Satellietontvangst (Ned. kanalen) in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een satellietontvanger van Philips met daarbij een kaart van Canal-digital. Nu is het de bedoeling om het geheel in Tsjechie te installeren en ook te gebruiken. Ik heb het al een keer geprobeerd, maar op een of andere manier ging er iets niet goed. Misschien kan iemand me advies geven of eventueel een adres geven van een monteur die het geheel wel kan installeren. We zitten in Dolni Lanov, vlak bij Vrchlabi.
Bij voorbaat al mijn dank.
 
Hallo Jan,

Ik ken het probleem met de ontvangst van Nederlandse zenders in Tsjechie. Wat ik meestal heb gezien is dat de mensen een te kleine schotel hebben. Ik heb zelf ook canal digital en een schotel van 80cm, als je kleiner gaat met de schotel kun je voor zover ik weet de nederlandse zenders niet ontvangen. Met de 80cm schotel is het al moeilijk zoeken maar met een sateliet-finder lukt het me toch ieder jaar weer.
yeah.gif

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tip van mij rest mij niets anders dan je succes te wensen.
aangenaam.gif


Groeten Thom Menzing.
smiley20.gif
 
hoi Jan

een schotel van 60 cm is voldoende,je moet rekening houden met de elevatie, dat is in Nederland 28 graden en in cz moet dat ongeveer 30 tot 32 graden zijn.
wij hebben zelf overal in CZ een perfecte ontvangst, we hebben een analoog/ digitaal ontvanger en stellen hem altijd analoog af (direct beeld), maar met een satfinder lukt het ook. veel sucses Anna.
 
Kan mij iemand advies geven over het ontvangen van NL TV in Tsjechie:
- wat heb ik exact nodig voor ontvanger
- hoeveel gaat het allemaal kosten
- welke kanalen kan ik ontvangen??
Alvast bedankt.
 
Zwervers en Anna, bedankt voor jullie reactie. Ik ga het proberen. Als het lukt, dan horen jullie dit rond 10 mei van mij.
 
Zdenda, ik heb een ontvanger gekocht, een schotel en een LNB gekocht. Hierbij nog 25 meter coax-kabel. Verder heb je nodig een kaartje voor canaç-digital. Het geheel heeft mij ongeveer 550,- gekost, maar als je goed zoekt en bereid bent om een eindje te rijden, moet het ook goedkoper kunnen. Om er achter te komen wat het permaand kost, moet je weten welk abonnement je wilt. Dit kun je vinden op www.canaldigital.nl. Volgens mij is dit de goede site, zo niet, dan kun je het vinden via o.a. google
 
59.gif
Hallo Zdenda ,

Deze week heb je bij de Lidl winkels een digitale schotelset helemaal compleet voor nog geen 200 euro.
Ik weet alleen niet wat voor een maat schotel er bij zit maar voor nog geen 50 euro heb je al een schotel van 80cm.

Veel succes
aangenaam.gif


Groeten Thom ( Zwervers ).


Aanbieding Lidl:

Digitale camping satelliet
PRIJS: 119 euro

Altijd de beste digitale ontvangst zowel thuis, op de camping of zelfs in de auto
Voorgeprogrammeerd voor Astra, Hotbird en Sirius
Signaalmeter voor het optisch en akoestisch uitlijnen van de satelliet
[*]Verschillende montage-toebehoren
[*]Incl. satellietkompas
[*]4000 zendergeheugenplaatsen
[*]Digitale radio ontvangst
[*]On screen display
[*]2 x euroscart, 2x audio output, cinch stereo
[*]12 / 24 Volt input
[*]Video text, kinderbeveiliging
[*]Incl. o.a. infrarood afstandsbediening, 10 meter
coaxkabel, wandbevestigingsset, ovale kunststof schotel


04_0099_b.jpg
 
Dank je voor info. Zou Lidl wel een goede kwaliteit zijn??
Nog een vraag: de kaart voor canal+ krijg ik neem ik aan bij canal+. Hier hoort bepaalde maandelijkse abonement bij?? Is elke digitale ontvanger geschikt om zoeen kaartje in te steken??
Welke andere programas kan ik eigenlijk ontvangen? NED 1,2,3, RTL, Veronica, SBS6, Eurosport,... ????
 
Vanmiddag was ik toevallig bij Lidl, maar bij ons hadden ze deze set niet. De Lidl is verdeeld in regio's. Als je kijkt op www.lidl.nl kun je de aanbiedingen zien.
Wat betreft het abonnement : op www.canaldigital.nl staat alle informatie. De kaart heb ik gewoon gekocht bij de leverancier van de satellietontvanger.
 
Trouwens : alles wat bij de Lidl wordt verkocht is volgens mij van goede kwaliteit. Ze verkopen er ook computers en laptops van goede kwaliteit voor een scherpe prijs
 
Jan heeft wel gelijk wat betreft de kwaliteit bij Lidl
is echt wel goed, daar maakt niet uit wat je koopt.
Bij ons in Apeldoorn is deze wel verkrijgbaar.
Anders zou ik eerst een paar zaken bellen voor de zekerheid.

Succes
 
Vrienden van ons hebben een pc gekocht bij Lidl. Nu is hij 2 keer defect geweest. Het vervelende is dan dat je een Duitse helpdesk moet bellen, dus je duits moet wel goed zijn. Ook dus op het gebied van hetgeen je hebt aangeschaft. En er komt dan ook een monteur vanuit Duitsland. Dit is denk ik wel iets wat je evt. in overweging moet nemen. Hij is dus niet zo snel gerepareerd bijv. als je zoiets bij een nederlandse zaak bij je om de hoek koopt.
 
Toevallig zag ik deze set vanavond staan bij "onze" Lidl. Er hing een bordje bij dat je geen commerciele zenders (RTL 4, 5, SBS6 en geen NED. 1,2,3 kunt ontvangen met deze set. Alleen "Free to air" zenders. Het schoteltje was overigens 35 cm. doorsnede.
 
Welke NL zenders kun je dan eigenlijk wel in Tsjechie ontvangen?
Heb je alleen eenmalige kosten voor het kaartje of moet je een abonnement afsluiten, waarbij je per maand een bedrag kwijt bent??
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: satellietontvangst ( Ned. kanalen ) in Tsjechi

Ik woon hier nu ruim 10 jaar, heb een satelietontvanger, maar heb nog steeds niet de behoefte om de Nederlandse zenders te ontvangen. De ruime keuze uit overige zenders is voldoende. Het nieuws over Nederland haal ik uit de diverse kranten die op internet staan.
 
Hallo
smiley20.gif

Wij heb een abonnement die mij 15euro per jaar kost bij canal plus.
daarvoor heb ned 1,2,3 en Yorin,SBS6,Net5,RTL4 en 5, en heel veel duitse en andere buitenlandse zenders ik denk alles bij elkaar genomen dat het een 80 tot 90 zenders zijn.
aangenaam.gif
 
Nee, dat klopt!

Je betaald dan alleen voor het activeren van je smartcard. Dat heet daar het Set Top Box pakket. Dan heb je de mogelijkheid om hun helpdesk te bellen, en je kaartje wordt geactiveerd, en bij verlies / beschadiging vervangen. Je krijgt dan alle free to air kanalen, want die zijn gratis.
 
Bovenaan