Sanitair

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Langs de weg zag ik sanitair hangen van de firma Jeva in Tsjechie.
Kent iemand deze firma of kent iemand een firma welke sanitair, zoals bijv. urinoirs, produceert in Tsjechie.
Of weten jullie misschien een website, liefst in het engels, want de taal ben ik niet machtig om bedrijven te zoeken.
 
Let op:

veel bouwmateriaal in Tsjechie mag officieel niet in Nederland gebruikt worden. ER moeten wel keurmerken van Kema, Kiwa en Blabla (zoveel soorten) op staan. Zeker als het om elektra gaat zijn de eisen heel andcers. Als jouw huis in Nederland is uitgerust met Cz keur elektra en het brandt af, dan kan de verzekering erg lastig doen.... Bovendien zijn veel materialen qua maatvoering anders, hetgeen voor bijvoorbeeld sanitair lastig kan zijn. Bij een goede fitter zal je dan nog wel wat kunnen vinden, maar je haalt je een boel kleine probleempjes op de hals. Wel zag ik (qua sanitair) dat in Tsjechie gevoerde merekn vaak in NL worden gevoerd onder een andere merknaam. (bijvoorbeeld Ravak, waarvan me de NL variant even van is ontschoten) Qua prijs ben je altijd goedkoper uit in Nederland, want de concurrentie is hier moordend. Hooguit als je groothandels prijs kan betalen. Maar goed: als er wat aan de hand is en je moet voor garantie terug?????

ciao, Bart
 
Bovenaan