Saus voor knedliky?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoii ik ben nieuw hier en weet dus niet of ik het goed doe maar dit is mijn vraag :):)

ik heb zo een zin in kneudels
nu ben ik opzoek naar een saus die ik er lekker bij maken kan het liefst eentje die je bind dmv slagroom
me schoonmoeder neemt niet op dus dat is wel balen grr hihi iemand een lekker recept voor een saus en vlees ??

liefs
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Jessica,
Welkom op dit forum. Ik ga ervan uit dat je van een forumlid een heel goed recept zult ontvangen.
Waar ik echter nieuwsgierig naar ben, is het feit dat je getrouwd bent met een Tsjechische Yvi, maar er nog nooit geweest bent.
Het is zo'n mooi land. Zie o.a. mijn reisverslag in het forum; "Hoe was jouw vakantie in Tsjechie".
 

char

† In Memoriam
In principe kun je elke soort saus maken..

Maar ik ga uit van 1 tot 1,5 kilo runderlappen, (Draadjesvlees, als die term je wat zegt) kleingesneden.
Peper, zout, lourierblaadje, kruidnagels, beetje gember,gesnipperde knoofllook (8 teentjes), 4-5 tomaten, rode paprika. En wat je er verder ook maar bij wilt gooien!!..ui, wortel, kool, champignons etc.

Het lekkerst wordt het met 4 theelepels Chinese 5-kruiden poeder en 6 theelepels sambal manis.

Braad het vlees, met peper en zout in de braadpan met boter en de knoflook aan tot het bruin is. (Hoog vuur!!). Voeg 5 deciliter water toe en de kruiden... Dik twee uur laten sudderen, met de deksel op de pan. (laagste pitje!!) Kijken of het vlees gaar is...zo ja, dan de gesneden tomaten, paprika, ui(en) en evt andere groenten erbij, en zonder deksel, mee laten garen. 4-6 minuten. Vuur uit!!, en dan de room erdoor..

Wel goed roeren,natuurlijk. (tijdens het hele proces!!.. dus bij de pan blijven en niet weglopen!!...:lmfao:.. anders gaat het fout!!..)

Zo!!... weer iemand van de straat,...voor een paar uur!!..;)

Char.
 
Dankje

Dankje voor jullie reacties.
Ja we zijn pas 5 jaar samen en we zouden vorig jaar gaan. Toen is er iets tussen gekomen, dus zouden we dit jaar gaan, maar helaas weer wat tussen gekomen
Ben nl zwanger van ons 2de kindje

Hij is niet vol Tsjechisch
Mijn schoonvader is gewoon Nederlands.
Maar mijn schoonmoeder is half Tsjechisch half Hongaars. Vanaf zowat het begin ben ik geinteresseerd geweest in de Tsjechische keuken en neemt mijn schoonmoeder kruiden en allerlei dingentjes voor me mee. Zo wil ik mijn kinderen toch wat van de cultuur meegeven en hoop ik volgend jaar wel te kunnen gaan.

Liefs
 
Bovenaan