SAT Satellietontvangst Nederlandse zenders

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
Als je enige tijd niet gekeken hebt blokkeerd de kaart automatisch. Via een SMS of internet kan je weer activeren.

Bellen naar Canal digital kan niet vanuit CZ omdat ze een 0900 nummer gebruiken. Mocht het je op een of andere manier wél lukken ze te bellen (via een doorschakeling in NL bijvoorbeeld) let dan goed op de waarschuwwing van Smiley, ze blokkeren graag is mijn ervaring.

In deze periode kan er ook een andere oorzaak zijn, zware sneeuwval houdt het satalietsignnaal tegen, mn als je een kleine schotel gebruikt (60 cm bv.)

P
 
Als je enige tijd niet gekeken hebt blokkeerd de kaart automatisch. Via een SMS of internet kan je weer activeren.

Bellen naar Canal digital kan niet vanuit CZ omdat ze een 0900 nummer gebruiken. Mocht het je op een of andere manier wél lukken ze te bellen (via een doorschakeling in NL bijvoorbeeld) let dan goed op de waarschuwwing van Smiley, ze blokkeren graag is mijn ervaring.

In deze periode kan er ook een andere oorzaak zijn, zware sneeuwval houdt het satalietsignnaal tegen, mn als je een kleine schotel gebruikt (60 cm bv.)

P

Idd, heb ik de laatste week gemerkt. Men signaal van TV Vlaanderen kwam er maar matig tot slecht door.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Als je contact opneemt met Canaal plus, vertel er dan niet bij dat je in CZ kijkt. Als je een verkeerde medewerker treft blokeert ie meteen de kaart. Je zal niet de eerste zijn !!!!

Onzin! Je moet alleen een Nederlands adres hebben, denk je werkelijk dat Canaal Digitaal het een bal intersseert waar je die kaart in stopt, als er maar poen binnenkomt. En vertel even bij wie hij geblokkerd is, even met de feiten komen!
 
Onzin! Je moet alleen een Nederlands adres hebben, denk je werkelijk dat Canaal Digitaal het een bal intersseert waar je die kaart in stopt, als er maar poen binnenkomt. En vertel even bij wie hij geblokkerd is, even met de feiten komen!

Vrienden van ons hebben eens gezegd dat ze in Tsjechie zaten en daarna werd de kaart dus geblokkeerd en wat ze ook deden het werd niet teruggedraaid!
 
Onzin! Je moet alleen een Nederlands adres hebben, denk je werkelijk dat Canaal Digitaal het een bal intersseert waar je die kaart in stopt, als er maar poen binnenkomt. En vertel even bij wie hij geblokkerd is, even met de feiten komen!

Sory hoor, niet te hard blazen meteen. Ik ken ook 5 personen die zonder zaten. Het heeft te maken met uitzendrechten, ze moeten je afsluiten als ze weten dat je niet in NL kijkt.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Even goed je contract nakijken daar staat alleen dat je in het buitenland geen ondersteuning hebt! Er wordt met geen letter gesproken over het gebruik in het buitenland!
 
Het is toch werkelijk van de zotte dat als je een product afneemt, Canal D bepaalt dat je alleen in Nederland mag kijken.
Mijn inziens druist dit tegen alle verworven vrijheden in.

Gewoon alllemaal een berichtje naar Radar en kijken of ze dit kunnen volhouden.

Het merkwaardige is dat de ene keer wel de sateliet is te activeren vanuit Tsjechie en de andere keer niet.

Dan moet hij vanuit Nederland geactiveerd worden.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Het kan ook aan de ontvanger liggen, in het ene apparaat kun je de kaart wel up-daten en in de andere niet.
En ja, of we het nou leuk vinden, of het ermee eens zijn, of niet, maar als Canal D weet dat je de kaart in het buitenland gebruikt, wordt die geblokkeerd. Dat Macek nou altijd overal mee wegkomt is een uitzonderingsgeval en uitzonderingen bevestigen de regel ;)
 

Vodnik

† In Memoriam
Het is toch werkelijk van de zotte dat als je een product afneemt, Canal D bepaalt dat je alleen in Nederland mag kijken.
Mijn inziens druist dit tegen alle verworven vrijheden in.

Gewoon alllemaal een berichtje naar Radar en kijken of ze dit kunnen volhouden.

......................

Die berichtjes dan graag naar BUMA STEMRA want daar zit het probleem, auteursrechten bescherming.
Volkomen achterhaald met de huidige technieken! (crypto)
 

Vodnik

† In Memoriam
Het kan ook aan de ontvanger liggen, in het ene apparaat kun je de kaart wel up-daten en in de andere niet.
En ja, of we het nou leuk vinden, of het ermee eens zijn, of niet, maar als Canal D weet dat je de kaart in het buitenland gebruikt, wordt die geblokkeerd. Dat Macek nou altijd overal mee wegkomt is een uitzonderingsgeval en uitzonderingen bevestigen de regel ;)


Updaten is iets anders dan de-blokkeren. Inderdaad, niet alle ontvangers kunnen ge-update worden via sataliet maar de-blokkeren van de kaart kan altijd!
(dat doe je ook de eerst keer dat je de kaart gaat gebruiken, maar meestal doet de winkelier dat voor je)
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Nou ben ik even in de war :bloos2: Wij doen het beheer voor een aantal huisjes, deze hebben allen een ontvanger met een kaart. Als de kaart een poosje niet gebruikt is moet deze weer upgedate worden, dan moet je een code ingeven op de site van Canal dig. en de tv op ned 2 of sbs zetten en dan komt het goed, in de meeste gavllen dan, in sommige ontvangers werkt dit niet, dan moet je de kaart even in een andere ontvanger stoppen. Dit heeft dus niks te maken met het updaten van de ontvanger, maar het updaten van de kaart. Als je kaart geblokkeerd is, is het inderdaad weer een ander verhaal. Ik hoop dat ik het zo goed omschreven heb :denk:
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ja dat snap ik, maar je hebt weleens overijverige huurders die alles uitzetten als ze weggaan. Ik dacht met mijn bericht behulpzaam te zijn in dit topic, maar ik maak er een zooitje van geloof ik, sorry dan en vergeet mijn bericht dan maar :bloos2:
 
Bovenaan