SAT Satellietontvangst Nederlandse zenders

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb gewoon de buurman gevraagd od hij een schotel kon regelen.
Heeft hij gedaan.

Alles aangebracht door een Tsjechies persoon en spelend voor € 250,=

Beter kunnen we het toch niet maken?

Groet van een Kukel die niet naar de tv kijkt maar dolblij is met de radiozenders.
 
DigitallWorld SCI-2100E

Hoi,

heeft iemand toevallig ervaring met de CanalDigitaal Smartcard in de DigitallWorld SCI-2100E ontvanger?
We hebben tot nu toe via deze ontvanger probleemloos de tsjechische TV gekeken (met Czechlink). Binnenkort gaan we naar Tsjechie verhuizen en willen ook de CD card er instoppen om nederlandse TV te kunnen kijken.
Weet iemand of we alleen de Smartcard nodig hebben of ook de CI module erbij als we ook de Czechlink card verder willen gebruiken?
Volgens mij heeft de DW SCI-2100E namelijk maar een vrije slot voor een SmartCard...toch? :confused:

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Vodnik

† In Memoriam
vraag, in het bijzonder aan Willem ll,

Ik heb een sat.ontvanger met twee slots, in de ene een aston card voor canaldigital en in de andere een decoder card voor de CZ programma's.

Als ik overschakel van CZ progr. naar een NL progr. krijg ik vaak melding dat progr. gecodeerd is en "no access rights" . Komt overigens ook voor als ik tussen de NLse programmas zap.

Is dit voor anderen een bekend probleem?

(heb dit probleem met twee verschillende sat.ontvangers!)

Pieter
 
semabyt schreef:
Als ik overschakel van CZ progr. naar een NL progr. krijg ik vaak melding dat progr. gecodeerd is en "no access rights" . Komt overigens ook voor als ik tussen de NLse programmas zap.

Is dit voor anderen een bekend probleem?
Dit is inderdaad een bekend probleem en wordt veroorzaakt door de combinatie Firmware (software in de ontvanger) en de CAM (Kaart in CI interface). Samenwerking tussen firmware en CAM is 1 van de grootste bronnen van deze meldingen.
Wat je eens zou kunnen proberen is de CZ kaart eruit te halen en te kijken of je nog steeds problemen hebt met het schakelen tussen de NL zenders.
Ik heb zelf een Aston CAM 1.07 en 1.05 en heb geen problemen. Maar gebruik niet de CZ kaart.
 
Hallo,

Wij willen in ons huis (in Zlata Olesnice) straks Nederlandse Televisie ontvangen. Is het nog van belang hoe groot de schotel moet zijn ? 60-80- of 100 cm.

Er zijn hier in Nederland diverse aanbieders, maar wat zijn jullie ervaringen met deze aanbieders. Wat zou voor Tsjechie de beste optie zijn ?

We horen het graag van jullie.

Ruud & Jacqueline
 
Wij hadden een schotel van 100 cm gekocht maar was absoluut niet nodig.
Nu hebben we 60 cm en mooi beeld en goede ontvangst.
Wij hebben canal digitaal en dat bevalt ons goed.
 
Wij hebben ook een schotel van 60 cm. Ook wij hebben een kaartje van canal digital. Prima ontvangst. Alleen bij extreme weersomstandigheden zijn er wel eens problemen.
In eerste instantie hadden wij onze spullen in Tsjechie gekocht, maar toen bleek dat er met het kaartje en de satellietontvanger toch wat problemen waren met de ontvangst van Nederlandse kanalen, hebben wij deze set omgeruild voor een koelkast en hebben de spullen in Nederland aangeschaft.
 
Ook wij hebben een schotel maar dan van 80 cm, en een ontvanger met kaartje van canal digitaal, nog geen problemen gehad.
We hebben het wel in Nederland gekocht, heb gezegt dat het in Tsjechie werd gebruikt, zodat deze meneer hem prima voor ons had afgesteld.
Hoefde alleen de schotel op te hangen, stekker in het stopcontact,
even goed richten naar Astra en kijken maar. :fluit:
 
Als je de Nederlandse zenders wilt ontvangen is er maar één aanbieder en dat is Canal Digitaal.

De nederlandse regiozenders (Omroep Brabant, Tv Rijnmond, RTV Utrecht, TV Noord, enz) zijn vrij te ontvangen, wil je deze echter naast de andere nederlandse zenders ontvangen heb je een zogenaamde Duo LNB nodig.

De publieke zenders (Ned. 1,2 en 3) zijn alleen met een smartcard te ontvangen (zonder verdere abonnementskosten), wil je echter ook de commerciële zenders ontvangen, dan moet je ook een abonnement afsluiten (va. € 4,16 p/m).
 
Klopt, dat was HIER ook al eens gezegd....

't is alleen wel zo het sateliet "ontvangers" zijn en dus kan geen hond controleren of de kaart in een ontvanger in Nederland zit, of elders in europa. Om de kaart te activeren heb je alleen wel een geldig adres in Nederland nodig.

Zo kan je in Nederland ook officieel geen Belgische, Tsjechische of bijvoorbeeld engelse zenders ontvangen, dit gebeurt ook vol op.
 
Een klein vraagje: dit weekend gaan we ook bekijken waar we ons gaan installeren in Praag.
Sommige panden hebben reeds een satelliet schotel.
Maar zijn daar bepaalde dingen waarop ik moet letten, of is eender welke aansluiting ok?

Ik heb eens geïnformeerd bij tv vlaanderen (vlaamse poot van canal digitaal) en waren ze niet erg zeker.
Volgens hun is eender welke schotel ok, zolang hij maar naar het oosten gericht is.
 
De schotel doet er inderdaad niet aan toe, is altijd goed.
Wat je wel nodig hebt is een digitale kop, in Tsjechie gebruiken ze meestal een analoge kop, hiermee kun je volgens mij geen Nl/Belgische zenders ontvangen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Hoezo werkt niet....
Als je een satellietontvanger hebt waar je een Canal-Digital kaart in kunt steken moet dit altijd werken ....
Letop: je mag geen Canal-Digital kaart in het buitenland gebruiken .... :lees: de voorwaarden ...

Fout, goed de voorwaarden lezen!

als ik van iedere canaldigital kaart, die ondanks de voorwaarden in het buitenland wordt gebruikt, 1 euro zou mogen ontvangen, kan ik een aardig huisje in cz kopen.!!!!!!!

U blijft dus arm:lache:

jaaaweeeel, maar ut mag niet ..... :D
Ik heb er zelf ook een. Braaf als we zijn ... :lmfao:

U doet niets verkeerds:lmfao:

Klopt, dat was HIER ook al eens gezegd....

't is alleen wel zo het sateliet "ontvangers" zijn en dus kan geen hond controleren of de kaart in een ontvanger in Nederland zit, of elders in europa. Om de kaart te activeren heb je alleen wel een geldig adres in Nederland nodig.

Juist ja goed gelezen!

Zo kan je in Nederland ook officieel geen Belgische, Tsjechische of bijvoorbeeld engelse zenders ontvangen, dit gebeurt ook vol op.

Dus dit is onzin!

Jongens en meisjes hier is sprake van een groot misverstand. Het is niet verboden om de kaart buiten Nederland te gebruiken. Alleen het afsluiten van een abonnement moet gebeuren op een Nederlands adres en in het buitenland is er geen ondersteuning van de helpdesk. We doen dus niets illegaals als we de kaart meenemen en waar dan ook gebruiken.
 
Hallo,
ik heb een vraag over schotels. Ik wil deze week een satellietsetje kopen om in mijn (aanstaande) nieuwe huis in Tjsechie TV te kunnen kijken. Nu heb ik op een site een aanbieding gezien voor een 'recreatieset' speciaal voor vakantiewoningen. Deze kost 199 euro en is helemaal compleet. De schotel is 45 cm. Is dit genoeg om in Tsjechie goede ontvangst te hebben?

Alvast dank voor jullie reacties,

Henk
 
Bovenaan