Rondtrekreis

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

een tijdje geleden kwam het tussen mijn beste vriendin en mij ter sprake om deze zomer in september samen een reis te doen. We dachten allebei meteen aan een actieve reis, dus een rondtrekreis met rugzak leek ons leuk.
Ik was een beetje opzoekwerk aan het doen, en kwam al gauw uit bij Tsjechië.
Heeft er iemand ervaring met backpacken in Tsjechië? Zo ja, wat is er aan te raden? Zijn er veel mogelijkheden om je tent open te slaan op campings of zelfs in de wilde weg? Gaan we best met het vliegtuig of de auto naar Tsjechië,...?
We hebben hier allebei geen ervaring mee, dus ik ben op zoek naar wat tips.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat wij twee jongedames van 19 zijn. Is dit in eerste plaats veilig om te doen?

Alvast bedankt!
 
Houd er rekening mee, dat de nachten dan al wel behoorlijk koud kunnen zijn. Wij hebben ook wel eens kampeerders in september gehad, maar die vonden het 's nachts toch niet meer zo aangenaam in een tentje.
 

Ad Verschoor

Donateur
Op heel veel campings zijn blokhutten te huren voor een klein bedrag. Deze worden in de zomermaanden heel veel door jongeren gebruikt. Vaak kun je op een beetje camping, tegen weinig geld, ook een warme maaltijd nuttigen. Veel plezier met de voorbereidingen en vooral straks een mooie vakantie gewenst.
 
Bovenaan