Rondreizen door Bohemen - tips gevraagd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Ik en mijn vriend willen dit jaar voor het eerst met de auto en een tentje door Tsjechie gaan reizen, het liefst door de Bohemen. Zijn er hier mensen die hier tips voor hebben? We komen vanuit NL (Zwolle) en willen bij elke stopplaats een paar dagen blijven. Wat zijn tips in de Bohemen die we echt gezien moeten hebben en zijn er goede campings die vollop in het groen staan die aan te raden zijn?

Ik lees me naast dit oproepje ook helemaal suf in allerhande materiaal, maar vind het lastig ergens te beginnen.. vandaar.
 
Hoi Lunisy,

Welkom op dit forum.
Je schrijft dat je rond wilt gaan reizen, maar Bohemen is vrij groot. Heb je al een idee naar welk gedeelte je wilt? Of is het de bedoeling dat je een aantal dagen noord en dan naar zuid, oost en/of west wilt. Of in welke volgorde dan ook.
 

Freddy2005

† In Memoriam
... het liefst door de Bohemen. ... Wat zijn tips in de Bohemen die we echt gezien moeten hebben ...

... maar Bohemen is vrij groot...

Bohemen is zowat de helft van Tsjechië, er zijn dus heel wat tips die we zouden kunnen geven. Bepaal een regio en lees de vakantieverhalen van anderen om aan de nodige tips te komen. Stel daarna de resterende vragen. Alvast veel leesgenot en kijk ook eens in de fotogalerij, ook daar kan je mooie zaken ontdekken.
 
Hoi Lunisy,

Welkom op dit forum.
Je schrijft dat je rond wilt gaan reizen, maar Bohemen is vrij groot. Heb je al een idee naar welk gedeelte je wilt? Of is het de bedoeling dat je een aantal dagen noord en dan naar zuid, oost en/of west wilt. Of in welke volgorde dan ook.


Inderdaad.. rondreizen. Aantal dagen noord, zuid, oost, west etc. In totaal 2 tot 2,5 week.
 
Er zijn zoveel dingen te zien in elk gedeelte. Je kunt natuurlijk ook ergens een camping uitzoeken en dan ter plaatse bij de VVV folders halen. Ook hebben de meeste campings wel folders van de bezienswaardigeden van de omgeving.
 
Er zijn zoveel dingen te zien in elk gedeelte. Je kunt natuurlijk ook ergens een camping uitzoeken en dan ter plaatse bij de VVV folders halen. Ook hebben de meeste campings wel folders van de bezienswaardigeden van de omgeving.

Ja dat gaan we ook wel doen, maar het is handig als er bijvoorbeeld mensen zijn die plaatsen kennen en zeggen van ja daar zou je echt eens geweest moeten zijn of campings kennen waar ze van onder de indruk zijn.
 
Als je naar het Reuzengebergte gaat, mag je eigenlijk Adrspach ( rotsenstad ). Spyndleruv Mlyn ( grootste skigebied van Tsjechie ) en de Snezka ( hoogste bergtop van Tsjechie ) niet missen.
Dit zijn nog maar enkele dingen, want er is nog veel meer.
 

kuurgast

Donateur
Ahoi Lunicy,

Tsjechië is zo mooi en er is zoveel te zien.Er zijn hier mensen die 6500 foto's van hun vakantie aan het uitzoeken zijn :gniffel: en die zijn al veel in Tsjechië geweest. Begin in het noorden met Karlovy Vary en eindig in het zuiden rond het Lipno meer.Een bezoek aan een bierbrouwerij hoort er natuurlijk ook bij.:)
Op dit forum is zoveel te vinden je komt tijd tekort om daar alles te zien,het is tenslotte een vakantie.:yess:
 
Afgelopen jaar was het rustig, maar het jaar daarvoor was het erg druk. In dat jaar was reserveren in het hoogseizoen niet een overbodige luxe.
Het ligt er nog aan in welk gebied je wilt zijn.
 
Je spreekt van dit jaar.Dus dat wordt december! Niet bepaald een jaargetijde om te gaan campingen.Ik ben met mijn partner dit jaar voor de vierde keer naar Tsjechie geweest en nu naar Noord Bohemen.Ik ben het met iedereen eens die zegt dat Bohemen erg groot is en eigenlijk te veel voor een enkele vakantie.Ik heb een fotoreportege gemaakt die je via onderstaande link kan bezoeken.Dat zijn maar ten dele het soort foto,s dat je bij touroperators te zien krijgt.Hoewel ik op Tsjechie gesteld ben,heb ik zeker ook kritiek.Bekijk het eens en laat als je wil een opmerking achter.Veel plezier Carel.
http://www.pbase.com/carell/root&page=2
 
Bovenaan