Smiley's perikelen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste Tsjechië vrienden. Ik ga nog één keer schrijven maar dan wel een soort van afscheid. Niks ernstig zal ik meteen maar zeggen, juist iets leuks....tenminste dat denk ik.
Na ongeveer 25 jaar Tsjechië heb ik besloten om weer eens het avontuur op te gaan zoeken. Net als toen, 25 jaar geleden, ergens heen waar ik heg nog steg ken en waar veel te leren valt (let wel; dit kan een positieve les zijn alsook een negatieve...)

Ik heb een leuke tijd gehad hier in Tsjechië, als mensen dit vragen zeg ik altijd dat als ik het niet leuk vond ik allang weg was geweest. Het leven is mooi/leuk/goed in Tsjechië. Jaroslav, waar ik woon, is zeker geen wereldstad en minstens de omgeving ook niet maar ik ben nu eenmaal iemand die op z'n rust is gesteld.

Ik ben nu net in de 60 en mij viel op de laatste jaren dat er familieleden, vrienden en kennissen om mij heen wegvielen door allerlei enge ziektes. Ik bedacht toen dat ik als ik nog wat wil het nu moet gaan doen. En dat doe ik dus !!

Ik had een leuk houtbewerkingen bedrijf opgebouwd waar in de top 35 man werkte, daarnaast een leuke kaashandel waarmee ik op ongeveer 10 markten elke 14 dagen Hollandse kaas verkocht en ik ben in de gelegenheid geweest om een nieuw huis te bouwen met alles erop en eraan. Ik heb nu alles verkocht !

Ik heb op Curaçao twee leuke kleine vakantiehuisjes teruggekocht van de opbrengst van het bedrijf welke in de vakantieverhuur zitten met een goed dekking percentage. Dit gaat me een leuk pensioen bezorgen. Verder wil ik daar voor mezelf ook een woonhuis gaan zoeken, een opknappertje om wat te doen te hebben. En daarnaast ben ik van plan om veel te gaan genieten van het mooie tropische weer (voor mij geen sneeuw meer, genoeg gezien voor een heel leven lang), de stranden en al het moois wat daar op rondloopt en uiteraard de natuur van het eiland.

Ik dank de moderators van dit forum voor hun gedane zaken en het geduld wat ze met mij gehad hebben, en voor de nieuwkomers..... dat hebben ze echt nodig gehad! Ook dank ik alle andere die ik via dit forum (wel of niet persoonlijk) heb leren kennen en wil graag nog even in gedachten halen diegene die ons ook hier reeds ontvallen zijn.......

Ik zal best nog eens komen lezen en wellicht ook nog eens iets schrijven/antwoord geven maar officieel heb ik dus op het Tsjechië Forum niets meer te zoeken. Het is goed zo.

Het gaat jullie allen goed, en dat wens ik mezelf ook toe uiteraard.
Op z'n Tsjechisch zeg ik met luide stem....: Ahoj
 
Laatst bewerkt:

Tsjechie.net

Forumleiding
Administrator
Ik dank de moderators van dit forum voor ..... het geduld wat ze met mij gehad hebben
Ik stond net op het punt je bericht genadeloos weg te halen, toen ik dit las. :stout:
Dank voor al je bijdragen aan dit forum, smiley, ik wens je alle goeds toe in je nieuwe zonnige thuis!
Misschien kom je er ooit nog toe ons te laten weten hoe het bevalt, dat zou leuk zijn...
Good Luck, ook namens Punk! :zon::warm:
 
Beste smileyfromcz, ik heb net je eerste verhaaltje gelezen in deze topic. Je schrijft leuk en vlot leesbaar. Je was één van onze pioniers. Persoonlijk kwam ik niet zo vaak op het forum, mijn man des te meer. Zo te lezen heb ik veel gemist maar ach, je kunt niet overal alles bijhouden.
Ik wens je heel veel levensgeluk op het tropische eiland toe. Koester alle mooie herinneringen die je in CZ hebt opgedaan.
Veel gezondheid en voorspoed.
mvg Fera
 
Bovenaan