Sledehondentochten in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet waar je in Tsjechie mee kan met een hondensledentocht? Heb eens op de tv een hele reportage gezien van Nederlanders die dat organiseerden, ik meen in Noord/west Bohemen. Andere locaties zijn ook prima hoor!
 
Sledetocht met honden gezocht omg. Bozi Dar

Ik ben op zoek naar een adres waar men sledetochten met honden organiseert. Dit moet dan wel in de buurt van Bozi Dar zijn. Graag zou ik zo'n tocht maken! Wie heeft een idee?
 
Deze site heb ik onder "mijn favorieten" staan, wij hopen ook eens zo'n tocht te maken. De site is van een forumlid, alleen ik weet de naam niet meer :denk: en het is ook niet in de buurt van Bozi Dar. Vaak doen deze honden mee aan wedstrijden en hebben de honden-eigenaren onderling contact. Misschien kun je ze mailen met de vraag of zij een leuk adres voor jullie in de buurt van Bozi Dar hebben.
 

Marcel

Moderator
ietsjes onder Nachod dus, da's voor mij nog geen 50 km. mooie omgeving daar met veel bossen en heuvels.
goeie en leuke tip, ga ik beslist een keer doen als we een keer in de winter in Tsjechie zijn.
 

Freddy2005

† In Memoriam
De deelnemers aan wedstrijden organiseren normaal gezien toch geen tochten voor "groot" publiek. Een wielrenner organiseert toch ook geen fietstochtjes. Best lijkt mij ter plaatse te vragen.
 
Hoi,

de meeste sledehonden mensen in Tsjechië hebben geen husky's ze hebben Alaskanen, dat zijn kruisingen van van alles wat. Sneller als husky's maar minder geschikt om met toeristen te werken. Ook stellen de meeste Mushers (de sledehondenmensen) hun honden niet ter beschikking aan toeristen. Ze willen goed presteren met de honden (en doen het ook heel erg goed in de wedstrijden) en nemen dan ook geen risico's op blessures die zouden kunnen optreden.

Er mag in vele gebieden niet zomaar met de sledehonden gelopen worden dat verklaart miss ook de weinige aanbieders van sledehondentochten.
Ik zal wel eens een beetje rondvragen bij de wedstrijd van Destne. Maar dat is pas eind januari en daar hebben jullie dan weinig aan helaas.

Groetjes,

Xander, Santa's best friend.
 
Vandaag zijn we samen met vrienden naar Nancy in Dolní Brusnice geweest. Daar hebben we (de dames) een tocht gemaakt met sledehonden, iets wat ik altijd al graag wilde doen en ik kan u zeggen: het was prachtig!!!
Hier een impressie:
Eerst de honden inspannen, ze staan te trappelen! De honden lijken op Alaskan husky's, maar ik ben er nog niet achter wat voor soort het precies is.
1.jpg 2.jpg
Mijn begeleider is (als ik hem goed heb begrepen) niemand minder dan Hradek Havrda, hij en zijn honden werden vorige maand nog tweede op de grandeodyssee in Frankrijk, een race met s'werelds beste sledeteams.
3.jpg 4.jpg
5.jpg 6.jpg
Onderweg stoppen we een aantal keren omdat ik wat vragen heb en wordt er enthousiast -in een mix van Tsjechisch en gebrekkig Engels- vertelt over de honden en hun wedstrijden. In Frankrijk hebben ze bijna 1000km afgelegd in 10 dagen! En die 1000km worden afgelegd in vaak moeilijke omstandigheden: bergen, kou, etc.
 
Bovenaan