Rondtrekreis

Topic in 'Kamperen' gestart door Taalhasse, 23-12-2016.

1. Hallo allemaal,

een tijdje geleden kwam het tussen mijn beste vriendin en mij ter sprake om deze zomer in september samen een reis te doen. We dachten allebei meteen aan een actieve reis, dus een rondtrekreis met rugzak leek ons leuk.
    Ik was een beetje opzoekwerk aan het doen, en kwam al gauw uit bij Tsjechië.
    Heeft er iemand ervaring met backpacken in Tsjechië? Zo ja, wat is er aan te raden? Zijn er veel mogelijkheden om je tent open te slaan op campings of zelfs in de wilde weg? Gaan we best met het vliegtuig of de auto naar Tsjechië,...?
    We hebben hier allebei geen ervaring mee, dus ik ben op zoek naar wat tips.
    Nu moet ik er wel bij vertellen dat wij twee jongedames van 19 zijn. Is dit in eerste plaats veilig om te doen?

Alvast bedankt!

henniekootstradekiel, Franky en bruinh vinden dit leuk/interessant.
  2. dennuzzz

dennuzzz Donateur

Tsjechie is een van de veiligste vakantielanden... Openbaar vervoer is goedkoop en prima. Campings genoeg... September is ook perfecte maand, meestal zon en weinig neerslag. Ik zou zeggen goede reis!

Franky, Taalhasse, Pelhřimov en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  3. Houd er rekening mee, dat de nachten dan al wel behoorlijk koud kunnen zijn. Wij hebben ook wel eens kampeerders in september gehad, maar die vonden het 's nachts toch niet meer zo aangenaam in een tentje.

Taalhasse vindt dit leuk/interessant.
  4. Met een beetje afwachten en flexibiliteit vlieg je met Transavia van Eindhoven naar Praag voor 50 a 60 euro retour. En kan je simpel naar een camping vanaf het vliegveld met het openbaar vervoer.

ave271 en Taalhasse vinden dit leuk/interessant.
  5. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Op heel veel campings zijn blokhutten te huren voor een klein bedrag. Deze worden in de zomermaanden heel veel door jongeren gebruikt. Vaak kun je op een beetje camping, tegen weinig geld, ook een warme maaltijd nuttigen. Veel plezier met de voorbereidingen en vooral straks een mooie vakantie gewenst.

Franky vindt dit leuk/interessant.
  6. kuurgast

kuurgast Donateur

Genoeg mogelijkheden, maar niet zomaar in het wild kamperen. Er zijn wel bepaalde aangewezen plekken (vooral in Sumava) waar je mag wildkamperen.

ave271 en dennuzzz vinden dit leuk/interessant.
  7. Maar denk er ook aan, in Tsjechië is het bijna een uur vroeger donker dan hier in Nederland.

Taalhasse vindt dit leuk/interessant.
  8. Gelukkig is het ook bijna een uur eerder licht.

ave271, kuurgast, dennuzzz en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  9. Hahahaha, daar heb je 's avonds niks aan!!

dennuzzz en kuurgast vinden dit leuk/interessant.
  10. dennuzzz

dennuzzz Donateur

Dat is waar Corrie :)

11. kuurgast

kuurgast Donateur

Heb het even opgezocht en dat staat op npsumava.cz/en + locaties.

ave271 en Taalhasse vinden dit leuk/interessant.
  12. Super, bedankt!

dennuzzz en kuurgast vinden dit leuk/interessant.
  13. Leuk als je ons ook een beetje op de hoogte houdt van de voorbereidingen en zeker ook de reis. Fijne vakantie in ieder geval.

Taalhasse, ave271, henniekootstradekiel en 2 anderen vinden dit leuk/interessant.

Deel deze pagina