Snelweg D1 Praag-Brno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We hebben er vorige week nog een stukje op gereden, en inderdaad geen verschil met 3 jaar geleden.
Maar je kunt gewoon zingen van kedeng kedeng , in de auto dan heb je dan afleiding.

Het is gewoon de snelste route om van Brno naar Praag te rijden

Een maal bij Praag zing je dan maar kaduuk kaduuk kaduuk, ofzuksowat.
 
Onze Tsjechische vrienden noemen deze weg de brrrrnoooo, brrrrnoooo, brrrrrnoooo.........
Aanrader, ga eens bij regenweer op een naastgelegen parking staan, kan je bij elke naad het water zien opspatten!
Tip; de linkse rijstrook is een stuk beter dan de rechtse, die veel geleden heeft onder het vrachtvervoer.
 

Ad Verschoor

Donateur
Op vrijdag 25 mei van dit jaar zijn we even voor Jihlava de snelweg opgedoken richting Brno. Achteraf was dit een hele slechte keuze. Het is werkelijk een rot weg en dat over 100 kilometer. Hobbeldebobbel en dat niet even, maar echt de hele weg. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs kramp in de handen. Het is wel waar, links rijden gaat soms beter.
 
Wij zijn dit jaar in plaats van dat we over Hradec Kralove weer eens via Brno naar Olomouc gereden.
We hadden een aanhanger bij ons dus we konden niet teveel op de linkerbaan rijden, nou dat hebben we geweten ik voel nu nog de rammel van de betonweg.
Ik moet wel zeggen dat er wel een ritme in kwam, uiteindelijk hadden we nog een soort van lol in het kaboem wat er was.
Dan ga je na Brno richting Olomouc en denk je dat het afgelopen is en gaat het nog eens meer dan 30 km van kaboem.
Hier en daar waren ze de weg wel aan het slijpen zodat het vlakker is maar het blijft een wasboard.
Voortaan maar weer via Hradec Kralove.
Ga we weer eens een bakkie doen bij Ronald.
 
Ik kom uit de buurt van Brno, mijn vriend was er ook van geschrokken dus noemden we het heel sarcastisch 'een Tsjechische massage":wow: .

Wat ik laatst gehoord had is dat zij wel bezig willen gaan met een nieuwe snelweg maar nog niet het soort asfalt hebben ontwikkeld hebben die meer dat een winter mee gaat omdat waterdoorlaatende asfalt zo snel kapotvriest, zeker in de buurt van Jihlava en eigenlijk het hele gebied Vysocina. Er was een wel een teststrook gelegd met asfalt die in Zweden word gemaakt, die werkte wel maar was onbetaalbaar. Dus zijn die oude betonnen platen de meest duurzaame oplossing, hoe erg ze ook hobellen. :denk:
 
vandaag besloten om niet via de snelweg te gaan.we hebben nog tijd genoeg gaan eerst naar jindrichuv hradek(camp jindris).trouwens vandaag de synagoge en joodse begraafplaats in straznice bezocht.klein maar indrukwekkend.
 
Wat nou met: ze hebben het soort asfalt niet.
Alle koude landen in Europa hebben het, behalve Tsjechie niet?
Ik heb me er altijd over verbaasd.
Ze maken een nieuwe weg met mooi asfalt en na 2 jaar is het een lappendeken.
Afschot en op zijn kant leggen van de weg: nooit van gehoord.
Ik heb sterk het idee dat er een asfaltmaffia is.
Gewoon rotzooi maken en binnen 2 jaar weer terug komen om het te herstelen.
Klinkt negatief maar weet u een weg die er na 2 jaar ongeschonden bij ligt?
 
Wat vooral een probleem is in Tsjechie, dat ze een veel te dunne laag gebruiken.
En dan weer een paar cm over een oud stuk, nee dat gaat echt werken.
Waarschijnlijk uit kosten oogpunt ,maar op de langere termijn is het alleen maar duurder.

Indien men vanuit NL van boven de rivieren naar Olomouc wil en die hoek, gewoon over Polen rijden, daar ligt allemaal mooi nieuw asfalt (alleen heen over Dresden rijden ipv Berlijn, daar ligt nog 60km kedeng kedeng.. terug kan wel)
 

kuurgast

Donateur
Modernisierung der Autobahn D1 beginnt am 9. Mai.
Bron: radio.cz/de.

370110-top_foto1-j3cxs.jpg
 
Bovenaan