's Nachts reizen door Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

s'nachts rijden doe ik liever niet, ik ben al een paar keer in slaap gesukkeld!!!...gelukkig zonder gevolgen:)
LIEVER NIET? :kwaad: :kwaad: :kwaad:

man, gelukkig is dat altijd goed gegaan, bedank de engeltjes op je schouder maar!
:dank: :dank: :dank: :dank:
Dat is ook wat ik er op tegen heb om s'nachts te rijden, je bent uit je ritme, en dag erna ook, en het is gevaarlijk. Ben het helemaal met kukel eens.
 
Wij vertrekken altijd zo tegen vier s'ochtends en dat bevalt ons goed. Ik heb jaren op een echte ambachtelijke bakkerij van een supermarkt gewerkt en ben het vroeg opstaan wel gewend en heb er geen problemen mee. Als ik s'nachts zou rijden en de rest van de familie slaapt, ben ik ook bang om in slaap te vallen dus liever maar niet
 
ben ik ook bang om in slaap te vallen dus liever maar niet

Parlies zal wel reageren op uw bericht.....zoniet lees dan de reactie op mijn bericht :snotter:
Ook ik heb in de periode dat dit gebeurde ploegendienst gedraaid, dan denk je dat het in slaap vallen mij niet zal gebeuren....
Maar het gebeurt, in één keer ging de knop om....zonder waarschuwing vooraf (geen knikkebollen,geen moeite met de ogen, enz.)
Levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!
 

Macek

Geroyeerd Lid
In de regel rijd ik op zondag, geen vrachtverkeer en dus ook minder problemen. Een keer s'nachts gereden, aan mij niet besteed, was twee dagen van de leg, zelfs de Pivo smaakte niet, s'nachts hoor je in je nest te leggen. Nee, op zondag geen probleem, ik zet geen wekker en word altijd wakker tussen 4 en 6 uur en dan is het wegwezen. Laatst gereden via Kassel(de zuidelijke route)en geen enkel probleem, het is 60 km meer maar veel sneller en mooier op de dag des Heeren! Is het voor mij misschien een optie om via de nieuwe snelweg 17 en dan via Praag naar Hradek Kralové te rijden en zo naar Trebihost?
 
parlies schreef:
Dus gaan we morgenochtend om 07.00 uur op ons gemakkie op weg en hopen rond 16.00 uur in Kutna Hora aan te komen.
Maar om uitgerust te zijn moet ik nu wel naar bed ;)
Trusten allemaal.
 
Met 2 volwassenen doe ik Amsterdam - Vrchlabi binnen 9 uur inclusief een uur pauze en tanken.
Maar wel met snelheden die eigenlijk op het circuit thuis horen.

met vrouw en kinderen heb ik ook wel eens 'snachts gereden maar de laatste 3 jaar rijden we overdag op ons gemakkie, na 600km een hotelletje. Smorgens lekker ontbijten en weer rustig verder....veel ontspannender.

Wat betreft snachts rijden, ik heb er geen moeite mee.
Ik heb vele jaren 2 weken per maand snachts gewerkt door het hele land.
Als ik dan b.v. vanuit Groningen naar Amsterdam reed sloeg de vermoeidheid pas toe in de randstad. Omdat daar de snelheid flink omlaag ging door de drukte, dan verlies je de concentratie.
1 keer ben ik in de flile in slaap gevallen, en schrok wakker omdat mijn voet van de koppeling schoot en ik belande op de trekhaak van mijn voorganger. :oeps:

De vermoeidheid is sterker dan de wil om door te rijden.....dus wees dan verstandig en doe een tukkie langs de weg.

Mijnsinziens is vermoeid auto rijden net zo gevaarlijk als rijden met drank op, niet doen dus.
Als je twijfelt of je het veilig aan kan zou ik afraden om snachts te rijden.

Jos
 

Marcel

Moderator
wij zijn al een paar maal tijdens nachtelijke ritten door Duitsland diverse zeer grote transporten en legerverplaatsingen tegengekomen. dat schiet ook niet echt op.
soms zo breed dat je niet in kon halen op een 2 baansweg.
 
Dat kan alleen maar op de terugweg gebeurd zijn.
Ze zijn namelijk sind kort volop bezig Tsjechie een stuk dichterbij naar Nederland te verplaatsen.
 
wij zijn al een paar maal tijdens nachtelijke ritten door Duitsland diverse zeer grote transporten en legerverplaatsingen tegengekomen. dat schiet ook niet echt op.
soms zo breed dat je niet in kon halen op een 2 baansweg.

Heben wij vorig jaar gehad. Vervoer van een propellor van een windmolen. Die werd vervoerd op verscheidene wagens, en dat was zo lang dat-ie de bocht van een afrit niet goed kon krijgen. Het was een heen en weer geloop van mensen en af en toe ging-ie weer twee centimeter verder. We hebben er een krap uur op staan wachten.
 
Bovenaan