Sanitair campings algemeen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit jaar gaan mijn vriendin en ik voor het eerst met de auto naar Tsjechie om daar 2 weken te camperen.
Diverse mensen hebben me al verteld dat de douches vaak weinig prive bieden. Dat de douches vaak niet afsluitbaar zijn en meer van dat soort dingen. Op internet is daarover weinig te vinden en ik maak me er best wel druk over.
Hier heb je overal gewone afsluitbare prive douchecabines.
Weet iemand meer over het sanitair op Tsjechische campings?
Waar bijvoorbeeld wel privehokjes zijn e.d???
 
op veel campings zijn er geen afsluitbare douchecabines,
op zich vnd ik dat geen probleem je went er snel aan ik probeer meestal op tijden te gaan douchen als het niet zo druk is en dan heb je alle ruimte.toch komen er al veel campings bij waar wel afsluitbare douchecabines zijn
 
hoe zien die douches er dan uit? Het is toch niet 1 grote open ruimte? Op 1 website van een camping zag ik dat ze cabines hadden zonder deur. Wel een beetje privacy dus.
Verder kan ik me er niet zoveel bij voorstellen?!
En zijn de douches daar dan gescheiden of gemengd?
 
Bij veel campings heb je wel cabine's met een douchegordijn. Er zijn echter enkele waar je in zo'n sportdouche moet douchen, hou ik niet van. Ik stelde ook al zo'n vraag over de camping in Bitov, omdat ik van iemand een mailtje kreeg, die zei dat ze daar geen plastic kleden hadden (ik nam aan dat ze douchegordijnen daarmee bedoelden) De wc-deuren zijn vaak niet afsluitbaar. Het is de gewoonte om eerst even te kloppen, om te zien of ie bezet is of niet. Maar de meeste nederlanders stieren zo naar binnen, niet handig.

Douches en wc's zijn wel gescheiden voor mannen en vrouwen.
 
De camping waar ik altijd ga, heeft twee grote, aparte doucheruimtes voor dames en heren. Geen cabines, geen privacy, maar dat zal mij worst zijn. Het is er schoon en ik word er schoon...

En wonder o wonder: de toiletten zijn afsluitbaar!
grin.gif
 
L

Lotte K

Guest
Hallo Drummer, Ik heb de afgelopen weken in Tsjechië op diverse campings gestaan en de meeste hebben inderdaad een simpel douchegordijn in plaats van een afsluitbare deur oid. Ik was er snel aan gewend, iedereen op de camping moet het ermee doen en mijn ervaring is dat niemand elkaar raar aankijkt als je je buiten het douchehokje staat aan te kleden. Op alle campings waren wel aparte ruimtes voor mannen en vrouwen.
Het is echter niet overal even schoon, daar had ik meer problemen mee dan met dat douchegordijn! Voordat wij besloten op een camping te blijven gingen we altijd eerst even kijken hoe het sanitair eruit zag.
 
Bovenaan