Sledehondentochten in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het parcours wat we afleggen is op de pistes en loipes van de Zvičina, door het bos gaan we naar de top en vervolgens weer terug naar het hotel van Nancy.
7.jpg 8.jpg
Doordat het boven nul is, is de sneeuw wat nattig en dus voor de honden moeilijker om de slee te trekken. Eénmaal weer naar beneden gaan ze als een speer, hoe harder hoe mooier.
9.jpg

10.jpg
Na ongeveer drie kwartier zijn we weer bij de auto’s. Een kleine pauze en de honden staan alweer klaar voor nog een rit.
11.jpg 12.jpg

http://www.trutnovinky.cz/index.php?gid=20874
 

Freddy2005

† In Memoriam
In 2007 won Radek Havrda de Trophée Grande Odysseé ( zie foto) en in 2008 was hij 4°, in 2009 won hij de race. De wedstrijd wordt pas sedert 2005 georganiseerd.

krkonose1_radek_havrda_zisk_trofeje_09_denik_clanek_solo.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
La Grande Odyssée Savoie Mont Blanc 2011

Momenteel is de "La Grande Odyssée 2011" aan de gang. Van 8 tot 19 januari zijn de teams dit jaar onderweg. Drie Tsjechische teams zouden dit jaar van de partij zijn, maar topfavoriet Jiri Vondrak heeft op het laatste ogenblik afgehaakt wegens gezondheidsredenen. Bijna duizend km moeten ze afleggen in twaalf dagen.

Radek Havrda (foto) is er ook opnieuw bij en staat na drie etappes op de tweede plaats. In de eerste etappe eindigde hij tweede na de Zwitser Emil Inauen, die momenteel aan de leiding staat van het tussenklassement. In de tweede etappe kwam Havrda samen met Martin Bily, een tweede Tsjech, als eerste over de aankomst en in de derde etappe werd Havrda opnieuw tweede na de Zwitser.

Martin Bily staat derde in de rangschikking.

image.php


grandeodyssee.com
 
Bedankt voor de link Freddy, ons ritje is alweer bijna een jaar geleden. Als ik het zo terug lees was het best wel een beetje bijzonder om met hem te mogen rijden, gemiste kans was zijn aanbod om zelf de slee te besturen (foto's maken had meer prioriteit) maar er komt vast nog wel een volgende keer/kans. :ja:
 

Freddy2005

† In Memoriam
La Grande Odyssée

Na zeven etappes staat Radek Havdra voorlopig op de eerste plaats. Na een aantal etappes, die ofwel geannuleerd of ingekort werden en waar ook heel veel rijders een fout parcours reden, heeft Havrda momenteel een 15 minuten voorsprong op de Slovaak Milos Gonda en bijna 39 minuten op Martin Bily. De Zwitser Inauen die helemaal fout reed in een etappe heeft de wedstrijd verlaten. De wedstrijd heeft ook heel veel te lijden onder slechte weercondities.
 
Ja, dat klopt, in het eerste tabje LGO staan de video's, maar wilde het een beetje Tsjechisch houden, vandaar dat ik doorlinkte naar de website van Havdra zelf.

En die foto die je geplaatst hebt: :blind: Had ik niet gezien op de site. Het is even zoeken maar ik zie inderdaad een musher. :D
* Aha, mooie foto gevonden, is van 14 januari zie ik*
 

Freddy2005

† In Memoriam
Opgave van Havrda in allerlaatste etappe

Radek Havrda heeft in de laatste etappe de strijd moeten staken door vermoeidheid van de honden. Reeds bij de start van de etappe moest hij een hond achterlaten en na anderhalf uur waren nog drie andere honden te vermoeid om nog vaart te maken. Wijselijk heeft Radek dan maar besloten om te stoppen en de gezondheid van de honden niet in gevaar te brengen. De Slovaak Miloš Gonda won uiteindelijk de wedstrijd voor de Tsjech Martin Bílý.

trutnovinky.cz
 
Bovenaan