Scoutinggroep op kamp: waarheen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

M

Me Myself And Moi

Guest
hmm ach tja ......we zijn wel enigzins gewend om te "leven" zonder elektriciteit. als wij op survival gaan hebben we eten mee branders en brandstof en succes. dat over leven wij ook dus dat zou ook moeten lukken.
maar bedankt voor deze info.

greetz eefje
 
Hallo,

Wij zijn een scouting uit zuid limburg en willen graag een week naar tjechie. in de omgeving van praag. heeft misschien iemand adressen/sites/mailadressen van leuke terreinen, scout vriendelijke campings in die omgeving
groeten Thijs
 
M

Me Myself And Moi

Guest
hoi
ik had begrepen dat er in tsjechie geen scouting tereinen hebben zoals wij de scouting labeltereinen hebben.

je zal zelf een camping ergens moeten zoeken die jij dnekt dat de beste is.

er is een topic over campings in en rond praag dan moet ej daar maar even kijken. maar of het scout vriendlijk is.............dat moet je zelf eventjes uitvinden

succes met zoeken
groeten
eefje

(Jutters Willemsoord Den Helder RSA 481 "orion" )
 
ik kan je wel een tip geven, kijk eens op www.campingdeberg.nl dit word per 1-4-2006 onze camping. Dus in wording met een hele mooie omgeving prachtige fiets routes wandelpaden in de omgeving en heel veel bezienswaardigheden die je van uit de camping met het openbaar vervoer kan bereiken. Als je nog meer wil weten stuur je maar een email dan kunnen we op jou vragen misschien een beter antwoord geven. Tevens kan je vanuit het dorp met de trein naar praag als je dit wil.

gr Peter
 
Goedkoop kamperen voor scouting met veel activiteiten?

Weet iemand ook een goede campingplek voor scouts?
want we willen dit jaar graag naar Tsjechie op vakantie en het moet supergoedkoop zijn en er moeten wel genoeg activiteiten te doen zijn in de buurt.
Denk daaraan aan :
kanoen
bergklimmen
paintballen?
uitgaan (disco)
genoeg cafetjes
mountainbiken
zwemmen in de natuur..
mooie natuur


scoutingactiveiten dus


Alvast bedankt voor jullie hulp ;)
 
Kijk eens bij www.sledehonden.nl;) echt een regelrechte aanrader!
Zijn vrienden van ons en de ligging is waanzinnig,je loopt er zo de vele eigen 50 hectare bos in.
Ook vrienden van ons in Nederland gaan daar met de scouting heen.
Trektochten,survival,klimmen,paardrijden(meerdaagse tochten)etc.
Het ligt in Pisecna in de buurt van Usti nad Orlici.
 
M

Me Myself And Moi

Guest
die aanrader had ik idd ook gehad
was echt van plan om er heen te gaan. het leek me fantastich!!
maar als enigste meid in een jongens groep heb je niet zo veel te zeggen...... ze hebben nu andere plannen.
ze gaan eerst met een andere rsa groep mee naar lierec om vervolgens alleen door te reizen naar brno om daar paar dagen op een camping door te brengen.
de laatste 3 / 4 dagen willen ze doorbrengen in de buurt van praag. en dan weer terug naar enschede waar ze met eigen vervoer terug naar den helder zullen reizen.

dat zijn onze plannen maar dat lijkt me iet echt een goed plan omdat met scouts te doen ivm de leeftijden.

@ feeter miss kan je er wat mee.
gr eefje
 
M

Me Myself And Moi

Guest
de scouts weet ik niet hoe oud die zijn
dat zou je aan feeter moeten vragen. ik neem aan de gewone leeftijd voor scouts 12 tot 14/15.
maar je zegt dat klinkt gaaf is het ook wel, maar wij zijn wat ouder dan scouts
de meeste van ons worden dit jaar 17. de jongste zijn 14 en 15 maar die gaan niet mee vinden ze te saai (zitten liever de hele zomer achter der pc weg te rotten) daarom kunnen de oudere jongens lkkr doen en laten wat ze willen. :) :)

gr eefje
 
ik had een vraagje,

we willen met scouting een kamp doorbrengen van een week in tsjechie,
zijn er mensen die toevallig weten:
wat eten daar kost ongeveer,
wat een camping kost,
mag je ''wildkamperen''

en verder misschien iemand nog leuke/makkenlijke info???


owja wij krijgen geld uit de kas en zelf moeten we 100 eur betalen.

wij zijn 15 tot 17
 
Hallo Bob,

Van harte welkom op het forum.Ik kan je wel wat informatie geven over de prijzen van onze camping in het Reuzengebergte. Om onze prijs te bepalen heb ik gekeken naar de prijzen van de omliggende campings en me daaraan aangepast.
Bij ons is de prijs van een plaats, inclusief twee volwassenen en twee kinderen 500 kronen.Deze prijs is inclusief stroom en douches.
Op de voorpagina staat de actuele wisselkoers.
Het eten kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ga je uit eten, dan betaal je voor een hoofdgerecht ongeveer 90 - ........ Haal je je eten uit de supermarkt dan ben je natuurlijk veel goedkoper uit.
Wildkamperen is in principe niet toegestaan.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt en alvast veel plezier.

Jan.
 
heel erg bedankt voor de informatie,

we zijn alleen met een groep van +- 10 man waarvan 8 onder de 18
we hebben totaal 4 tentjes mee.

is er ook een mogenlijkheid voor het maken van een (kamp)vuur.

heeft u foto`s/ wat verdere info over de camping en misschien de omgeving.

mvg Rick
 
Een kampvuur hebben wij altijd voor de gasten op de binnenplaats. Soms tot 11 uur, soms 12 uur, maar het kan ook wel eens een keer later worden. Wij vinden dit gezelliger dan dat iedereen zijn eigen vuurtje heeft, want zo zitten we gezellig met een grote groep bij elkaar. Gelukkig is het op de binnenplaats, zodat niemand er last van heeft. Op de camping hoor je niets.
 
Scouting plaats tsjechie

Beste mensen,

Wj willen met onze scouting groep graag ons kamp houden in tsjechie. Maar wat nu mijn vraag is weet iemand een plaats waar dat zo goed koop mogelijk zou kunnen of in iedere gevaal op een plaats waar dat kan. Want op gewone camping mag je niet komen omdat we met teveel zijn.

En nog een vraag je mag toch wilkd kamperen in tsjechie ?

groetjes nadia
 

spookycat

† In Memoriam
He Nadiav, pluis het forum uit vind je heel wat hoor,wat ik zeker weet is dat bij camp osika een mooie plaats is voor jeugd groepen,heb je nog vragen vuur maar af,de site vind je in het forum ben niet zo handig in posten of plaatsen hoe je het ook noemt
 
Bovenaan