Sieraden kopen in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben van plan om komende vakantie in Tsjechie een gouden ketting te kopen. Weet iemand of goud er goedkoper is dan in Nederland en waar ik op moet letten?
crazy.gif
 
Sieraden zijn vaak goedkoper, maar kijk uit dat je geen verguld zilver koopt. Goed op de stempels in het goud letten dus! Sieraden met daarin Tsjechisch granaat verwerkt zijn vaak (niet altijd) verguld omdat het iets te maken schijnt te hebben met de hardheid van de zetting waarin de stenen zitten. Maar met een gouden ketting denk ik dat er niet veel mis zal zijn. Koop sieraden wel altijd bij een juwelier (klenoty) en niet van iemand op straat. Succes!
 
Als je iets echt Tsjechisch wilt, moet je bij de ketting nog een hangertje kopen met rode granaten - het heeft met het wapen niks te maken. Het is een soort steen. Het staat erg leuk bij goud. Bij een juwelier hebben ze dat zeker.
 
Ik vind het goud in CZ juist relatief duur in vergelijk met Nederland. Zeker zodra er een diamant of briljant in zit. Met gewoon goud zonder poespas is het inderdaad wel iets goedkoper. Maar voor echt goedkoop goud moet je nog steeds in Antwerpen in de joodse wijk zijn. Kan je ook afdingen
 
hallo, aan wie sieraden koopt zou ik zeker de raad geven om iets meer gepersonaliseerd ipv stereotype juwelen te kopen. CZ heeft een potentieel van bewonderenswaardige juweelontwerpers. Als je rechtstreeks bij kunstenaars koopt geeft dit beslist een meerwaarde aan het objekt. Er zijn ontzettend veel gallerijen en via internet kan men over de kunstenaars meer te weten komen. Wat goud betreft : ik denk dat het karaatgehalte meestal lager ligt dan in West Europa en de prijs zal dus ook lager liggen. Veel sukses
 
Bovenaan