Sneeuwzeker in Bila Tremesna

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij overwegen een huisje te huren van 23-12 tot 30-12
Nu lees ik heel tegenstrijdige verhalen.
Wij gaan echt voor de sneeuw. Is de kans dat er sneeuw ligt aanwezig of is het tijdstip niet handig gekozen??
 
In die periode moet je wel heel veel geluk hebben. Als je perse wilt skiën zoek maar een andere bestemming.
 
Oke duidelijk verhaal. Mmmm misschien dan toch maar niet naar Tjechie leek ons fantastisch. Geen meters nodig maar wel witte wereld.
 
Wij overwegen een huisje te huren van 23-12 tot 30-12
Nu lees ik heel tegenstrijdige verhalen.
Wij gaan echt voor de sneeuw. Is de kans dat er sneeuw ligt aanwezig of is het tijdstip niet handig gekozen??

In Tsjechië kan wel sneeuw liggen eind december, maar in januari en februari ben je veel meer sneeuwzeker.
Het gebied wat je noemt is niet heel hoog, maximale hoogte 773 meter zie ik. Onder andere in het Reuzengebergte zijn hogere gebieden wat uiteraard ook meer sneeuwzeker is.
 

kuurgast

Donateur
Is de kans dat er sneeuw ligt aanwezig
Als je op het forum zoekt op titels "Winterseizoen" dan zie je dat de hoger gelegen gebieden vanaf half december hun pistes open hebben. Er is afgelopen jaren flink geïnvesteerd in steeds meer en betere sneeuwkanonnen.
Het is nu nog niet te zeggen of er verse sneeuw zal zijn , maar zoals Plank al schreef ligt Bílá Třemešná een stukje lager en is de kans op verse sneeuw boven de 1000 meter groter zoals het gebied Krkonoše.
 
We zijn idd naar andere plaatsen aan het kijken nu.
Vrachlabi en spinderluv mlyn lijkt ons ook leuk
wellicht iets hoger.
Mochten er mensen met tips zijn van plaatsen die hoger liggen (zelf biet heel bekend nog in Tsjechië) dan graag
Zag al dat kuurgast krkonose zei
 
Goede keuze Spindl. Afgelopen jaar lag er begin januari heel veel sneeuw! (Wil natuurlijk niet zeggen dat dat nu weer zo zal zijn. ) Vannacht is de eerste sneeuw weer gevallen
 
We hebben de gok genomen. We gaan naar Lánov. In de buurt van vrachlabi.
We hopen dat er sneeuw ligt en anders zullen we ons vast wel vermaken. Kan niet wachten tot het zover is. We hebben er zin in.
 
Zit je best centraal in Lanov ,( wij zitten altijd in Dolni Lanov) wij gaan dikwijls van daaruit naar Cerny Dul. Ongeveer 15 min. Rijden. Voor ons genoeg om te skiën parkeerplaats bij de piste.
Je kunt ook naar Herlicovice of doorrijden naar Spindl zijn grotere afdalingen.
 

kuurgast

Donateur
Heel veel plezier in Dolní Lanov.

Kwam nog iets tegen wat denk ik ook voor andere plaatsen geldt:
Vervoer in Vrchlabi is momenteel erg gecompliceerd. Vooral in het centrum en in de buurt van de supermarkten stort bijna in. Parkeren is druk en de bestuurder probeert te parkeren op plaatsen waar het verboden is,
Bron googel vertaling facebook//mesto.vrchlabi.

Aan de andere kant van Tsjechië de Šumava is ook alles mooi wit zie foto's op facebook/WeLoveSumava. :toppie:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan