Smartcardwissel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na de vervanging door de nieuwe smartcard van Canal Digital ontvangen wij alleen nog maar Ned. 1, 2 en 3. Wie weet wat we hier aan kunnen doen? :dank2: Na een melding via de site van Canal Digital kreeg ik bericht dat het druk is en wel 15 dagen duurt voor ik van hen antwoord krijg. Dus ik hoop dat anderen forumleden me een goede tip kunnen geven.
 
Ga naar de site van canal digital.
dan naar kaart heractieveren, voer kaartnummer in.
zorg wel dat uw ontvanger aan staat op nederland 1/2/3 of bvn.
 
dat is afh. van welke receiver met welke software en natuurlijk de update. vooral de overschakeling seca2 naar seca3 gaf en geeft nogal problemen.
dus hierop een antwoord geven is net zoals , mijn auto maakt een raar geluid , wat kan het zijn?
 
Ga naar de site van canal digital.
dan naar kaart heractieveren, voer kaartnummer in.
zorg wel dat uw ontvanger aan staat op nederland 1/2/3 of bvn.

Als je Ned 1, 2 of 3 kunt zien is de kaart actief!

heb je de eenmalige machtiging om € 10,- af te mogen schrijven naar CD opgestuurd Rob?

En inderdaad, de wat oudere ontvangers hebben moeite met de nieuwe kaarten maar geven dan meestal helemaal geen signaal door.

Eventueel heb ik een ontvangertje voor je te leen om uit te proberen.
 
door update problemen zijn ned 1,2,3, free to air te ontvangen . dit betekent dat de kaart nu niet aktief is . ik heb 4 ontvangers (geen can. dig. gecertificeerd) als ik daar de kaart uitrek heb ik gewoon beeld op de nederlandse publieke zenders. het kan zijn dat de firmware van de ontvanger de update van candig. niet ontvangt. kijk eens bij www.sat4all.com voor info over jouw reciever.

Gr Jamrox
 
Nog even een vraagje. Ik zit nog niet in Tsjechië. Mijn dochter heeft de kaart meegenomen en is vandaag naar Praag vertrokken. Ik kan het haar dus niet vragen, maar: Heeft de nieuwe smartcard een ander cardnummer? Zo ja, dan is het te verwachten dat ik hem nu niet (vanuit NL ia internet) kan heractiveren. Zo nee, dan moet ik proberen de zaak te regelen als we in Tsjechië zijn. Misschien maak ik dan grag gebruik van je aanbod Gorrit.
 

char

† In Memoriam
Wanneer je een Nederlandse smartcard hebt,..en je zou de hernieuwde aansluitng telefonisch willen regelen,... dan gaat dat volgens mij vanuit Tsjechie niet!!.. Je moet nml een 0900-nummer bellen in Nederland.
Ik heb het ook al een paar maal ondervonden dat, dat niet werkt.

Beter is om:

Zorg dat je het, eventueel nieuwe, nummer van de card hebt. En jouw klantnummer+ adres in NL.

Zet de ontvanger op RTL4.(jouw dochter, dus)

Bel C.D.(vanuit NL).. en vraag of ze de card opnieuw willen activeren...

Meestal is het dan in een klein halfuurtje geregeld....

Tijden veranderen,.. dus ik kan het helemaal fout hebben!!..

Char.
 
Ook wij zitten met dit probleem .Ik heb geprobeerd de nieuwe kaart opnieuw te activeren via canal digital maar dat werkt dus niet. Als ik het goed begrijp :denk::bloos2: moet je dus eenmalig 9,95 overmaken en dan doet hij het weer .:wijs: Nu alleen dus uitzoeken naar wie ik dit over moet maken maar dat weet mijn vriend Barend wel .
 
nee je hoeft geen 9,95 over te maken.
op de website van canal digitaal kun je eenvoudig je kaart heractiveren.
http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/smartcard/smartcard-heractiveren.aspx
zoals ik al vaker heb geschreven zijn er genoeg receivers die niet met een vast decodeersysteem werken, als er dan een probleem is hoef je alleen de software te updaten. momenteel zijn er gigantische problemen met receivers niet alleen bij canal digitaal maar ook met de belgische zenders, daarom waren deze een tijd ongecodeerd te ontvangen.
canal digitaal is slachtoffer van hun eigen kartel methode geworden.
voor echt specifieke problemen stuur maar een pm.
of lees bijv sat4all.
 
Ik heb het zelfde gehad
met mijn sab hd

en bij werkt het weer omdat ik een aantal keer de systeems reset heb gedaan en de nieuwe software geinstaleerd en toen opnieuwe activatie aan gevraagd en toen kreeg ik weer beeld

op www.satbox4all.nl vind je ook een hoop informatie over de ontvangers
 
Bovenaan