Sim prepaid telefoonnummer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedemiddag,

Ik ben net nieuw op dit forum, en heb een vraag. Mogelijk is hierop een antwoord vanuit jullie ervaringen in tsjechie.

Over enkele maanden zal ik voor een langere tijd naar Tsjechie vertrekken en zou nu al een prepaid telefoonkaartje (data en bellen) met een Tsjechisch nummer willen hebben welke ik straks ga gebruiken. Zo kan ik nu alvast dit nummer doorgeven aan iedereen en straks de prepaid evt omzetten naar sim only... Wie o wie kan mij helpen met advies, tips of een (data/bel)sim kaartje met Tsjechisch nummer? Alvast bedankt!
 
Ik heb jaren geleden in het winkelcentrum Nisa bij Liberec een simkaartje gekocht van O2 met daarop 300 kronen beltegoed en die in mijn telefoon erbij gezet (ik heb een duelsims Samsung telefoon) Zo simpel is het. Ik krijg nu een sms van ze als mijn beltegoed op is of bijna verlopen is en kan dat met mijn laptop online opwaarderen. Heb je geen bakrekening in CZ dan kan je bij ieder boekenwinkeltje een update kaart kopen van minimaal 200 kronen en het dan zo met je telefoon opwaarderen. Je moet dan een code invoeren
 
Ik gebruik een simkaartje van Tesco. Verkrijgbaar bij de Tesco supermarkt. Tesco mobil. Deze werkt via het O2 netwerk (naar mijn ervaring de beste dekking in CZ) maar is goedkoper dan van O2 zelf. Beltegoed kan ik eenvoudig opladen via mijn Tsjechische bankapp. Maar kan uiteraard ook bij de Tesco.
 
Bovenaan