Satelliet tv in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Iedereen bedankt voor de reacties :P Het is gelukkig voor ons al opgelost. Maar jammer, misschien komt er binnenkort wat concurrentie en kunnen we tenminste kiezen :)
 
Toevallig keek ik gisteren er naar op internet.
Met een goede verbinding zijn er mogelijkheden.
Geen idee waar dat staat.
Ik zocht op Nederlandse TV in het buitenland of zo iets.
Nederlandse radio volop via internet.
Ik heb mijn telefoontje verbonden met de versterker en prachtige muziek is het gevolg.
 
Ik heb een brief binnengekregen van CanalDigitaal. Mijn oude abonnement van € 79,95 gaat nu echt helemaal verdwijnen, per 1 april 2016 (mijn smartcard begint met 100). CD biedt nu een nieuw abonnement aan voor de vaste prijs van € 10/maand.

Het is zeker dat mijn oude ontvanger niet meer zal voldoen.
Een ander probleem is dat ik niet direct bij mijn schotel kan.

Ik ben er even ingedoken en stel mezelf alvast de volgende vragen:

- Hoe vast is die vaste prijs?

- Wat voor satellietkop zit er bij mijn schotel?
- Staan de schotel en de kop gericht naar 19.2 of naar 23.5 of naar beide (duo)?
http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/nieuwe-kop-en-schotel/

- Wat gebeurt er met mijn ontvangst op het moment dat ik een nieuw abonnement afsluit? Op zwart totdat er nieuwe apparatuur is geïnstalleerd?

Let wel, ik vraag hier niet direct om antwoorden. Maar het is voor iedere CD-gebruiker goed de antwoorden klaar te hebben, alvorens een nieuw abonnement af te sluiten.
 
Bij mijn schotel zit een enkele kop gericht op Astra 1 (19.2). Morgen komt een monteur een dubbele kop plaatsen gericht op Astra 1 en 3 (19.2.en 23.5). Hij zei me nog dat er een grotere schotel moet komen, maar dat wacht ik wel even af.

Terug in Nederland zal ik dat nieuwe abonnement van 10 euro/maand afsluiten, een nieuwe smartcard ontvangen en een nieuwe Philips M7 decoder/ontvanger kopen.

Hopelijk gaat alles dan weer werken met alle beloofde stations, waarvan sommige in HD.
 
DuoLNB geplaatst en een grotere schotel van 80 cm. De decoder/ontvanger moet wel (kunnen) worden ingesteld op die DuoLNB. Geen last meer van af en toe een zwart beeld voor een halve seconde.
 
Zo te zien heb je internet nodig.
En dat is het probleem.
Nederlandse zenders zijn via internet niet te zien.
Maar langzaam maar zeker zijn er ontwikkelingen.
Je kan via je thuiscomputer verbinding, die wel Nederlandse TV ontvangt, verbinding maken met je computer in Tsjechië en, voila, beeld.
Alleen moet je er wel voor zorgen dat bij storing er iemand is die bij je thuis dit kan opheffen.
 
Zou dit, wellicht in de toekomst, een betere oplossing zijn ? Heeft iemand hier al ervaring mee ?

http://www.boxxpot.nl/

Er heb meer apparaten voorbij zien komen, dit slechts als voorbeeld.

Nee, geen ervaring maar wel een goed alternatief! :top:
I.v.m. overstap naar full HD van Canal-Digital nu een M7 SAT801 aangeschaft. Bij Tabe werkt íe goed, maar hier niet. Slechts 2% signaal, variabele veldsterkte en kwaliteit.

Vraagbaak bij Canal Digital kwam er ook niet helemaal uit. Morgen komt in ieder geval de installateur van de vaste schotel en bekabeling. Misschien een nieuwe duokop en opnieuw uitrichten, of een grotere schotel.

Zo blijf je lekker bezig.
Gelukkig doet het oude SD signaal het nog beperkt (even) wel met de oude meuk.

Als alternatief hebben we dan die boxxpot die dan wel via de hier beschikbare providers ( wij hebben toevallig Maxtel) zou moeten werken of, uiteindelijk, dan maar via "Uitzending gemist";)

Morgen meer dus.
 
Begrijp ik, na wat speurwerk, nu goed dat je én een internet verbinding moet hebben én een Android ondersteunende TV?

Update:
maakt niet uit. Plug& Play volgens Boxxpot.

Mijn kinderen raden mij dit aan en ik overweeg de aankoop.
Leveren alleen in NL. Verzending naar CZ moet dus via relaties of familie.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij doet de schotel het uitstekend na weer!!!! een nieuwe ontvanger te hebben aangeschaft.
Duokop in de schotel gezet, de schotel iets verdraaien en ik had zowaar beeld.
Soms gaan dingen goed!
 
Satellietontvangst van Nederlandse zenders in Tsjechië is geen probleem, omdat de zenders op de 23.5 positie zitten. Net als die van Tsjechië. Ik zou gaan voor een xtrend ontvanger met interne kaartlezer en plaats voor een CI module. Met openpli software draait de box als een zonnetje.
Wat betreft de boxxpot ik vraag me af of dat wel legaal is.
 
Geen idee waar dit, legaal of niet, over gaat. Niet mijn vakgebied.
Morgen komt De Installateur!
We gaan het zien.
 
Bovenaan