Horeca Slechte restaurants in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik was op TripAdvisor aan het rondkijken bij restaurants in Praag. Nu let ik nooit zo op de sterren die mensen uitdelen. Wat de een goed vindt, vindt de ander helemaal niks... Maar dit restaurant is interessant.

Op een paar na, krijgt dit restaurant van iedereen de laagste score. Ik ben op mijn zoektochten in
TripAdvisor nog nooit zo een laag beoordeeld restaurant tegen gekomen. Dat wekt mijn nieuwsgierigheid.

http://www.tripadvisor.com/Restaura...30383-Reviews-Mystic_Cafe-Prague_Bohemia.html

Ik wist niet dat ze het nog zo bont durfden te maken met toeristen afzetten... Vooral dat schaaltje met chips. Ik dacht dat dat nu wel helemaal verdwenen was in de Praagse horeca. Niet dus...
 
Het valt best mee: van de geclassificeerde restaurants zijn er 309 nog slechter. Ik zou me kunnen afvragen wat ze daar met de cliëntele hebben uitgehaald, maar ik bespaar me dat liever.

Het restaurant voldoet zonder beoordeling aan een aantal criteria er niet binnen te gaan: Praag 1 en een pizzeria. In Praag 1 eet je niet en pizza eet je in Italië, elders slechts als je geestelijk onvolwassen bent.

Daarnaast zal het wel een restaurant zijn dat zich in enkele reisgidsen heeft ingekocht. Dan krijg je klanten die je niet te houden hoeft.
 
en waarom eet je niet in praag 1???? er zijn daar genoeg plaatsen waar je voor een normale prijs goed kan eten en ook nog met super bediening. en hele volksstammen zijn dus geestelijk onvolwassen?????
 
Onze buren waren vorige week in Praag, zij waren bewust een stukje van het centrum afgelopen voor een drankje.
Ze hadden frisdrank voor de kindjes en 2 kopjes koffie voor hun eigen, ik weet niet in welk restaurant zij zijn geweest maar wel dat ze erg schrokken van de prijs 8 euro per consumptie!
 

Vodnik

† In Memoriam
In Praag is het gewoon noodzakelijk om vóórdat je een restaurant binnengaat de prijslijst te bekijken! Trouwens niet alleen in Praag maar ook in Marianske lazne, de prijzen daar zijn nog wilder dan in Praag (daar zijn tenminste nog alternatieven, ook in het centrum).
 
wat het geestelijk onvolwassen, moet ik ontkennen. anders heeft mijn vrouw gelijk.
In discussies tussen echtelieden meng ik me wijselijk niet!

Als ik de verhalen over de prijzen lees, bedenk ik me dat het verplicht aangeven van het prijsniveau (Skupina 1a/1/2/3/4) ook wel zo zijn voordelen had. Zeker daar de kwaliteit overal hetzelfde was.
 
ik ben al vaak in praag geweest en heb het vroeger ook meegemaakt dat ik ben afgezet, maar ik ga niet meer in discussie.

maak het zo goed als nooit meer mee, maar dat komt ook omdat ik al heel wat favoriete restaurants heb tegenwoordig. ook in praag 1 en 2 zitten prima restaurants, vaak iets duurder, maar goed betaalbaar in vergelijking met nederland.

natuurlijk, als je bestelt zonder prijslijst neem je een behoorlijk risico, maar er bestaat ook zoiets als een meldplicht.

als je voor brood en chips moet betalen zonder dat het ergens staat, kunnen ze je dat niet zomaar in rekening brengen, dan heb je een punt ter discussie of zegt gewoon dat je dit niet wil betalen. en ook niet de 10% servicecharge, of het moet ergens op de prijslijst staan.

ik betaal dit gewoon niet meer, wie ze er ook bij halen. tenslotte gokken ze er gewoon op dat je als onwetende toerist gewoon overdonderd wordt en betaalt, want ze zijn zelf flink in overtreding.

dit geld niet alleen voor praag, maar overal waar veel toeristen komen. ik ken iemand die in de guldentijd op het san marcoplein in venetie voor 2 personen koffie en gebak en cognac 100 gulden moest betalen. daar schrik je wel even van.

ga gewoon lekker naar praag 3 en 10, daar eet en drink je nog steeds voor heel weinig en met de metro of tram ben je er zo.
 
Riko (TS), ben je er ook zelf geweest?
Nee, ik ben hier nog nooit geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit rond de burcht eet. Ik kom er regelmatig om fotos te nemen of gewoon rond te lopen. Maar ik heb altijd het idee dat ze daar extra geld aan mij willen
verdienen. Dan staat r weer die 10procent service kosten bij. Geeft altijd weer zo een a-relaxed moment met de bediening, want die betaal ik dus niet.
Bij Lokal (Misenska) bij de Karelsbrug wel eens geweest. Is wel een leuk concept, die Lokal bierhallen, maar wel aan de prijzige kant. Ietsjes verder zit een Kolkova Olympia, daar kom ik wel eens.

Ik zie wel dat ik bij een andere beruchte toko volgens tripadvisor ben geweest. In 2008 of zo.
Malostanska restaurace. Ik kan me alleen herinneren dat ze erg moeilijk deden dat we alleen wat wilden drinken.

Het valt best mee: van de geclassificeerde restaurants zijn er 309 nog slechter. Ik zou me kunnen afvragen wat ze daar met de cliëntele hebben uitgehaald, maar ik bespaar me dat liever.
Veel van die 309 restaurants hebben geen beoordeling en staan daarom onderaan.

Maar wat mij vooral opviel aan die Mystic pizza, was het enorme aantal reviews
.. 100+ en dan nog maar 1 ster (1 bol) hebben. Er zijn er nog een aantal met zo een lage rating ..
 
Noem svp geen namen, voordat je het weet kopen die oplichters van Mystic ze nog op...

Tip: ga nooit eten in restaurants uit reisgidsen en in hun procedures onduidelijke internetsites.
 
Noem svp geen namen, voordat je het weet kopen die oplichters van Mystic ze nog op...

Tip: ga nooit eten in restaurants uit reisgidsen en in hun procedures onduidelijke internetsites.
Helemaal mee eens.
Heb me een jaar of 5 geleden om laten praten om met kennissen waar ik toen mee in Praag was, naar dat grootste biercafe te gaan. U fleku of zoiets. Heb niet eens zin om de naam meer op te zoeken.
Wat een smerige opdringerigheid. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Bier was overigens wel erg lekker.
 
U Fleku, had er mooie jeugdherinneringen aan, uit 1981. Later me ook ooit laten ompraten er nog eens heen te gaan. Smerige opdringerigheid is het juiste woord.
Mijn smaakgeheugen gaat helaas niet echt tot die tijd terug - te zeer bezig met andere dingen toen - maar er staat me een smaak bij die aan bovengistend deed denken, terwijl het ondergistend is, goed gehopt en enige chocolademout, met zomerfruittonen. Zou je een vervanger willen probeer eens de donkere van minibrouwerij Berounsky Medved. En je kan daar goed eten! Fantastische ambiance (buiten instortende fabrieksgebouwen en een autostort), binnen merk je dat niet.
Een reisgids schreef overigens over Beroun dat er voor een toerist niets te vinden is, dan zit je goed dus.
 
Met dat lichtere bedoel je waarschijnlijk iets wat ik maar even mondvolume noem, dat dat Nederlandse een voller mondgevoel geeft. (zie je een beetje aan hoe die aan het glas blijft hangen). Komt voornamelijk door de overmatige suiker. Het is goed voor de zog, maar daar hoeven mannen dat niet voor te drinken.

Ik heb die zwarte Bernard nooit gedronken, dus ken de smaak niet. Ik zal hem een volgende keer eens bekijken en aan ruiken. Ik drink namelijk geen bier meer, dus smaak moet uit geheugen. Nasmaak (uitvloeing, hangen blijven van smaak etc) is dan wat moeilijker.
 
Bovenaan