SAT Satellietontvangst Nederlandse zenders

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leen

† In Memoriam
.................., Canal D bepaalt dat je alleen in Nederland mag kijken.
Mijn inziens druist dit tegen alle verworven vrijheden in.

Gewoon .......................

Ik heb ooit eens gelezen of gehoord, dat het een afspraak is tussen de overheid en Canal Digital. De overheid moest een oplossing vinden voordat de analoge uitzendingen werden gestaakt. Er was een oude wet die zei dat iedere Nederlander tegen minimale kosten de openbare netten zou moeten kunnen ontvangen. Voor een bedrag na aanschaf van schotel en reciever van toen ik dacht € 6,95 kon je deze netten verkrijgen. Canal D heeft er nog enkele bijgevoegd zoals RTL 4

Dus Kukel als dit verhaal klopt is het geen verworven vrijheid maar een gekregen recht;)

Leen
 

Vodnik

† In Memoriam
Even goed je contract nakijken daar staat alleen dat je in het buitenland geen ondersteuning hebt! Er wordt met geen letter gesproken over het gebruik in het buitenland!
Dat is niet helemaal waar, er wordt aangegeven dat het technisch wel kan maar dat er auteursrechten bescherming is.
Inderdaad staat nergens explicitiet dat het verboden is, maar bij twee van mijn collega's is indertijd de kaart geblokkeerd.

Ik heb zojuist een mail aan CD gestuurd en gevraagd of het verboden is of er bij mensen die in het buitenland wonen afgesloten wordt.

Ben benieuwd naar hun antwoord.

P
 
Ben erg benieuwd naar het antwoord.

Het afsluiten van het signaal na 3 maanden geen gebruik heeft denk ik voor Canal D voordelen, er blijft dan meer ruimte over voor de overige signalen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik moet toch even mijn eerdere berichten herzien, en wel hierom; de kleine lettertjes gelezen en daar staat onder E 23, 2e zin; De programma's mogen alleen in Nederland en in de prive-sfeer worden ontvangen. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik-daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, doorzenden(aan bv. andere huishoudens)en de vertoning in openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisievertoning in verenegings of schoolverband, cafe's, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes)is behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbende verboden en strafbaar gesteld.

Dus Semabyt kan wel eens gelijk hebben, maar ik heb nog misschien een konijn uit de hoge hoed, maar ik neem eerst contact op met een gerechtsdeskundige!
 
Mijn konijn springt uit de hoed met het volgende idee:

Ik paal mijn eigendom in Tsjechie en benoem het Nederland.

Ik kijk dus in Nederland!

Wat ben ik weer slim vandaag........
 

Vodnik

† In Memoriam
Mijn konijn springt uit de hoed met het volgende idee:

Ik paal mijn eigendom in Tsjechie en benoem het Nederland.

Ik kijk dus in Nederland!

Wat ben ik weer slim vandaag........


kralovstvi kohoutonia!
En géén lid van de EU neem ik aan!
De gebruikte munt de (het) Ei, voorlopig 1 Ei = 1 Euro ?

(een soort Aruba maar dan ergens anders)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Mooi, nu weer even dit: In de grondwet staat dat een ieder het recht heeft om "signalen uit de ruimte onbeperkt te mogen en te kunnen ontvangen" of woorden van gelijke of dezelfde strekking. In diverse steden zijn er processen vwb het aanbrengen van schotelantennes op balkons of dergelijke plaatsen vwb huurwoningen. Men mag namelijk niet verbieden dat ik dus signalen kan ontvangen, ik wacht gespannen de uitslag af. En dan nog even dit, denk je nou echt dat het Canaal Digitaal een reet intersseerd waar je de kaart in stopt, al stop je hem in ***************************************************het zal ze worst wezen, maar ga ze niet zelf activeren want dan moeten ze wel zg!
 

Vodnik

† In Memoriam
Ja Macek, dat is het bekende verdrag van Rome dat door veel radio-zendamateurs gebruikt is om vrijstelling te krijgen van het verbod op plaatsen antennes.
Dat je niet beperkt mag worden in de ontvangst van signalen geldt niet voor signalen die niet voor jou bestemd zijn en dat zijn de nederlandse TV signalen in het buitenland.

Maar je hebt wel gelijk: geen slapende honden wakker maken!

P
 
Digitenne in Tsjechië

Ik heb op dit forum al diverse keren gelezen over tv ontvangst in Tsjechië, maar nog niet een echt antwoord gelezen op de vraag die ik heb dus stel ik hem hier:
Wij hebben in NL Digitenne van KPN.
Is het mogelijk om met Digitenne in Tsjechië de Nederlandse zenders te ontvangen. Dan bedoel ik niet alleen Ned 1-2-3 maar ook RTL, SBS enz.
Of moet ik toch een schotel meenemen ?
 

Leen

† In Memoriam
...... in NL Digitenne van KPN.
............. ?

Je raam antenne moet een signaal opvangen van een regio antenne van Digitenne. Die staan niet in CZ, dus is het niet mogelijk.
De schotel echter pikt zijn signaal op vanuit de sataliet in de ruimte. De afstand naar de sataliet is hetzelfde in NL of in CZ. Voorwaarde is dan wel dat de schotel de sataliet "ziet"

Leen
 

Vodnik

† In Memoriam
Dat is niet helemaal waar, er wordt aangegeven dat het technisch wel kan maar dat er auteursrechten bescherming is.
Inderdaad staat nergens explicitiet dat het verboden is, maar bij twee van mijn collega's is indertijd de kaart geblokkeerd.

Ik heb zojuist een mail aan CD gestuurd en gevraagd of het verboden is of er bij mensen die in het buitenland wonen afgesloten wordt.

Ben benieuwd naar hun antwoord.

P
Het volgende antwoord gekregen op mijn vraag:

Vraag was:

Onderwerp: Overige vraag opmerking
> Uw reactie:
Dat mijn sat. ontvanger het (gedurende vakantie) ook in
> het buitenland doet weet ik, maar MAG het? Ik hoor verhalen dat u mensen afsluit als die in het buitenland ontvangst hebben, is dat waar? mvg ..................

Antwoord is:

> Geachte .........................
>
> Wij bedanken u voor uw e-mail. Nee, dat is niet waar. Wij sluiten de
> kaarten niet zomaar af. Wel zal dit gebeuren wanneer u schriftelijk
> kenbaar maakt dat er in het buitenland gekeken wordt.
>
> Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
> Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website
> www.canaldigitaal.nl/service

Conclussie:

Vragen en opmerkingen uitsluitend telefonisch naar CD! En daar zit de kneep (de ratten) CD is alleen bereikbaar via een 0900 nummer dat je niet uit het buitenland kan bellen!

Een ander verhaal wat ik vandaag van een medewerker van CD hoorde:
Kaarten worden momenteel gewisseld (nieuw encryptie system) Het blijkt dat niet alle in gebruik zijnde ontvangers hiermee overweg kunnen, geen ontvangst dus. CD beweerd nu simpel dat de klant maar een andere ontvanger moet kopen, "probleem ligt niet aan CD" .............!

Heeft iemand hier al ervaring mee?
 
Ik iklik (sorry, er springt een stuk van een sardientje op mijn toetsenbord, opnieuw: Ik begrijp er niets van, 6 weken geleden nog vanuit Tsjechie mijn schotel geactiveerd. Met een 06 nummer.

Waarom zou je een 900 nummer moeten bellen? Alleen voor een vraag en niet voor het activeren.

Ik denk dat ze het eigenlijk worst voor hen is, als ze maar kaarten verkopen!

Groet.
 
Het volgende antwoord gekregen op mijn
Een ander verhaal wat ik vandaag van een medewerker van CD hoorde:
Kaarten worden momenteel gewisseld (nieuw encryptie system) Het blijkt dat niet alle in gebruik zijnde ontvangers hiermee overweg kunnen, geen ontvangst dus. CD beweerd nu simpel dat de klant maar een andere ontvanger moet kopen, "probleem ligt niet aan CD" .............!

Heeft iemand hier al ervaring mee?

ja! De kaart zelf wordt niet gewisseld, echter is wel de encryptie-methode gewisseld. Ik had dus een probleem met mijn ontvanger, maar heb die middels een firmware-update weer werkend gekregen.

CD heeft inderdaad voor veel mensen een probleem veroorzaakt en geen oplossing geboden, behalve dan de koop van een nieuwe ontvanger, liefst bij CD zelf!

Maar volgens mij is deze encryptie ronde al achter de rug. Dus als je ontvanger nu nog functioneert zou je hier niet bang voor hoeven zijn.
 

Vodnik

† In Memoriam
De kaart wordt wel gewisseld! Actie loopt op dit moment, ik hoor in en paar dagen waneer ik (dwz mijn postadres / postcode gebied in NL) aan de beurt is (dat is omgeving Hardenberg).
Een par weken daarnawordt voor die kaaren het oude systeem afgeschakeld.


Pieter
 

Leen

† In Memoriam
................3 weken toegang tot alle betaalzenders.......niet dus,maar, ook niet zo belangrijk.

Maar ik werd eerst wel in NL gebeld. Met de mededeling 3 maanden vrij toegang tot de betaalzenders. En het werkt! In de begeleidende brief stond echter wat anders dan met per telefoon meldde. Opzeggen binnen twee maanden van de tijdelijk (gratis) uitbreiding, dan nog een maand gratis kijken. Dus wel 3 maanden maar binnen 2 maanden schriftelijk opzeggen. Da's de truc.

Toch we apart in CZ rechtstreeks de belangrijkste wedstrijden live te bekijken. 3x Discovery.Ned 4 Doc kanaal, geschidenis etc.

Leen (niet zo'n voetballer)
 
Digitenne in Tsjechië

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties.
Het is mij nu helemaal duidelijk.
Als ik de Nederlandse zenders wil ontvangen moet ik dus een
schotel aanschaffen.
Ga is dat dus doen.

Groeten en bedankt........:zwaai:
 
De kaart wordt wel gewisseld! Actie loopt op dit moment, ik hoor in en paar dagen waneer ik (dwz mijn postadres / postcode gebied in NL) aan de beurt is (dat is omgeving Hardenberg).
Een par weken daarnawordt voor die kaaren het oude systeem afgeschakeld.


Pieter

ik dacht niet bij iedereen? Hoe oud is jouw kaart? Is het dan inderdaad nog de oude Mediaguard2-kaart?
 
Bovenaan