Rondreis Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In de zomer van 2013 zijn mijn man en ik van plan een rondreis door Tsjechië te gaan maken. De bedoeling is dat we kleine, mooie wegen gaan pakken, kastelen, parken en dergelijke gaan bezichtigen en mooie wandelingen gaan maken. We houden vooral van mooie uitzichten.

Dit staat al op ons verlanglijstje:

Cesky raj
Bergpas Bily Potok
Blansko, varen door een grot
Cesky kras
Dobris, bezoeken van een kasteel met Franse en Engelse tuinen
Kromeriz (Park Květná zahrada)
Kutna Hora Ossuarium (Beenderenhuis)
stuwmeer Les Království in de buurt van Bila Tremesna
Telc
Trebon, het meer Svet
het Reuzengebergte

We zijn van plan om op de bonnefooi te gaan, dus niets vooraf te boeken. Graag wil ik het volgende weten:

Zou het op de bonnefooi gaan voor problemen zorgen?
Zijn er veel bed & breakfasten of hotels te boeken in het hoogseizoen?
Hoe zit het met de engelse/duitse taal van de Tsjechen?
Heeft iemand nog mooie routes waar we iets mee kunnen?
Wat moeten we beslist gaan zien?

Graag horen we jouw ervaring.

Alles is welkom.:D
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Ruesje, in de eerste plaats welkom op dit forum. Helaas kan ik je niets zeggen over de bezettingsgraad van hotels, pensions en b&b's in het hoogseizoen. Wel hebben wij inmiddels meerdere rondreizen gemaakt door Tsjechie.
Je kunt hierover lezen in mijn reisverslagen van 2010 , 2011 en 2012. Hopelijk heb je er iets aan. Ook verwijs ik steeds naar de door ons gebruikte hotels en pensions.
Veel plezier met de voorbereidingen.
 
Welkom op dit actieve forum.
Een rondreis, dat is iets wat wij al jaren doen in Tsjechië.
Misschien de kaart erbij pakken en aanstrepen welke route jullie denken te gaan volgen.
Wij kunnen daar dan weer een aanvulling op geven wat je zeker niet moet missen.
Misschien ook nog ongeveer de maand i.v.m. de mogelijke drukte .
Je hebt zeer mooie bezienswaardigheden op het programma staan.
Wat opvalt is dat Praag niet is opgenomen in het lijstje, is daar een reden voor?

Gebruik de zoekfunctie ook eens bij de plaatsen die je wilt gaan bezoeken.
En om onze vakanties te bekijken "Vakantie van Baan":

2009
2010
2011
2012 mei
2012 zomer
 

kuurgast

Donateur
Ruesje, over op de bonnefooi staat meer op het forum, zoals hier en gebruik de zoekfunctie ook eens, dan kom je heel veel info tegen.

_______________________________________________________________________________________________
Vragen staat vrij, maar even reageren op reacties is wel zo plezant. ;)
 
Wij gaan altijd in het hoogseizoen, namelijk juli. Wij boeken nooit vooraf een hotel en hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad om een plaats te vinden. We maken vooraf al wel een voorstudie van de hotel-pensions die volgens ons in aanmerking zouden komen (kwestie van niet te veel tijd verliezen met zoeken).
Wat de taal betreft: de meeste oudere mensen spreken Duits, de jongere garde prefereert Engels. Verder kom je met gebarentaal en een beetje goeie wil al een héél end.
Je lijstje ziet er al heel compleet uit, al is de wijnstreek ook niet slecht (Mikulov-Valtice-Lednice).
Verder kan ik je alleen maar veel plezier wensen in Tsjechie. Het zal beslist meevallen! Ik ben volledig in de ban!!!
 
Ik zou in Kutna Hora meer gaan bekijken dan alleen het Ossuarium.
Bekijk deze rondwandeling in Kutna Hora eens.
Beste Keesi,

Je hebt me overtuigd. Ga zeker meer doen dan alleen het Ossuarium bezoeken in Kutna Hora.
Thanks voor je reactie.
Wij gaan altijd in het hoogseizoen, namelijk juli. Wij boeken nooit vooraf een hotel en hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad om een plaats te vinden. .... Je lijstje ziet er al heel compleet uit, al is de wijnstreek ook niet slecht (Mikulov-Valtice-Lednice).
Fijn om te horen dat het boeken wel meevalt. Het is nl een fijne manier van reizen, kijken waar je uitkomt en geen drukte maken omdat je op een afgesproken dag weer op een bepaalde plek moet zijn.
Bedankt voor je reactie.

ps: Misschien pakken we de wijnstreek wel mee.
Helaas, nooit meer iets gehoord van Ruesje. Heeft toch genoeg reacties gekregen. Is na aanmelding op 9 oktober nooit meer op het forum geweest. Toch een plezierige reis gewenst.
Hallo Ad,

Inderdaad, niet netjes van mij. Ik kreeg gisteren een mail dat ik een reactie had op het forum (dit was dus jouw bericht) en zo heb ik een kijkje genomen. Van de andere reacties heb ik geen mail gekregen, anders had ik zeker eerder gereageerd. Onze vakantieplannen liggen op dit moment een beetje stil ivm andere bezigheden.

Maaaaaarrrrrr, ik ben erg blij dat er mensen zijn die de moeite hebben genomen om te reageren op mijn topic.

Dus nogmaals, Thanksssss!
 
Bovenaan