Rondvlucht over Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit lijkt me wel wat, ik heb nog nooit gevlogen, heb het wel altijd al willen doen,... Komende zomer zitten we 14 dagen in het reuzengebergte. Ik heb al vaag iets gelezen over rondvluchten aldaar... Is er iemand die iets meer gedetailleerde info kan geven hierover (waar precies, prijzen, reserveren,...)
Alvast bedant!
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

Je kunt rondvluchten maken vanaf het vliegveld(je) bij Vrchlabi. Volgens mij zijn de kosten ongeveer € 30,- per persoon voor ongeveer een half uur.
Ik zie de vliegtuigjes regelmatig overvliegen. Soms worden er wat leuke stunts uitgehaald,maar misschien doen ze dat niet met betalende passagiers.........
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

wij hebben het pas gedaan.Als je in de gelegenheid bent zeker doen, het is de moeite waard.Het was heel mooi helder weer dus een heel mooi gezicht vanuit de lucht.
Els van den Heuvel
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

In de winter is het vliegveldje dicht, dan kun je er snowscooters huren ( rondje over het vliegveld maken, erg leuk!!!m ). In de zomer is het open.Toen wij gingen was reserveren niet nodig, maar dan kan volgend jaar veranderd zijn.
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

wij hebben afgelopen zomer vanuit Vrchlabi een rondvlucht van 30 minuten gemaakt. kosten 3000 kronen (3 personen). Reserveren kan op vliegveld. In een 1/2 uur vlieg je het hele Reuzengebergte over. Erg leuk
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

je kan ook by Jicin in de buurt een ronvlucht boeken...hebben wt gedaan en die was ook erg mooi..!!!we gingen ton ook over een zandafgraving en een kasteel...maar weet de namm niet meer....
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

het is op heel veel plaatsen mogelijk om rondvluchten te maken.als je in de buurt van een vliegveldje komt.gewoon even langs gaan en vragen.negen van de tien keer kan dat.
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

hoi, zou iemand mij misschien wat meer info kunnen geven over het type vliegtuig (hoeft niet heel gedailleerd te zijn) gewoon : hoe groot ofzo,, heeft iemand misschien ook nog foto's die die zou willen delen ,, en weet iemand of het ook mogelijk is om een rond vlucht te maken in een helikopter ( ik ebn zelf een paar kaar in Tsjechië geweest maar ik heb nog nooit een heli gezien),, lijkt me leuk om alvast een beetje een indruk te hebben (heb ik eigenlijk al ,, als je dat zo hoort
laugh.gif
laugh.gif
) naja ,, alvast bedankt

Diane
smiley20.gif
 

Bijlagen

  • 62377-Heuy%20n174sp.jpg
    62377-Heuy%20n174sp.jpg
    53,7 KB · Bekeken: 6
Re: rondvlucht in reuzengebergte

Bij Vrchlabi is een vliegveldje waar rondvluchten mogelijk zijn. Het gaat hier om kleine vliegtuigen voor 4 passagiers. Ook zijn er volgens mij kleinere. De kosten zijn ongeveer 1000 kronen per 30 minuten. Helikopters vliegen hier niet.
 
Re: rondvlucht in reuzengebergte

Zweefvliegtuig
bril.gif


Het zweefvliegtuig wordt een kabel vastgemaakt en met behulp van een auto de lucht ingetrokken. Een zweefvliegtuig kan, heb ik gehoord, een paar uur vliegen.

Zou er graag een keer in willen vliegen. Zijn er mensen op het Forum die wel eens vliegen (helicopter/zweefvliegtuig)?
 

Bijlagen

  • 62541-Zweefvliegtuig.JPG
    62541-Zweefvliegtuig.JPG
    9,4 KB · Bekeken: 2
wij hebben beide gedaan.

gevlogen in een vliegtuigje vanaf vrchlabi. was geweldig over het reuzengebergte en over onze camping. wij zijn toen met ons vijfen omhoog geweest. twee volwassenen en drie kids. twee motorig vliegtuigje. heb je nog 1 over als er 1 uitvalt.

een jaar later hebben we het overgedaan met zweefvliegtuigen. de kids aan een kabel omhoog, voor vijf euro. en pa met een vliegtuig omhoog getrokken voor 18 euro. pa ging stuntvliegen, maar je kan ook gewoon rustig naar beneden. dit zweefvliegen deden we bij camping poudrozek in de buurt. als je een plaatsnaam wilt moet ik dat evennakijken.

was in iedergeval een geweldige ervaring.
--------------------
ed en il

dat kan prima. onze kids waren iets ouder, maar er gingen genoeg van die leeftijd omhoog.

groetjes mima
 
Adresgegevens ?

Wie kan me vertellen, waar dit vliegveld precies is ?
Bij voorkeur een adres.

Ik ga deze zomer voor het eerst naar Tsjechie, we zitten in Svoboda n. Upou, dat is in de buurt v Trutnov.

Alvast bedankt voor je reactie :)
Prodigy72
 
Bovenaan