Route van Groningen naar Vrchlabí?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Oboema schreef:
Persoonlijk vond ik vanaf de afrit Weissenberg de weg naar Lobau slecht aangegeven
Dat is nog steeds niet verbeterd denk ik.
agnesvh schreef:
..je zegt voorbij Bautzen en via Weissenberg. Hoe gaat de route dan verder richting Zittau? Via Lobou en dan??
Ik hoop dat het hiermee duidelijker wordt:
  • Na afslag Weißenberg is het 2,5 km tot de afslag. Heuvel-af over een brug met blauwe leuningen.
    (Richting Bautzen, Zittau wordt nog over de oude -verkeerde- weg gewezen)
  • Na weer 3 km twee keer links richting Löbau
  • Daarna is het een kwestie van Zittau volgen
w_berg1.jpg w_berg2.jpg
Ongeveer ter hoogte van Nostitz begint het 4-baans gedeelte.
 
beste Els, Oboema en Gorrit

Wauw! Echt geweldig hoe jullie mijn vragen beantwoorden. Het kan nu niet meer mis gaan!! Na de vakantie zal ik laten weten hoe het gegaan is. :-)

En nu weer snel verder.... inpakken, huis schoonmaken, laatste boodschapjes voor onderweg.... pfffff..... wie zei ook alweer dat kamperen leuk is... ;-))
 
Hoi,

Heb gehoord dat mijn link het niet deed (bedankt Kuurgast).
I.i.g. geval: als je deze link gebruikt en je klikt op Vyhledat trasu, en je vult bij A Dresden in en bij B Vrchlabi, dan geeft-ie een hele andere route. Iemand ervaring daarmee?

Wat ik tot nu toe van iedereen hier gelezen heb, denk ik dat het ook afslag Weissenberg wordt.
Bedankt :bloem: voor al jullie reacties en voor iedereen die bijna vertrekt, goeie :top: reis en fijne :zon: vakantie!!!

Groetjes Arieke.
 
Vanmorgen zijn we weer thuisgekomen, dus nu is het wassen draaien en opruimen. Ook dat hoort erbij :-)

De route via Weissenberg, Zittau... Nova Paka is ons prima bevallen! Het laatste stuk viel toch even tegen. Denk je er bijna te zijn in km-aantal en dan duurt het toch nog wel even. Stom, je weet het van te voren dat je iets langer over een afstand doet dan normaal gesproken in Nederland, maar je hebt dan ook heel wat onderweg te bekijken. Wat is Tsjechie toch mooi!!
 
hoi Els

We zijn donderdag naar een camping in de buurt van Praag gegaan. Vanuit daar zijn we gisteravond weer naar huis gegaan en konden een andere route nemen. Gelukkig hadden we onze vakantie in deze volgorde gepland en niet andersom. Anders hadden we vast problemen gehad met de terugreis.
 
De B178 is vanaf Herrnhut weer 10 km verder open naar Zittau volgens de beelden op http://www.lausitznews.de/pressebericht_11184.html

"Heute vormittag wurde die Ortsumfahrung B178n um Herrnhut freigegeben. Der rund 10 Kilometer lange Abschnitt 3.2. wurde nach 3 Jahren Bauzeit endlich fertig gestellt. Rund 55 Millionen Euro wurden aus Mitteln des Bundes und des Operationellen Programms EFRE-Bund 2007-2103 finanziert. Damit sind nun 31,5 Kilometer der Umgehungsstraße fertig. Es fehlt nun nur noch der letzte Bauabschnitt bis Zittau und das Stück von Nostitz bis zur A4 in Weißenberg."

Ik denk dat enkele kleine dorpjes op de oude route zeer blij zullen zijn.

Iemand al het nieuwe stuk gereden?
 

kuurgast

Donateur
Het deel van de B178 dat open is zie je op deze screenshots:

screenshot.04-01-2014 14.34.52.png screenshot.04-01-2014 15.19.10.png

Met dank aan wegenforum.nl en openstreetmap.org.

Vanaf het onderste punt moet je voorlopig (tot 2020?) nog over de oude route (S128) tot de aansluiting met het eerder geopende deel dat langs Zittau via Polen naar Tsjechië gaat.

Bij Weißenberg is de route ook nog niet helemaal klaar, zie de omleidingsroute.

935301_767794323235054_1641283352_n.jpg
screenshot.04-01-2014 16.28.38.png
 
Bovenaan