RSG leerlingen Harderwijk op de pedalen naar Tsjechië voor goed doel.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Fietsactie Slingerbos voor goede doel: Spieren voor Spieren

DU97jdZXcAEhOQi.jpg:large


Paasmaandag fietst vanuit de RSG Hardewijk een groep leerlingen van klas 3 van Mavo tot Tweetalig VWO van het Slingerbos naar Tsjechië.
Er is heel wat afgetraind, gezweet en geoefend de afgelopen weken, maar op Paasmaandag is het zover. Dan gaat een groep leerlingen van RSG Slingerbos Harderwijk op de pedalen voor het goede doel. Een afstand van 800 kilometer wordt op de racefiets gereden om geld bijeen te trappen voor Stichting Spieren voor Spieren.

Grap wordt werkelijkheid
Docent Van de Beek schetst de doelstelling. “Deze sportieve actie voeren wij uit om geld in te zamelen voor Spieren voor Spieren. De actie is ontstaan door een voorstel van Damian de Bruin, leerling uit 3Mavo.

Hij kwam met een als grap bedoeld voorstel om naar Tsjechië te fietsen. Ik vertelde hem toen om dit idee aan een goed doel te koppelen en vervolgens bij de directie neer te leggen. Zo is dit, als grap geopperde voorstel, werkelijkheid geworden.”

Doelstelling
De beoogde doelstelling om 10.000 euro bijeen te fietsen voor de Stichting zelf, is reeds een feit. ,,De leerlingen hebben zelf dit geld via fondswerving binnen gehaald. Super! Echter, de hostels en het eten onderweg kosten ook geld. Hopelijk volgen daar nog enkele donaties voor", sluiten de docenten af.

De tocht gaat van start vanaf de Eisenhowerlaan en na de grenspassage wordt in de buurt van Winterswijk, de Bondsrepubliek binnengereden. De eindbestemming is Jachymov in het Ertsgebergte (Tsjechië).

Er is een website opgezet waarop geld voor het goede doel kan worden gedoneerd:
sportenvoorspieren.nl/team/spieren-voor-spieren-across-borders/teamleden.
Bronnen harderwijksezaken.nl + hetkontaktermelo.nl.
 
Leuk om te fietsen.
Prima om te doen.
Zelfs zonder training.
Maaruh, waarom toch, als je iets wil, een goed doel aan koppelen?
Zal wel aan mij liggen hoor maar gewoon fietsen zonder dar eeuwige goede doel moet toch kunnen.
Groet van een fervent Tsjechië fietser zonder goede doelen doel.
 
Ik word ook soms ietwat moe van de goede doelen. Noem het een doel, of het goed is, bepaal ik zelf wel. Wat de een goed vindt, vindt de ander volkomen slecht namelijk.

Dat 'Spieren voor spieren' goed is geloof ik wel, maar het maakt het vaak ook onmogelijk om nee te zeggen tegen een bijdragevraag. Alhoewel ik dat wel eens doen, want anders blijf je aan de gang.
 
Heren Kukel en Olivier: ik vind jullie zuurpruimen.

Wat is het heerlijk, om deze jonge mensen ( uit Harderwijk) zich te zien inspannen voor de minder gezonde medemens. Je moet maar pech hebben. O kun je nee zeggen tegen een akelige ziekte. Gelukkig kan "heer" Olivier wel nee zeggen tegeneen bijdragevraag. Anders blijf je aan de gang. Stoere praat hoor.
 
Ik meen het ook niet slecht maar verantwoording waar het ingezamelde geld blijft wordt niet gegeven.
Je kan toch gewoon fietsen zonder dat je geld ophaalt om de directie van goede doelen een fikse salaris te geven.
Het gebedel loopt de spuigaten uit.

Lekker fietsen jongens en voor de kosten onderweg hoef je het niet te laten.
Overnachten bij een kanoclub is echt goedkoop.

Afijn, zet hem op naar Jachymov en gewoon ook weer terug fietsen.
Goed voor de spieren!
 
Bovenaan