je kunt gerust ook deze viamicheling gebruiken.

Ik heb veel gereden Dresden - Ceska Lipa, naar Melnik:

Magdeburg (A14) gaat in Nossen over in A4 (Dresden, Bautzen)
Geen afslag in Dresden, doorrijden richting Bautzen, A4
Na het passeren van Dresden neem je na plm 30 km afslag 87 (Burkau),
verder ga je richting Bischofswerda, Neustadt, Dolni Poustevna (grensovergang), verder de hoofdweg volgen richting Sluknov, Rumburk, Ceska Lipa. Op meerdere plaatsen in D (na Burkau) en dan in Tsjechie kun je lekker en ontspannen eten langs de weg. Van deze route wordt je niet gestressed de eerste dag van je vakantie. Hou de kaart wel bij de hand .
Laat ons weten, hoe dat morgen ging.

Veel plezier
 

Macek

Geroyeerd Lid
Zou het voor mij een oplossing zijn om via deze route via Praag naar Hradek Kralove te rijden en dan naar Trebihost?
 
Vanavond eindelijk weer naar tsjechie

Na ruim een jaar gaan we eindelijk weer naar tsjechie, helaas maar voor 1 week. Ik heb gezien dat de route tussen Dresden en Praag vernieuwd is, kan iemand mij misschien vertellen of er nog veel verkeersproblemen zijn op de weg via Almere, Hannover, Dresden, Praag, Brno?
 

Macek

Geroyeerd Lid
Mike,
Bedoel je de B 170? Dat is de oude weg van Dresden naar Teplice.
Die is met de caravan ook goed te doen. Je rijd echter wel door diverse dorpjes en vlak voor de grens is het aardig stijl omhoog en na de grens aardig stijl omlaag. De weg zal nu na de opening van de A17 wel een stuk rustiger geworden zijn.
Ik zou toch zonder aarzeling kiezen voor de nieuwe A17 en D8. Gaat veel sneller en is minder vermoeiend. Ook met de caravan.

Hallo wij vertrekken morgen zat naar Doksy en willen graag weten of de weg vanaf
Dresden A17 overgaat in D8 dat zou dan de nieuwe weg naar Praag zijn.
de route die wij uitgeprint hebben staat nog de oude weg aangegeven.
hartelijk dank hoop vanavond nog mail te ontvangen.
doeitjes Chara

Zou het voor mij een oplossing zijn om via deze route via Praag naar Hradek Kralove te rijden en dan naar Trebihost?


Op deze vraag heb ik tot nu toe nog geen antwoord gekregen, dus bij deze nogmaals, is dit voor mij een goede route naar Třebíhošť
 
Maček,

Ik denk, dat rijden via de A17 en de D8 naar Praag voor jou een (goed) alternatief zou kunnen zijn.
Vanaf Dresden zijn wij altijd in zo'n 2,5 uur in Praag inclusief grens en tanken. (wij gaan dan nog door naar Kutna Hora, nog zo'n 3 kwartier)

Vanaf Praag zijn er denk ik 2 opties:
Via de R10 naar Mladá Boleslav, door naar Jicin en dan verder naar jouw huis
Of via de nieuwe D11 naar Hradec Králové en dan via Dvůr Králové naar jouw huis.

Maar of het sneller rijdt dan via bv. via Bautzen, Zittau en Liberec, dat weet ik niet. Die afstand is in kilometers korter.
Maar wel heb je op de routes via Praag veel meer kilometers autoweg.
Ik zou haast zeggen: Uitproberen.
 
Macek, ik zou zeker de route die Keesi beschrijft proberen. Wij hebben deze in juni ook gereden naar Vrchlabi en ik vond dit fijner rijden dan via Bautzen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.:) In ieder geval veel plezier in Trebihost!:zwaai::cheers:
 
Maček, daar hou ik je aan.
ALs je naar de meeting in Apeldoorn komt op 10 november krijg je er een van mij persoonlijk. ;)
 
Bovenaan