Satelliet ontvanger NL<>CZ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
ik vermoed dat je een "gewone" CD satelliet ontvanger hebt, de beste keus voor iemand die geen /weinig kennis heeft van de mogelijkheden van satelliet ontvangst. (bovendie heeft een dreambox geen meerwaarde als je alleen maar naar de nederlandse programma's wilt kijken)

Ben wel benieuwd wat nu in het verleden de problemen waren. Geen kennis van de lokale tsjechische monteur? Verkeerde decoder? (een CZ versie)
 
De decoder was indertijd in Tsjechie gekocht.
Dus een CZ versie.
Was nog een dure ook.
Merk vergeten, kwam geloof ik een x in voor.
En de locale Tsjechiese monteur wist er nog minder vanaf dan ik.
Maar ja, het is achter de rug.
Doe wel en zie niet om.
 

Vodnik

† In Memoriam
dan is het probleem direct duidelijk, in CZ verkrijgbare sat ontvangers hebben een cryptoworks decoder en dat werkt niet voor CD.
Jammer, een beetje sat.shop had je dat direct kunnen vertellen.
 
ja hoor, Groentje, gewoon doen.
Die ontvanger, herinner ik me nu was een extreme.
Ach, toen wilde ik alle spullen kopen in Tsjechie maar daar ben ik ondertussen wel hard van teruggekomen.
Alles wat stroom gebruikt koop ik in Nederland.
 

Vodnik

† In Memoriam
De schotel (en LNB) kan je in CZ kopen, daar is geen onderscheid in. Als je een schotel in CZ koopt en dus ook de LNB moet je wel opletten dat je een duo-LNB koopt die voor Astra 19,2 E en Astra 23,5E geschikt is. Een duo-LNB voor astra 19,2E en Hotbird werk minder goed! (de eerst genoemde is voor 4,3 graden verscil de tweede genoemde voor 6 graden verschil)
 
Als je een schotel in CZ koopt en dus ook de LNB moet je wel opletten dat je een duo-LNB koopt die voor Astra 19,2 E en Astra 23,5E geschikt is.

Ligt eraan.. voor iemand die alleen maar naar NL zenders wil kijken met een simpele ontvanger is Astra 1 genoeg en dus volstaat een enkele LNB.

Overigens is de spraakverwarring groot. Een Monoblock is niet hetzelfde als een DUO LNB. Een monoblock is voor 2 verschillende satellieten op 1 block. Hier zitten dus 2 LNB's op voor 2 verschillende satellieten. Een DUO LNB zijn 2 LNB's maar niet perse voor verschillende satellieten, maar voor dezelfde satelliet. Deze zijn gemaakt voor twin-tuner receivers. Iemand die een DUO-LNB vraagt kan dus met de verkeerde thuis komen en merken dat het niet werkt.

Overigens maken veel satboeren ook (on)bewust gebruik van DUO LNB als ze een MONO block bedoelen.
 
ik heb een dM\30 X multimedia DM500V8 box, kan ik daar een kaart voor Tv zenders in kopen,er staat op het dak een nederlandse schotel,ik had eerst tv via de computer geprogrameerd uit nederland, maar er was hier iemand die mijn zenders heeft weg geprogrameerd dus heb ik nu geen tv, Elly
 
Als het een Dreambox DM500 is, wat ik uit de tekst begrijp, dan kan er gewoon een NL kaart in.
Ik weet niet hoe je hem vanuit je PC in je sat-ontvanger hebt geladen. Maar als je het met een PC programma gedaan hebt dan kun je dat weer doen. Heb je dat programma niet meer dan kun je de zenders via het menu weer opzoeken.
 
ik heb een dM\30 X multimedia DM500V8 box, kan ik daar een kaart voor Tv zenders in kopen,er staat op het dak een nederlandse schotel,ik had eerst tv via de computer geprogrameerd uit nederland, maar er was hier iemand die mijn zenders heeft weg geprogrameerd dus heb ik nu geen tv, Elly
deze dus
http://shop.thesatguy.bttradespace.com/DM500-V8/dp/B004ARY6B8
is dus een chinese copie van de dreambox.
zou eigenlijk met de juiste software gewoon moeten werken.
bijv enigma en de cam software.
maar meestal geven dit soort receivers (net zoals optibox etc.)
heel veel problemen voor de gewone gebruiker.
de zenders kun je er met dreamedit gewoon weer inzetten.
of opnieuw zenders zoeken op je receiver
 
Bovenaan