Slingbox - NL of CZ TV waar je maar wil

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het gaat hier om een kastje dat je aansluit op internet en waarmee je via het internet op een andere plek je tv signaal zou kunnen bekijken.

Geen idee hoe het precies werkt en met welke systemen? Kabel, Satteliet ?
 
uitleg (wel al oud, maar toch)

Verder lijkt het mij volkomen legaal: je kijkt naar iets waar je voor betaalt, je doet het alleen even ergens anders.
 
Leuk, maar werkt volgens mij alleen met een analoog signaal. Ik heb hier niets meer door coax lopen...
 
Basic Cable TV Set-top Box
Digital Cable Set-top Box
Digital Video Recorder (DVR) such as TiVo, Comcast, ReplayTV, DISH or one provided by your cable/satellite provider
DVD Player/Recorder
HD component input support with resolution up to 1080i (down-converted for streaming)
Satellite Receiver such as DIRECTV or DISH
Video/Security Camera
Apple TV
Windows Media Center
 
dit kan ook met tunisiasat en vlc player etc etc.(gratis)
het heet streaming. is heel leuk om eens uit te proberen .
bedenk wel dat je een goede upload moet hebben.
 

Vodnik

† In Memoriam
eenmalige investering, in zoverre dat je een slingbox koopt die het tv signaal van je "normale" tv via internet naar je toestuurt.

Je hebt een internet verbinding nodig daar waar je TV staat en een TV abonnement voor de zenders die je wilt zien.
Daar plaats je dan de box.
(btw fixed IP adres! in CZ bij O2: +99czk)

Verder heb je daar waar je TV wilt kijken ook internet nodig.

(of je plaatst de slingbox bij familie die TV en internet hebben . . .)



Een sataliet ontvanger met een CD ab. lijkt me goedkoper!
 
Ik ging ervan uit dat de meesten wel een internetverbinding willen cq al hebben...

Het was maar een tip... ik heb geen huis in NL, het leek mij een leuk alternatief voor mensen met een tweede huis hier of daar...
 
Bovenaan