Route naar Vrchlabí

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vorig jaar zijn we ook al in Vrchlabí geweest (vanuit Valkenswaard) en hebben de route via Weissenberg, Zittau, Liberec, Turnov, Jicin, Nova Paka gereden.
Dit jaar willen we misschien via weg 4 Zgorzelec, weg 13 Frydlant en dan weg 290 naar Vrchlabí.
Wie heeft hier ervaring mee, het lijkt korter, is dat in tijd ook zo?
We hebben een vouwwagen bij en daar kunnen we goed bergen mee doen enzo.
Alvast bedankt!
 
Je rijdt er waarschijnlijk wat langer over. Maar als je toch tot Zgorzelec rijdt, zou je ook mooi via Jelenia Gora en dan over het Reuzengebergte via Harrachov kunnen rijden. Ook iets langer in tijd, maar een prachtige route door het Reuzengebergte.
 
Bedankt voor jullie reakties!
Het gaat ons toch om de snelste route, de mooie routes gaan we doen als we ons kamp opgeslagen hebben!;)
Ik had vorig jaar het idee dat het via Turnov en Jičín en Nova Paka nogal om was.
Wat betreft die route lijkt het me beter als we er bij Jablonec nad Nisou afgaan richting Vrchlabí.
Of het wordt de route die ik in m'n eerste bericht zei, en die Amon-ra ook rijdt.
Wat denken jullie, wat schiet het meeste op?
 
Arieke,
Je hebt wel gelijk de weg via Jicin is wel iets langer je rijdt eigenlijk (zoals wij zeggen) onder de bergen door hebt steeds een goede weg en kunt goed door rijden.
Als je via Jablonec rijdt ga je meer door de dorpjes en heb je smallere wegen.
Vorig jaar hebben wij deze weg nog eens gereden na deze route wist ik weer "waarom wij altijd wegnr. 35 rijden via Jicin" is echt een stuk makkelijker rijden.
 
Wij gaan binnenkort weer naar CZ. Maar wij vragen ons af hoe het staat met de weg tussen Lobau en Zittau. In augustus 2012 was de weg tot aan Herrnhut klaar. Zijn er nieuwe stukken vrij gegeven?

Zijn er nieuwe ontwikkelingen rond Zittau en wanneer gaat de nieuwe weg in de buurt van Hradek Nissou (schrijf ik dat goed) open?
 
Mijn ervaring afgelopen week was dat de oude weg naar Lobau net zo snel gaat als af en toe een nieuw stukje "snel"weg.
En dan hoef je op de autobaan niet verder door te rijden om op de nieuwe snelweg te komen.
 

kuurgast

Donateur
@ Jan :toppie:
@ Rojo, stukje door Polen is langer (zullen vast meer pompen en winkeltjes komen) en als je op google inzoomt staat er een pomp bij de rotonde halverwege (richting dorp Sieniawka).
Nu afwachten waar je het snelwegvignet van Tsjechië kan kopen op de nieuwe weg.
 
Bovenaan