Route naar Tsjechië door Duitsland A3

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Is er iemand die mij kan vertelen hoe het is gesteld met de baustellen op de A3 richting Nurnberg als ik de adac mag geloven is zowat de hele A3 een bouwput morgen vertrekken wij naar Tsjechie als er veel baustellen zijn over wegen wij over de A2 en dan richting Kassel te gaan .
Graag jullie reactie . Boya
 
Van Cothen naar Porezanky, wij nemen altijd de A3, in het weekend, maar nu gaan we op een doordeweekse dag. Files dus. Graag een reactie, kunnen we beter bovenlangs gaan?
 
Wij reden voorheen altijd beneden langs maar dan via de A6. Eerst vanaf Utrecht naar Koblenz even een pauze op de Moezeldalbrug, daarna richting Lutwigshaven,Heilbronn en zo naar Nurnberg en de grens met Waidhaus bij Pilzen de afslag naar Rozmital en dan richting Pisek. Maar de laatste keren zijn wij via de A1 dus Utrecht,Hilversum,Amersfoort,Osnabruck,Hanover,Magdenburg,Leipzig,Dresden dan de grens over en Straconice aanhouden.
Ik vind het lekker rustig op die weg en al helemaal als je vanaf Hanover naar beneden gaat rijden ik weet is een stuk omrijden maar ik vind het lekkerder om een beetje uitgerust aan te komen en niet helemaal afgepijgerd aan de vakantie moet beginnen. Ik weet natuurlijk niet of er op de A6 veel wegwerkzaamheden zijn maar dat lijkt altijd wel zo te wezen zelfde als de A3. Kijk maar wat je doet maar laat het wel even weten.
 
Ik rij ook altijd over de A3. Mijn tactiek is altijd: om 6am vertrekken, dan ben je voor de spits door Koln heen en vervolgens ben je ook voor de middag/avondspits voorbij Frankfurt - Nurnberg en heb je zelfs bij de wegwerkzaamheden geen last van files.

Aankomst meestal om een uurtje of 3pm in Plzen (~2 stops onderweg). Dat gaat het hele jaar door zo goed als altijd goed ook min of meer ongeacht de dag van de week. Vertrekken we later (tegen 8u) dan merk je dat meteen bij Koln. De wegwerkzaamheden op de A3 vallen op zich wel mee. Er zijn maar een paar (3 of zo) lange stukken van een km of 5 van 80km/u bij.
 
Goede reis gehad, toch gekozen voor de A3, want de A2 was afgesloten. Bij Wezel file gehad ivm een ongeval, verder viel het erg mee. Nu maar de kerstboom optuigen, huis versieren en genieten van de zelfgebakken kerstkoekjes!
 

kuurgast

Donateur
Hoe is de situatie de laatste tijd op de A3? Zie daar veel oponthoud.
Is dit momenteel nog steeds de beste route van Cuijk <> Plzen of beter een andere route volgen? :denk:
Zijn er nog dingen die je moet weten over wel/geen benzine-stations op bepaalde delen van deze route en waar kan je het beste een koffie/lunch-stop houden. Vond de Raststätten die ik bezocht heb tot nu toe niet zo geweldig.
Kan in Tsjechië alles vinden maar bij die Duitsers......
 
Laatst bewerkt:
Ook vandaag was de A3 prima te doen. Met vakantieverkeer rond Pasen en Pinksteren zou er misschien oponthoud ontstaan.
Viel mij op dat er in het weekeind wat nacht afsluitingen zouden plaatsvinden, dus toch ff kijken op internet als men graag 's nachts rijdt.
 
Bovenaan