Scouting clubhuis of eventueel kampeerterrein gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal.

Wij zoeken een scoutingclubhuis voor ongeveer 15 man in Tsjechië. Het liefst in de buurt van een stadje of iets dergelijks. We plannen ongeveer 10 dagen eind Augustus.

Het mag ook een kampeerterrein zijn, maar omdat ik ik geen twee topics wil maken lijkt me deze genoeg.

We hebben liever niet teveel restricties als 'om 10 uur stil', we zijn geen zeer luidruchtige groep maar het kan wel eens later worden dan dat. Vandaar dat een 'normale' 'familiecamping' niet echt geschikt is lijkt ons.

Met vriendelijke groet,

Ewald
 

kuurgast

Donateur
Er gaan dit jaar diverse Nederlandse scouting groepen naar Tsjechië. Op het forum is een topic over een scoutinggroep die naar Kovářská okres Chomutov gaat in een privé accommodatie. Verder is er een groep uit Hoogvliet die een plek gevonden heeft vanaf 9 augustus bij de scouting Bílý Měsíc in Sezimovo Ústí okres Tabor. In Plzeň is een kamplocatie voor waterscouts Delfíni waar twee groepen uit Gouda en Leiden heen gaan 16 juli en 22 juli.
Ben benieuwt of er nog meer scouts zijn die naar Tsjechië gaan.
 
Wat ik mij afvraag: wisselen al die Nederlandse scoutinggroepen wel eens onderling info uit over geschikte accommodaties en campings? Want we hebben hier inmiddels al heel wat scouts langs zien komen die hetzelfde zochten. Geeft helemaal niets natuurlijk, ze zijn van harte welkom, maar ik vroeg me het me af.
:ja:
 

kuurgast

Donateur
Wat ik mij afvraag: wisselen al die Nederlandse scoutinggroepen wel eens onderling info uit over geschikte accommodaties en campings?
De scouts die meestal naar het buitenland gaan voor kamp zijn de Explore van 15 t/m 18 jaar. Ze hebben zelf enige informatie daarover op hun website staan zie hier. Voor informatie over kamp in Tsjechië worden ze doorverwezen naar de internationale website waar 4 scoutbases staan vermeld.
@ Dieter ,Sokol is wat anders dan scouting. Scouting in Tsjechië heeft meer dan 46.000 leden en op de interactieve kaart een overzicht van de clubhuizen hier.
 

kuurgast

Donateur
Explorers op kamp in Tsjechië.

ZOETERMEER - Ook deze zomer genieten weer tienduizenden scouts van hun jaarlijkse zomerkamp. Door heel Nederland zijn scouts te vinden die met elkaar in de buitenlucht spannende en uitdagende activiteiten ondernemen. Zo ook de explorers van de Zoetermeerse Scoutinggroep John McCormick (JMC). Natuurlijk onder begeleiding van ervaren en gedreven leiding.

De explorers van de Zoetermeerse Scoutinggroep John McCormick (JMC) vertrokken zaterdag(11 augustus) met twee busjes naar de Tsjechische plaats Kobyly. Met het zomerkamp sluiten ze scoutingseizoen 2011-2012 af.
Zie hele artikel op dichtbij.nl.
 

kuurgast

Donateur
Ewald bedankt voor je reactie. :toppie: Zie op die website dat er free wifi in huis is en in 3 horeca gelegenheden ,dat zullen de scouts wel waarderen. ;) Bij mapa een handige interactieve kaart van de omgeving.
 

kuurgast

Donateur
Druk zomerprogramma voor scouting De Trijsberg.

HATTEM - De zomerkampen van Scouting de Trijsberg zitten er weer op voor dit jaar. De oudste jongens van de Hessenstam trapten in juli af met hun zelf ondernomen reis naar Tsjechië. Ook de rowans(jongens 14-17 jaar) verbleven die week in Tsjechië. Al lopend ontdekten zij het land en sliepen 's nachts in hun hangmat en kookte hun eigen eten. Na een bezoek aan Praag werd de week afgesloten en ging de reis per trein weer huiswaarts...................
Bron:veluweland.nl.
 

kuurgast

Donateur
Heeft u nog klussen bel scouting Doorn, Voor het zomerkamp in Tjechie zijn er nog wat centjes nodig!

Snoeien, harken, vegen, schilderen en auto’s wassen, Doornse rowans pakken alles aan. Ze verdienen hun zomerkamp zelf bij elkaar. Alle Rowans van Scouting Thorheim willen graag naar Tsjechië, maar dat kost een hoop geld. Met grote en kleine klussen hopen de Rowans hun trip naar de Zuid-Bohemen te kunnen betalen. Er staan onder andere wandel/kanotochten in het mooie landschap op het programma. Maar dit alles is best duur.
Daarom zoeken de Doornse rowans klussen waarmee zij het zomerkamp bij elkaar verdienen.
Bron:deweekkrant.nl.
 
In de voorbereiding voor ons kamp heb ik regelmatig gesnuffeld op dit forum. Nu we terug zijn, zal ik mijn ervaringen hier delen, heeft wellicht een andere groep weer wat aan!

Wij zijn met 16 explo's en 4 begeleiders naar Tsjechie en Duitsland geweest. Kosten zaten rond de 140 euro pp. We zijn in Cheb gekomen met een schones wochenende ticket. Iets boven Cheb hebben we langs een rivier in een veldje gekampeerd, een inwoner wees ons dit plekje aan. De twee dagen erna zijn we van Trsnice naar Loket gegaan met de kano's. De kano's waren geregeld via de organisatie Actief in Tsjechie. Via hen hadden we ook al wat informatie gehad over wat meer praktische zaken. Onderweg geslapen op een taboriste. Hierna hebben we nog een dag extra op de taboriste in Loket gestaan. Vervolgens zijn we met de trein naar Duitsland gegaan, in Bayreuth hadden we een superdeluxe veldje met keuken etc en een prachtig buitenzwembad als buren. We zijn weer terug gegaan met een schones wochendende ticket. De prijs van de overnachtingen is nergens boven de 3 euro pppn uitgekomen en ook de kosten voor het inkopen doen waren erg laag. Vervoerskosten lagen per persoon in totaal op 25 euro! Met wat creatief zoek- en denkwerk heb je zo een geweldig kamp. Voor de jongeren zeker een uitdaging om naar een land te gaan waarvan je de taal absoluut niet spreekt en waarvan de cultuur al wel verschillend is van Nederland. Alleen al dat je de toiletdeur niet op slot kan doen en men midden op de taboriste zijn zwembroek verwisselt voor ondergoed was al een cultuurschok :)
 

kuurgast

Donateur
Even onder de aandacht brengen. ;)
Met beetje hulp van googel vertaling kan je eenvoudig zoeken op ***** naar regio, vervoersmogelijkheden, of ze anglicky/engels, německy/duits spreken etc.
Ander overzicht kampterreinen staat op krizovatka.skaut.cz en *****. Kosten van deze scoutingaccommodaties zijn 3 tot 4 euro per persoon/nacht.
Zo kan je een volledig ingericht tentenkamp huren voor 221 euro per week bij Labská Stráň tussen Hřensko en Děčín.
Treinverbindingen kan je zoeken op cd.cz/en.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

kuurgast

Donateur
Ik hoorde dat de eerste scouts al in de startblokken staan om richting Tsjechië te vertrekken. 🇳🇱 🚗 🚐 🇨🇿
Kijken jullie voor laatste nieuws even naar de topics "Tsjechië en Corona" en "Snelwegvignet voortaan digitaal".
Geld pinnen kan je overal ook in winkels.
Bij pin-automaat altijd kiezen voor de linkeroptie in het beeldscherm: Without Conversion., anders betaal je véél meer.
Je kan van 11.00 tot 14.00uur goedkoop eten Denní menu = Menu van de dag voor 115,- tot 135 Kč.
Meestal keuze uit kip, vega en varken/rund. goochelvertaling is daarbij erg handig.
Restaurants etc vind je op mapy.cz in Engels.
Scouting in Tsjechië is ook te vinden op bv facebook.com/skaut. De jongeren leren ook Engels op school. ;)
Veel plezier................................
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan