Rondreis Tsjechië en Duitsland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
een veel te hoge toegangsprijs zagen we achteraf.
Muzeum techniky v Loukově/Techniekmuseum Loukov, Háje nad Jizerou.
Er zijn verschillende toegangsprijzen te vinden op internet oa van czecot.nl en liberecky-kraj.cz.

Leuke beschrijving op wegvandegeraniums.wordpress.com:
Wat we wel vinden is een techniekmuseum in Loukov. Het beslaat de tijd van +/- 1900 tot 1950, zogezegd van stoom tot verbrandingsmotor. We worden al van ver begroet in het Duits door een man op leeftijd, die de verzamelaar, restaurateur, conservator, en noem maar op van dit museum is. Sinds 1985 heeft hij vooral oude motoren verzameld en er staan een paar verbluffende staaltjes. Ook heeft hij 23 compleet nieuwe carrosserieën voor vooroorlogse auto's vervaardigd, helemaal in zijn eentje! Hij houdt alle motoren aan het lopen en niets is hem te veel om er 1 te starten. Ik mag het zelf ook een keer proberen om er 1 aan te zwengelen en ik ben het nog niet verleerd. Met enige inspanning krijg ik de 30 pk liggende Triumpf uit 1902 aan de praat en o wat loopt dat mooi! Pa, we hebben er een filmpje met geluid van, dus je kan nog eens genieten van een echte motor. We worden nog verrast met koffie met koek en een hartelijk: Tot ziens, en de mazzel. Hij blijkt een maand in Amsterdam gewoond te hebben, met dit als resultaat.
 
Rondleidingen zijn altijd welkom in mijn leven. Tour naar Duitsland was mijn favoriet. Ik bezocht er 2 jaar terug en is nog steeds onvergetelijk. Je post is heel mooi. Ik hou van lezen. Ik heb geen idee over de Tsjechische Republiek zoals ik er nog nooit in het recente verleden zijn geweest. Ik heb genoten van het lezen als het me kennis heeft bijgebracht die nodig was door mij. Dank je wel!

NB. Reclame verwijderd door Forumbeheer.
 
Bovenaan