Rondreis Tsjechië vanuit Praag: ideeën?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste vakantiegangers,

Mijn vriend en ik gaan in juni 10 dagen naar Tsjechië.
We landen op Praag en keren ook terug naar België vanuit Praag.
We zouden in de luchthaven een auto huren.

Heeft er iemand een rondreis gepland waar het Reuzengebergte, Lipno, Zuid-Bohemen.. aan bod komt?
Is er een plan van Tsjechië waar de route is op aangeduid, zodat ik een overzicht heb?

Ik heb geen ervaring met rondreizen, en zeker niet met het land Tsjechië; bij deze een veelheid aan vragen.

Bedankt voor jullie reacties!
Lauren
 

Pelhřimov

Donateur

Bijlagen

  • RONDREIS DutchLion-Lekturama.doc
    621 KB · Bekeken: 9
  • Lekturama rondreis compleet grotere tekst.docx
    304,9 KB · Bekeken: 8
  • Unesco route.docx
    47 KB · Bekeken: 6

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Lauren, eerst welkom op dit forum. Graag ondersteun ik JCD met z'n verwijzing naar de reisbeschrijvingen.
Zelf heb ik programma's en verslagen geplaatst vanaf het jaar 2010, die allemaal nog zijn terug te vinden. Ik ben bijna alle verslagen begonnen met vermelding van het programma. Ook is er te lezen welke hotels en/of pensions we hebben gebruikt. Veel plezier met je voorbereidingen en mocht je nog vragen hebben is er alle ruimte ze te stellen.
 
Als je in juni gaat, zou ik eens kijken of je er toevallig niet bent als in Cesky Krumlov het Festival van de Vijfbladige Roos plaatsvindt. Vanuit Praag is het wel 2 uur rijden, maar kan toch de moeite zijn.
Verder is de Bone Church in Kutna Hora wel eens fijn om te zien. In Vsetaty bij Melnik kan je het graf van Jan Palach bezoeken.

Maar het is inderdaad goed om de reisbeschrijvingen hier te bekijken, dan kan je eruit halen wat je het meeste aanspreekt.
 
Bovenaan