Skieën in Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

J

johnny

Guest
hallo,
Ik ga in de kerstperiode met mijn gezin skieen/snowboarden in Vrchlabi, ik heb een huis gehuurd in Prosecne, mijn 1e keer in Tsjechie.
We kijken er erg naar uit.
Kan iemand wat van zijn ervaringen vertellen in Vrchlabi?
Of iets anders waarvan jullie denken dat dat nuttig is voor mij om te weten?
 
Re: skieen in Vrchlabi

Hallo Johnny, wij gaan al 11 jaar bij vrchlabi skieen en onze zonen snowboarden. je kunt er alle kanten op en in spindleruv is het heel mooi. In Vrchlabi is het uitstekend voor beginners omdat het er rustiger is. Tegenover de kerk het straatje in zit een prima bedrijf waar je alles kunt huren. Wij vinden het nog steeds heerlijk om er naar toe te gaan.als je van Prosecne via lanov naar vrchlabi rijd zit er in lanov een restaurant waar je heerlijk kunt eten. (drevenka) groetjes Els van den Heuvel
 
Re: skieen in Vrchlabi

Hallo John,
Wat ik en mijn gezin erg gaaf vonden is een rit op de sneeuwscooter, tussen Vrchlabi en Lanov, en op een reuzeband via een baan naar beneden roetsen. Ik weet niet meer precies hoe het daar heette maar het was vlakbij Vrchlabi, als je erna vraagt in Vrchlabi kan iedereen je dat vertellen.
Heel veel plezier toegewenst, Gieneke
 
Re: skieen in Vrchlabi

Op een reuzenband naar beneden roetsen heet "Snowtubing" en dat is inderdaad heel gaaf....Ook voor ouders
grin.gif
 
Re: skieen in Vrchlabi

De omgeving van Vrchlabi zal je zeker bevallen. Er is op skigebied behoorlijk wat te doen al is het lang niet zo toeristisch (en dus ook niet zo druk) als het nog geen 15km verderop gelegen Splinderuv Mlyn. Als je een wat langere piste zou willen proberen is Herlikovice (een paar km's vanuit Vrchlabi richting Splinderuv Mlyn) ook aan te bevelen.
Wat eten betreft is het in Vrchlabi ook goed toeven. Probeer de pizzeria in het centrum bijvoorbeeld maar eens.
 
Bovenaan