Scoutinggroep op kamp: waarheen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo.

Wij gaan met onze scoutinggroep in Juli op expeditie naar Tsjechië. We gaan dan 9 dagen wandelen van camping naar camping met bepakking. Mijn vraag is of Tsjechië daar wel een geschikt land voor is, en of er genoeg campings kort bij elkaar liggen. En welk gebied zou hier het geschiktste voor zijn ?

Alvast bedankt
worshippy.gif
, Yannick Hendriks.
 
R

rob.goverde

Guest
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Sumava is een gebied met veel natuurschoon en water, waar ook nog eens veel campings zijn. Het meer van Slapy en het gebied daar om heen. Deze streken lijken me bij uitstek geschikt om doorheen te trekken met een Scoutinggroep.
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Heeft u misschien enig idee hoe kort de campings op elkaar liggen ? Het is dus niet de bedoeling dat we 75 kilometer ofzo moeten lopen van camping naar camping.
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Bestaat er geen camping gids van Tsjechië ?? misschien wel handig om zoiets aan te schaffen voordat je dadelijk uren aan het lopen ben....
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Je kan ook even kijken op http://www.mapy.cz dan inzoemen tot minimaal stand 4. Dan zie je een aantal campings op de kaart liggen.... Zo te zien liggen er inderdaad aardig wat campings in Sumava.... Omgeving van het Lipnomeer zijn ook veel campings...
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Ja zeker! Maar hoe vindt je het? Ik zie tussen Kraslice en Prebus scouting campings. En tussen Prebus en Nedjek, de weg binnendoor, ook speciale scouting campings. Schitterend om te zien. Mooie kampvuren waar het eten op wordt bereidt. Speciale douches. Vaak langs de rivier gelegen. Ik zie ze ook van plaats naar plaats lopen, klaarblijkelijk is het allemaal goed te doen want alle leeftijden zijn aanwezig.
Succes met je onderzoek.
Groet, Aad.
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Hartstikke bedankt
laugh.gif
Vrijdag komen we weer bij elkaar dus dan gaan we het eens met zn allen bekijken, en zal ik wel posten wat eruit is gekomen. Oh ja trouwens, zijn de trams in Praag (en misschien de rest van Tsjechië) gratis ? Want in Praag zag ik verschillende mensen instappen die gewoon gingen zitten zonder te betalen ofzo.
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Nope trams zijn niet gratis, metro ook niet.....
Weet dat in Olomouch er bij de tram haltes kaart automaten stonden, weet niet hoe dat in Praag zat... Zijn daar met de Metro gegaan....
 

Vodnik

† In Memoriam
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Abbonementhouders mischien?
Mijn neefje heeft een soort overlevingskamp in Tsjechie georganiseerd voor zijn (vrije)school.
Naam en e-mail stuur ik aan je e-mail adres
P
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

in praag koop je een kaartje en dan mag je de hele dag in alle metro`s ik weet alleen niet of je dan ook met alle bussen mag,wij hebben het wel gedaan maar ik weet niet of we toen aan het zwartrijden waren.
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Tijdens al onze bezoeken aan Tsjechië zijn we ook diverse scoutinggroepen op campings tegen gekomen. 1 naam werd erg veel genoemd als de camping voor scouts en dat is de camping in Karlsteijn, naam etc weet ik niet. Het is een eenvoudige camping die gericht is op jongeren, je kunt er oa ook klimmen. Het ligt volgens mij ook vlak bij Praag.
De pivo's uit Deventer zijn er oa geweest, misschien kun je hier iets mee.

Kruimel
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Zeker kan ik daar iets mee, alle info/tips kan ik goed gebruiken. Blijven jullie maar lekker posten zodat ik straks op een perfecte expeditie kan gaan
tongue.gif
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Beste Yannick, neem eens kontakt op met de schimmelpenninckgroep uit Rhenen, zij zijn er dacht ik al 2 of 3 keer geweest en kunnen je dus meer vertellen.
er staan zelfs foto's op de web pagina.
groeten en veel plezier Han
 
Gevraagd: Tips voor scouts omgeving Brno

Mijn zoon gaat met scouting naar Brno. De jongelui zijn 18-25 jaar jong en zijn om zoek naar leuke uitstapjes/aktiviteiten in de buurt van Brno.
Wie heeft tips?
 
Bovenaan