Rotterdam/Poustevna

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tsja, een beetje laat maar toch nog een voorstelronde:
Ik woon met man, 4 dochters en 2 honden in Rotterdam en sinds dit jaar hebben wij een vakantiewoning in Horni Poustevna, Cz. Voordien hier al veel ingelezen, een geweldige bron van informatie!

De reden dat ik nu rondneus is dat we dicht bij ons huis nederlandse eigenaren gekregen hebben, was benieuwd of ik die hier zou treffen. Tot nu toe niet gevonden maar mogelijk lezen ze mijn bericht?

Afgelopen week zijn we in Cz geweest. De aankomst was bikkelen. Sneeuw op onze toegangsweg (waar bij goed weer 4x4 niet misstaat...), geen elektra (door sneeuwval waren draden gebroken), water (nog) niet opgevuld en daar sta je dan met 3 kinderen... Stoken op kolen bleek ook een ervaring. Gelukkig hebben we ook een tegelkachel, waren er waxinelichtjes en hadden we een petroleumkachel meegenomen. Een dag later hadden we weer stroom en elektra en kon de vakantie gelukkig comfortabeler hervat worden!

Ik begin al een paar tsjechische woorden te leren, maar vind het wel vreselijk moeilijk! Als iemand een goede leraar (of cursus) in de buurt van Rotterdam weet hou ik me aanbevolen!

Pozdrav!
 

Pelhřimov

Donateur
Op de Rotterdamse Volksuniversiteit op de Heemraadsingel is op maandagavond van 20.45-22.15 uur een beginnerscursus. Die is een maandje geleden gestart. Misschien dat je nog aan kunt sluiten.
 
Hallo familie..... uit Rotterdam..ik lees nu net jullie bericht hier.
Ik heb inderdaad ook een huis in Horni Poustevna...het is eigenlijk Karlin.
Het is vlakbij het water bij de geinstalleerde zonnepanelen.
Ik ben benieuwd waar jullie dan wonen.

Groetjes,
Rene.
 
Haha, nou ik lees nog wel hoor!

Wij "wonen" ongeveer boven het bord "einde Horni Poustevna" (op de weg naar Lobendava) op de berg de Poustevnic. Ken je toevallig Cees? Die heeft een huis aan de weg naar Lobendava, eigenlijk vlak onder ons.

groet,
Wendela
 
Ik kom nog wel eens zwemmen in het meertje bij Karlin. Vorig jaar wel heel eng; was er met een vriendin en onze (samen 8) kinderen en onze honden. Troffen daar een vreselijk agressieve zwaan. Viel zelfs 1 van de honden aan terwijl die achter een bal dacht aan te gaan. Hoop dat dat een uitzondering is? Ik wil er best nog eens gaan zwemmen maar de kids denken daar sindsdien anders over...

Hoe lang hebben jullie het huis? Ben je er vaak en bevalt het?

groet,
Wendela
 
Hallo Wendela, Rene

Ik werd door iemand getipt over jullie 'gesprek'. Of ik misschien die "Cees" kon zijn?
Ja dus, maar intussen hebben wij (fam Wendela) elkaar al leren kennen.
Dit forum ziet er betrouwbaar uit, dus heb ik zelf ook maar een profiel aangemaakt.

René, we hebben al heel wat wandelingen gemaakt, ook in Karlin. Ik ben dan ook best benieuwd waar jouw/jullie huis staat. Bovendien, zo groot is Karlin ook weer niet. We hebben al eens een stuk gewandeld langs het treinstation, dan kwam je verderop weer uit op de weg tussen Vilemov en Marketa.

Ik ben ook eens aangesproken door andere nederlanders die in Lobendava een huis hebben. Helaas vergaten we om contactgevens uit te wisselen.

Mocht je het leuk vinden om te kijken, op onze website staan wat foto's en info over ons huis.
www.huispoustevnik.nl

groeten Cees
 
Bovenaan