Septictank

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit zijn misschien wel de regels maar hier, op het platteland in elk geval, gaat de inhoud van de tank rechtsstreeks naar het land!
Verder heb ik nooit meer als 1000 Kc hoeven te betalen.


Als het een boer is die de inhoud van de tank zo op het land gooit, is hij in overtreding. Een paar jaar geleden mocht dit nog, maar de wet is veranderd. In de overgangstijd zullen er altijd mensen zijn die niet op de hoogte zijn, of ze doen het stiekum.
De 1000 kr zijn dan, mits zonder rekening dik betaald.
Er mag nog wel stalmest op het land worden verreden, daar dit materiaal niet is vervuild, maar de inhoud van septictanks is, kan (hoeft niet) vervuild zijn.
Het bedrijf moet dit aanbieden bij een zuivering, en moet daar ook voor betalen, hij moet belasting afdragen en BTW (DPH), ik vind 2000 kr dan niets teveel.
Mijn info komt van een bedrijf die bij de buren de tank leegmaakte en bij ons kwam kijken of het nodig was.
Om goed met je afvalwater om te gaan kijk eens op de volgende website.
http://www.de12ambachten.nl/
 
Ik heb de septictank drie jaar geleden laten legen voor 500 kronen.
Geen idee waar dat spul gebleven is.
Ook geen idee gehad of de prijs redelijk was.
Ik kan moeilijk achter die auto aan gaan rijden om te kijken waar hij het spul laat.
En stel dat het over het land gaat, wat dan nog?
De man was tevreden, ik ben tevreden, wat wil je nog meer?
 
septic

in beranovka hebben wij een septictank waar ook de afvoer van mijn wasmachine op aan gesloten is .
kan iemand mij vertellen welk wasmiddel ik het best kan gebruiken?
volgende week wordt de septic leeg gezogen aan gezien dat al 30 jaar niet is gebeurd!
bovendien hebben we de afgelopen weken met veel mensen geklust en schoongemaakt (dit was teveel voor de septic....en te ruiken!!)
zonder nadenken heb ik heeeel veeel chloor en andere middelen gebruikt....maar dit was echt nodig!!
hoe vaak laten jullie een septic leegmaken en welke schoonmaakmiddelen kunnen geen kwaad??
de bio-enzymoplossing bracht ons geen echte oplossing!
ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken !

Ik heb de septictank drie jaar geleden laten legen voor 500 kronen.
Geen idee waar dat spul gebleven is.
Ook geen idee gehad of de prijs redelijk was.
Ik kan moeilijk achter die auto aan gaan rijden om te kijken waar hij het spul laat.
En stel dat het over het land gaat, wat dan nog?
De man was tevreden, ik ben tevreden, wat wil je nog meer?

De vraag van Judith P was niet wat iedereen ermee doet, maar of zij wat wijzer kon worden , dit is voldoende beantwoord door Fredy2005 en door mij.

Als ik het aan mijn buurman (boer) vraag doet hij het voor een fles becherovka, maar dat niet aan de orde. Drie jaar geleden kon dat nog.

Wij als nederlanders moeten in ons eigen land ons aan zeer veel regels houden en dan is het verleidelijk om hier in tsjechie het niet zo nauw te nemen, maar als je de tank illegaal aan het leegzuigen bent en de politie komt langs heb je wel een probleem.De politie treedt vrij streng op tegen buitenlanders. Het hoeft maar een jaloerse dorpsgenoot te zijn die even een telefoontje pleegt.

Ik spreek regelmatig tsjechen en zelfs op de radio is er en programma geweest, dat men het niet zo leuk vindt dat de prijzen van onroerend goed worden opgedreven, mede doordat nu buitenlanders gemakkelijk een huisje kunnen kopen. Dus mijn advies, gedraag zoals je dat ook in je eigen land zou doen.

Sorrie voor het :neenee:
 
Ik hou mij aan de regels, maar als ik ze niet ken houd het op.

Ik regelde gewoon dat de septic leeg wordt gehaald.
Meer niet.
Wat er mee gebeurd kan ik niet overzien.

En het opdrijven van prijzen: misschien in een ander onderwerp?
 
Septic tank vervangen?

Wie kan mij vertellen hoe het zit met het eventueel vervangen van een septic tank? Wat zijn de kosten en wat zijn de huidige regels in Tjechie hiervoor? Hoe lang duurt het voordat de vergunning hiervoor is geregeld?
Ik heb op het forum wel gelezen dat sommige een filter plaatsen maar andere mochten dit niet en mogen ook niet een nieuwe septic tank plaatsen omdat ze op de gemeentelijk afvoer moeten.

Alvast bedankt!
 
Wij willen het huis misschien kopen...maar de septic tank moet vervangen worden..het schijnt dat de vergunning is aangevraagd maar hoelang het kan duren is niet bekend. Vandaar de vraag hoelang dit kan gaan duren en wat de kosten daarvan zijn.
 
dan blijft er maar 1 ding over .
met de gemeente gaan praten.
elke gemeente heeft zo zijn eigen interpretatie van de regelgeving.
kosten zijn afh. wie de offerte aanvraagt een czech of een nederlander.
 
dus alle schoonmaakmiddelen moeten de deur uit?
alleen groen zeep?
welk merk wasgel is wel goed ?wat mag er dan niet inzitten?

Ecover heeft een hele rits schoonmaakmiddelen in de collectie. Te koop bij de reform/natuurwinkels.

En voor het milieu in je septic HG Keukenontstopper, te koop bij doehetzelfwinkels en waar ze HG producten verkopen.
Op de verpakking staat basis van natuurlijke enzymen en microben en daardoor volledig biologisch afbreekbaar en absoluut veilig voor alle soorten afvoerleidingen en septic tanks. Wij gebruiken het dus om na het legen het milieu in de septic weer op peil te brengen en daarna doen we maandelijks een scheut in de afvoer om het op peil te houden en de luchtjes te voorkomen. Alhoewel wij nog nooit last hebben gehad van de luchtjes.
 
Heel iets anders maar: neem de moeite om het eens te lezen.

Helofytenfilter

Een bak vol zand, begroeid met rietplanten. Wie zou luttele jaren geleden hebben geweten, dat je daarmee uit het smerigste rioolwater glashelder water tovert? Met zo’n helofytenfilter (waarvan er in ons land inmiddels honderden zijn gebouwd na onze eerste cursussen begin jaren negentig) kun je zonder rioolaansluiting! Ook hier beschreven: ons nieuwe veel kleinere lichtgewicht steenwolfilter dat zelfs rioolaansluiting in de stad overbodig maakt.

Meer op : http://www.de12ambachten.nl/index.html
 

Vodnik

† In Memoriam
Twee jaar geleden met 12ambachten over dit filter gesproken, echter kon men niet garanderen dat het ook nog bij 25 graden vorst werkt! De kans op bevriezen is dan aanzienlijk!

Een tweede punt is dat een filter achter je septictank goedgekeurd moet worden, de vraag is of het genoemde filter dat in CZ krijgt.

P.
 
Bouwvergunning appartement/septictank

Ik heb een complexe vraag:

Wij willen graag in onze boerderij drie werkruimtes om laten bouwen tot een apartement. Uiteraard is hier een vergunning voor nodig. Nu schijnt dit een probleem te geven omdat we een septictank hebben met een overloop die in het weiland verdwijnt. Deze heeft dan niet genoeg capaciteit voor een extra toilet/douche/keuken. Nu had ik het idee om de oude septictank te laten vervangen voor een grotere, modernere die geleegd moet worden. Zou dat een optie zijn?
In ons dorp is geen riolering.
Drie huizen verderop is een boerderij verbouwd om te verhuren in de vakantieperiode, dus zijn er logeerkamers gemaakt en 3 badkamers + toilet. Deze mensen (Tsjechen) zullen toch ook wel een vergunning nodg hebben gehad?
Hoe pakken we dit aan?

Het is misschien een lastig verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie de vraag vatten. Graag reacties!
 
Bovenaan