Schotel of 4G?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bij de tv-ontvangst wordt heel vaak een benodigde internet aansluiting genoemd. Met 2 tieners is zowel tv als internet uiteraard een must. Mijn grote vraag is: hoe hebben andere forumleden de internetaansluiting geregeld? Als deze eenmaal goed en stabiel functioneert, is de stap naar tv al heel ver verkleind.
Wie kan aangeven wat de voors en tegens zijn van schotel-internet t.o.v. een 4g router, uiteraard ook in prijs (Hollands)?

Alvast mijn dank voor hulp en informatie.

Ray
 
Hier in regio Susice via Maxtell.
Internet + internet bellen.
Interne router, dus WiFi
http://www.maxtel.cz/

Keurig halfjaarscontract, doen niet moeilijk bij een extra maandje indien noodzakelijk.
TV via Canal Digital, alles in HD. Schotel/kop laten plaatsen door lokale installateur (Kalny).
 
Wij hebben internet via Rete cz.
En dus ook wifi.
Buiten op de woning is een ontvanger gemonteerd die via een andere ontvanger in het dorp de signalen opvangt.
Perfect werkend.
Kan per maand betaald worden, geen vast contract.
Via een mail activeren wij het Tsjechisch internet.
Nederlandse TV is niet in het buitenland te ontvangen via internet.
Tv via canal digital, Helaas is daar nog geen andere mogelijkheid voor.
Zelf gemonteerd.
Succes toegewenst.
 
Hoi Zapalky,

bedankt voor je bericht.

snelheid en kosten zijn heel netjes als ik de website mag geloven, ik maak er alleen wel uit op dat je kabelaansluiting moet hebben ?? dat heb ik helaas niet.

-----

Hoi Kukel,

bedankt voor je bericht.

ik kwam in een de posts over tv in tsjechie ook berichten tegen over tv kijken via dreambox of https://www.teevee.io/nl/ip-tv-setup-box/

dan kan alles via 1 internet abbonement.
en de berichten over canal digitaal zetten mij niet echt aan om daar heel snel aan te beginnen.. of je hoort niks van diegene waar het wel goed gaat :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Canal digital werkt uitstekend.
Alleen worden de zenders nog wel eens gewisseld en zit je te klooien om het weer goed te krijgen.
En in de 13 jaar dat wij ermee kijken hebben we al vier ontvangers versleten omdat canal digital weer wat anders verzon.
Dus we doen het er maar mee.
De andere mogelijkheid die je noemt vereist denk ik een zeer goed en stabiel internet.
Wij betalen voor Rete 380 kroontjes per maand.
En als wij er niet zijn, niets.
Geen vast contract, gewoon per maand betalen als wij er zijn.
 
Het gezeur van CanalDigital snap ik wel een beetje.Heb daar ook nog wat belminuutjes aan verspandeerd via een call center zonder expertise.
Het probleem hier ter plekke laten oplossen door (Kalny) met een perfecte parabool en een dubbele kop.
Alles prima in HD.
Nog wel een nieuwe decoder aangeschaft in NL: SAT801-M7
..... ik maak er alleen wel uit op dat je kabelaansluiting moet hebben ?? dat heb ik helaas niet.

Kabel?.. Nee hoor, mooi klein ontvangertje op de schoorsteen gemonteerd.
( wel met een kabeltje naar de Router natuurlijk)
LAN kan je natuurlijk aansluiten, maar waarom als je gelijkertijd WiFi hebt?
 
Bovenaan