SAT Satellietontvangst Nederlandse zenders

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nederlandse TV ontfangst in Praag

ik heb de info gelezen over tv ontvangt in CZ,nog wijt ik niet wat moet ik mij bringen.Momentel ben ik in Belgije en ik heb nodig wat?
Kaart voor nederlands programa voor satilite in Praag te ontvangen,het mag niet naar buiteland,wat moet ik dan vraagen?
ik kan von niks,help mij a.u.b.:beleefd:
Heel veel dank,grutjes Denise
 
Koop een Nederlandse ontvanger met een Nederlandse kaart en neem die mee naar Tsjechië. Daar installeren en klaar. Is in principe hetzelfde als wat kampeerders doen met hun schotelontvangers op hun caravans en campers.
 
Rojo heeft volkomen gelijk! Zo hebben wij het destijds ook gedaan met ons vakantiehuis. En je hebt een prima ontvangst. Alleen bij een lange afwezigheid even heractiveren.Dit kan door je cardnummer door te smssen naar een algemeen nummer van canal digitaal.Het werkt perfekt.
Veel succes!!

Gerrit:zwaai:
 
de activatie puls wordt eenmaal per maand verzonden.
het is niet bekend wanneer dit precies is, dus beter is je receiver aan te laten staan op een nl zender.
of je kaart mee naar nl en deze ook thuis gebruiken.
 
satelietjes

Mijn ervaring met sateliet is dat je set in heel europa wel werkt en dat het idd verstandig is als je de receiver aan laat staan ivm met de maandelijkse update.

mocht je dit vergeten dan is het simpel ff bellen met de helpdesk en je decoder op sbs6 zetten en na ongeveer n uur werkt het weer.

helaas zal je als je in het buitenland zit dit met je dure nederlandse mobiel moeten doen anders is de help desk niet te gebruiken.
 
campingsetje

Wij kijken met een campingsetje, kost veel minder omdat ze er vanuit gaan dat je alleen tijdens de vacantie,s kijkt .Heb ook tegen de 500 zenders .Soms valt hij wel een paar seconden uit en dan krijg ik de melding "no right for this channel" verder doet het systeem het goed. N.B. je krijgt alleen korting als je er thuis ook 1 heb staan .Heb hier dus 2 tv,s 1 boven en 1 beneden,Joep:zwaai:
 
de activatie puls wordt eenmaal per maand verzonden.
het is niet bekend wanneer dit precies is, dus beter is je receiver aan te laten staan op een nl zender.
of je kaart mee naar nl en deze ook thuis gebruiken.

op stand-by toch hoop ik?

en lijkt me wel verstandig om de kaart mee op en neer te nemen. Lijkt me dat je toch geen kabel kijkt in Nederland als je toch al CanalDigitaal betaald!?
 
Hallo, ik ben helemaal nieuw hier, en heb sinds kort een huisje in Tsjechië.
Heb ook een vraag betreffende het tv kijken (ned zenders)
Nu heb ik eerdere berichten al gelezen over satteliet tv en dergelijke, volgens mij kan alles, als je maar canal digitaal kaart hebt met de juiste decoder, als ik het goed begrijp?
Tevens de vraag, is het voordeliger om het in Tsjechië te kopen (blijf wel een nederlander he) of hier. en heb je dan als je het daar koopt , wel een goede canal digitaal decoder?
Hoop iets te horen,
erik
 
satelliettuner

De kaart die bij de tsjechiesche tuner zit heeft een hoop tsjechiesche zenders, tuner zonder kaart voor de vrije zenders zijn evenduur zo niet duurder dan die van b.v. de kijkshop in Nl:lap: :lap: .Canaldigitaal heeft vaak acties waarbij je voor weinig een set met hollandse zenders kan verkrijgen.Je kan via internet trouwens ook een hoop programma,s bekijken .programma gemist enzo:zwaai: Joep
 
op stand-by toch hoop ik?

en lijkt me wel verstandig om de kaart mee op en neer te nemen. Lijkt me dat je toch geen kabel kijkt in Nederland als je toch al CanalDigitaal betaald!?

ik bedoel natuurlijk dat het niet erg slim is om je decoder maanden lang aan te laten staan, terwijl heractivatie per SMS een paar keer per jaar heel eenvoudig en goedkoop is. In ieder geval goedkoper dan de stroom die de decoder anders maandenlang vreet.
 
CanalDigitaal is momenteel bezig alle SmartCards te vervangen. Wellicht ligt er thuis in NL een nieuwe kaart op jullie te wachten en is de oude geblokkeerd omdat de nieuwe is verstuurd.

*EDIT*
CanalDigitaal stuurt de nieuwe smartcards naar het adres in Nederland dat bij ze bekend is, zorg dus dat je adresgegevens uptodate zijn.
 
Bovenaan