Sneeuwscooters

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Sneeuwscooters in Tsjechië

Zijn er sneeuwscooters in Tsjechie?
Weet iemand hier op het forum misschien een adres of adressen waar ik in Tsjechie een gebruikte sneeuwscooter kan kopen?Hier in de Bílé Karpaty heb ik ze nooit gezien ofschoon er hier toch wel 3 tot 4 maanden flink wat sneeuw ligt.Een keer heb ik een politie sneeuwscooter gezien, dat was in de Beskedy.Alvast bedankt voor reactie.
rich?
 
Re: sneeuwscooters in Tsjechie

In de wintersportplaatsen in het Reuzengebergte kom je ze volop tegen.Iedere hotel- of pensionhouder heeft er eigenlijk wel 1 om op die manier te kunnen assisteren bij het vervoer van de bagage van zijn gasten.
Als je dus iets zoekt zou je in de omgeving van Pec pod Snezkou / Vrchlabi eens moeten zoeken.
 
Re: sneeuwscooters in Tsjechie

Bedankt Jaap voor de informatie.Zal daar eens gaan zoeken.Volgens mij wonen er in het Reuzengebergte ook nog wat forumleden die me misschien wat verder kunnen helpen.Zal de ledenlijst eens doorstruinen.
rich? :
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
 
Re: sneeuwscooters in Tsjechie

sněžné skútr is de tsjechishce naam voor sneeuwscooter. Ski doo, komt uit het amerikaans engels geloof ik. Maar is dus ook een merknaam voor scooters. Hierbij nog wat ander links:
http://www.snezneskutry.jesenik.com/
http://www.autosoucek.com/snezne_skutry.htm

Te vinden ook via google met opdracht sněžné skútry
Let op voor het besturen van een scooter is een vergunning/rijbewijs nodig. Kunnen ze je bij de verkooppunten misschien meer over vertellen
 
hallo, ik heb een vraag wij gaan al jaren naar tsjechie op vakantie en zijn twee jaar geleden in de buurt van Vrchlabi geweest in de winter en hebben er op sneeuwscooters gereden,dat is op die plek weer weg.
weet iemand nog een plaats in het wintersportgebied waar ze sneeuwscooters verhuren?
 
Voor sneeuwscooters moet je een normaal rijbewijs hebben, meestal een B rijbewijs, maar beetje afhankelijk van hoe ze op kenteken staan.

Hou er rekening mee dat er veel verschillende zijn, echte werkscooters, dan kan je gewoon een ouwe Rus kopen, kosten niet zoveel ook. Gaan alleen niet zo hard, wel sterk. En stabiel met de brede rupsen.
Daarna heb je tourscooters en sportscooters, de laatste zijn ook aan te passen aan hoe je ermee wilt springen. Deze gaan ook een stuk harder. En een hele smalle rups voor de goede wendbaarheid, en de ski's beter geveerd en anders afgesteld.

Let erop dat onderdelen best duur zijn, sloop je je rups, dan ben je zo een paar 10.000kc kwijt. Maar bij goed onderhoud moet het wel goed gaan.

Waar men goed naar kan kijken zijn quads, als men een 4 wielaangedreven excemplaar neemt met sneeuwkettingen komt men ook een heel eind, als het bijv voor sneeuwschuiven is, en spullen vervoeren, op smalle bospaden enzo. Natuurlijk kan het niet in 1 meter verse sneeuw, maar grote voordeel is, dat je deze het hele jaar kunt gebruiken, ook als er geen sneeuw ligt.

Waarschijnlijk zullen er amper sneeuwscooters verhuurt worden, men kan heel makkelijk omslaan, of zichzelf ingraven als men het niet gewend is, kappen zijn duur. En gewoon het feit dat een onervaren persoon dan niet weet wat te doen. Ik heb ook een keer een half uur m'n scooter uit staan graven uit de verse sneeuw. Schuin langs de berg, dan moet men wel geheel buiten de scooter gaan hangen omdat deze anders omvalt en omhoog sturen. Nadeel is ook, dat je weinif relief ziet op de witte vlaktes, dus hou je goed vast, men kan zo een sprong maken die je niet verwacht haha. Dit zijn redenen waarom men ze niet verhuurd.

Bij ons in de buurt heeft de lokale autobazar ook nog wel eens sneeuwscooters in de winterperiode. Afhankelijk van welk merk je neemt, kan de prijs best meevallen. Voor 150.000kc heb je een leuk ding!

Maar goed, let erop, waar er een servicepoint is, voor jou merk scooter, reserveonderdelen en gewoon voor het onderhoud.

Maar als je het geld ervoor hebt, zeker doen!!!
Echt heel mooi om overal te kunnen kome waar je maar wilt!
Je ziet de mooie witte vlaktes, of gaat lekker door het bos.
 
ik zou het heel jammer vinden als ze bij ons in het rustige dorpje in Vysocina 's winters met sneeuwscooters gaan crossen.

voor je werk oke, maar moet je de bossen in de winter onveilig maken met die lawaaierige milieuvervuilende sneeuwscooters? 't zou verboden moeten worden!!!
 
je zou voor je lol helemaal niet gemotoriseerd moeten recreeren! dus ook niet op de motorfiets. en natuurlijk komt die vieze lucht van de weg ook deels in de bossen, daar gaat het mij niet in eerste instantie om.

de winter is een rustperiode, niet zozeer voor de bomen, maar wel voor al het wild dat er probeert te overleven!! reeen schrikken zich al rot en rennen zich bijna dood door de diepe sneeuw als er een hond achter ze aan zit.

ik ben geen mileufreak oid, ik lust ook best een hertenbiefstukje of wildzwijngulash; maar waarom zou je op zo'n kolere-apparaat gaan zitten als je ook gewoon een boswandeling kan maken. dat geeft veel meer voldoening.

zo, en dat is mijn mening.
 
Corrie schreef:
Jozef, je was me net voor en hebt alles verwoord wat ik wilde zeggen en ik heb er dus niets aan toe te voegen.
Helemaal mee eens.

Maar denk goed na, ook voor de toekomst.

Ja het probleem van lawaai, dat hadden ze in Giethoorn ook , en de oplossing is gevonden in fluister bootjes.

In de bossen liever niet met zo`n herrie ding.

Ga het maar ergens doen aan een verkeersweg op een afgebakend terreintje van 50 x 50 meter.
Kun je ook niet zo hard, neem een voorbeeld aan het terrein in Vrchlabi met die trike`s.

Dat is mijn mening.

Met alle respect voor het ondernemen.
 
Hallo,

Wij gaan volgend jaar medio januari naar het Reuzengebergte en hebben al een aantal keren quad gereden. Dat was prachtig, maar nu was het idee gerezen om een sneeuwscootertocht te maken.
Heeft iemand tips of een site waar we dat kunnen gaan doen?

Met vriendelijke groet,
Peter
 

kuurgast

Donateur
In Vysoké nad Jizerou een redelijke prijs.
goochelvertaling:
Trakteer uzelf op een heerlijk gevoel van een rit in het zadel van een sneeuwscooter !! Of je nu de voorkeur geeft aan rustigere ritten op besneeuwde vlaktes of adrenalinestoten in diepe sneeuw !! Bij ons zal iedereen, zowel een complete beginner als een ervaren rijder, een geweldige tijd beleven.
De ritten zijn altijd met een gids op zijn eigen Sněžný skůtr, die je de route laat zien. We hebben verschillende routes voor u voorbereid - van 1 uur tot 4 uur (meer dan 100 km) circuit.
Wij verhuren sneeuwscooters alleen met een gids die u graag adviseert en helpt met alles wat u nodig heeft.We volgen het motto "Onze klant, onze meester" en daarom proberen we aan alles te voldoen.
Sneeuwscooter verhuur - Prijslijst
prijzen zijn inclusief brandstof
20 minuten 750,-Kč (min. 2 scooters)
1 uur 1600,-Kč (min. 2 scooters)
2 uur 3000,-Kč
Elk extra uur 1500, -Kč
prijzen zijn exclusief btw
20 minuten. ritten vinden alleen plaats bij het huren van 2 of meer scooters.
Helmverhuur is gratis
Zie pujcovna-sneznychskutru.cz.

In andere plaatsen zoals bv Pec pod Sněžkou en Špindlerův Mlýn vragen ze bijna allemaal het dubbele en een kortere tijd.
 
Bovenaan