Rovna

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Het ziet er weinig aantrekkelijk uit. Zie luchtopname, er staan een aantal hooghuizen (panelák) en verder niet veel meer.

cz-34021-01 is niet de postcode maar de code van het huisje. De postcode is 356 01.

288.jpg


290.jpg


142.jpg
 
hallo noeltje

Volgens mij zit Freddy ernaast.
Het gaat volgens mij om Rovna bij Strazov, een klein gehucht op een km afstand van Strazov. Je zit dicht bij het nationaalpark sumava, de burchtr Klenova en de stad Klatovy.

Joepie
 
Het gaat volgens mij om Rovna bij Strazov, een klein gehucht op een km afstand van Strazov. Je zit dicht bij het nationaalpark sumava, de burchtr Klenova en de stad Klatovy.
hallo joepie ik heb het na gekeken en jij zit op het goede adres ,als je nog iets meer te vertellen heb over het plaatsje eventueel een goede stek van eten en drinken of waar je een supermarkt heb dan hoor het graag van jou ,of anders van andere leden die er wel eens geweest zijn want voor mij is het nieuw ik ben tenslotte nooit in tsjechie geweest en hoeveel km rijden is het vanuit noord -brabant dan ben ik jullie zeer dankbaar voor de informatie.

groetjes aan iedereen noeltje
 
bedankje

:cheers:he brenda hierbij bedankt voor de infomatie wat betreft de aantal km naar rovna,ik heb het ook opgezocht en het klopt zo te zien en gelijk uit geprint dus het moet lukken om daar naar toe te gaan.

groetjes en bedankt noeltje.
 
Hoi Noeltje,

Wij gaan dit jaar voor de 3de keer naar Nyrsko, da's in de buurt. De omgeving daar bevalt ons heel goed!
Over het huisje wat jullie op het oog hebben;
mijn schoonzus is afgelopen jaar in de meivakantie daar geweest.
Als je daar specifieke vragen over hebt dan kan ik die aan haar vragen.

Groetjes Arieke.
 
tegenberichtje voor arieke

hoi arieke bedankt dat je gereageerd heb op mijn vraag over rovna,als jij wat informatie bij jou schoonzus op wil vragen hoe de eigenaar is maar dat zal wel vriendelijke mensen zijn,en wordt er duits gepraat of ook engels het is te hopen duits,dus is het een mooie omgeving en hoeveel km ligt het van het adres waar jullie zaten,en is dat ook een appartement of een camping nou ik ben benieuwd.
in ieder geval bedankt en leuk dat je heb gereageerd.


groetjes noeltje:cheers:
 
Hoi Noeltje,

Gister heb ik m'n schoonzus gesproken.
Allereerst moet ik zeggen dat dit hun enige ervaring met Tsjechie was, als vergelijk waren ze wel eens in een vakantiewoning in Duitsland geweest. En Duitsland kun je nou eenmaal moeilijk met Tsjechie vergelijken.
Het is een leuk oud boerderijtje waar je nog ouderwets op hout kan stoken .
Met betrekkeing tot luxe is het natuurlijk iets minder dan in Duitsland.
De eigenaar spreekt Duits en woont niet op hetzelfde adres.
Het is een klein gat, in het volgende dorp (1km) heb je iets van een buurthuis/kroeg waar je ook een simpele hap kunt eten (gebakken kaas/ schnitzel), voor een echt restaurant heb je de auto nodig.

Wij gaan dit jaar voor de 3de keer naar Nyrsko(we zijn nog nooit zo vaak naar hetzelfde plaatsje geweest!), wij zitten daar op de camping die beheerd wordt door hele lieve mensen.
Verder vinden we de omgeving daar heel mooi, en er is zat te doen voor ons bijv. wandelen, kasteeltjes bezoeken, leuke plaatjes bezoeken, een keer naar Pilsen om te winkelen enz.

We wensen jullie heel veel plezier in Tsjechie:cheers:, als je nog iets wilt weten dan laat maar horen!

Groetjes uit Dommelen!
 
hallo arieke hierbij bedankt voor de informatie vanuit de woorden van je schoonzus het was ook leuk om te horen dat het een gezellig huisje is en dat de omgeving er ook mooi is als jij leuke wandelroute,s heb daar in de buurt dan horen wij dat graag alle suggesties zijn welkom,waar jullie al 3 jaar zitten zal het ook wel gezellig zijn en hoe ver lig dat van rovna vandaan ik hoor het verder wel,met vriendelijke groeten .

noeltje
 
Hoi Noeltje,

Rovna ligt ruim 10 km van Nýrsko af.
Mocht je daar komen om te eten, het restaurant op "onze" camping is goed eten.
Verder kun je bij Hospůdka Zemanka heel goed eten, dat ligt aan weg 190 iets ten zuiden van Nýrsko, leuke eigenaar die gelijk iedereen van puzzelspelletjes voorziet. Ook in Nýrsko bij U Hrdličků is het goed uit eten.
Wandelen doen wij altijd m.b.v. een wandelkaart van Šumava die we ter plaatse gekocht hebben.
Wanneer ga je eigenlijk? Komende zomervakantie?
Op internet kun je zat vinden van de omgeving, maar heb je nog vragen, hoor ik het wel hè!:schrijven:

Groetjes Arieke.
 
tegen berichtje van noeltje

hallo arieke bedankt voor het tegen berichtje van jou, ik vind het leuk dat je zo reageert dat vind ik echt gezellig en door jou krijg ik ook goede informatie van de omgeving wij gaan de eerste 2 weken van september en wij houden ook van wandelen, waar de camping van jullie is ,is die ook goed te vinden ,alleen de plaatsnamen zijn moeilijk uit te spreken maar we zien wel waar we blijven.
ik heb verder nog een vraagje kan jij me zeggen of als we daar aan komen of er nog winkels open zijn en is het brood of verse broodjes ook goed.

verder wens ik jou prettig weekend ende groetjes van noeltje
 
Hoi Noeltje,

Ik weet niet hoe het zit met de winkels vlak bij jullie plaats, maar in Klatovy zijn de grote supermarkten van 8 tot 20, 7 dgn per week open. Het brood en de broodjes (roliky) zijn erg lekker! Net als zowat de hele Tsjechische keuken
Onze camping is:
www.autokemp-nyrsko.cz
helaas doet de nederlandse versie het nu alleen niet.
Wij zijn er de laatste week van juli en de eerste 2 van augustus.
Nog een andere link waar je veel kan vinden is:
www.sumava.net

Ik wens je heel veel plezier met de voorbereidingen en wie weet wordt je wel net zo verliefd op Tsjechie als ik en menig ander forumlid hier.:toppie:

Groetjes Arieke.
 
Bovenaan