Rondreis Tsjechië 2020

Topic in 'Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?' gestart door Ad Verschoor, 30-01-2020.

1. cor

cor

ben ik de laatste.van harte!

marja kroeze, Baan en Ad Verschoor vinden dit leuk/interessant.
  2. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Heel voorzichtig begin ik enige hoop te ontwikkelen om, dit jaar, toch nog naar Tsjechië te kunnen. De geplande vertrekdatum hebben we, voor onszelf, vastgelegd op zondag 23 augustus. We blijven er vertrouwen in hebben !!!!

marja kroeze, dennuzzz, sador en 7 anderen vinden dit leuk/interessant.
  3. Nou, wij niet.
    Wij blijven in Nederland.
    Gewoon voor onze veiligheid, gezondheid.
    Dit jaar gewoon even geen buitenland.

Volgend jaar maar weer?

Pelhřimov en Plank vinden dit leuk/interessant.
  4. cor

cor

verstandig

Bewerkt door een moderator: 07-06-2020
  5. Ad wij zijn van plan 28 augustus te vertrekken (als het kan), wij blijven ook vertrouwen op een goed afloop. Als je ergens beter kan zijn dan in België of Nederland, dan is het Tsjechië toch wel. Zal wel anders zijn dan voorgaande jaren denk ik.

marja kroeze, Franky, Ad Verschoor en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  6. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Vakantie 2020 - Het heeft even geduurd, maar dan ................

Wat een vreemde periode hebben we achter de rug. Vorig jaar zijn we in Drenthe gebleven vanwege de bouw van ons nieuwe huis. Gedurende de bouw woonden we negen maanden in een zomerhuisje op een vakantiepark in het dorpje Spier aan de rand van het Dwingelderveld . In december van dat jaar mochten we dan onze bungalow betrekken. Een woning waarmee we hopen bij te dragen aan een duurzamere wereld, zonder gebruik van gas en met een laag energieverbruik. We hebben ruim de tijd genomen om het huis binnen gezellig te maken. In maart dit jaar maakten we kennis met Corona. Nee niet een leuk meisje, maar een boosaardig virus dat uitgroeide tot een wereldwijde pandemie. Langdurig waren we aan huis gebonden en moesten we het feest rond ons 50-jarig huwelijk afzeggen . Een vakantie met kinderen en kleinkinderen in Dolni Brusnice kon eveneens niet doorgaan, omdat de Tsjechische grenzen gesloten waren. We hebben dit uitje verschoven naar mei 2021. De periode van thuis blijven hebben we gebruikt om onze tuin aan te leggen en in te richten. Veel werk is verricht door straatmaker en hovenier, terwijl onze jongens een schuur hebben geplaatst. Halverwege juni zijn alle coronaregels versoepeld. We worden eraan gehouden om thuis te blijven bij verkoudheid en een afstand van 1,5 meter te bewaren. De grenzen zijn open gegaan en ook Tsjechië mogen we in, voorlopig zonder allerlei controles. Voor de zekerheid hebben we alvast wat mondkapjes aangeschaft en flesjes desinfecterende alcohol gekocht voor de handen.

upload_2020-7-20_8-12-39.png

Het heeft even geduurd, maar dan gaan we er toch voor en we hebben er zin in. Op zondag 23 augustus hopen we 's nachts te vertrekken richting Tsjechië en rond het middaguur aan te komen in Splzov aan de weg van Turnov naar Zelezny Brod. Op het moment dat we Mala Skala en de drukte op en rond de Jizera zien zijn we zo goed als gearriveerd. We hebben dan zo'n 816 kilometer afgelegd en is het de hoogste tijd geworden voor de aankomstborrel. Nog een paar weken heb ik om na te denken over het programma, maar onze verblijfplaatsen zijn bekend en gereserveerd.

upload_2020-7-20_8-13-12.png

We starten onze vakantie in pension Formanka (www.formanka.cz) in Splzov waar we 8 nachten blijven. We vertrekken op maandag 31 augustus naar penzion Maděřič (www.penzionmaderic.cz) in Moravský Žižkov. Hier is een kamer gereserveerd voor 5 nachten. Gedurende 8 nachten sluiten we de vakantie af in hotel Pod Zvicinou (www.hotelpodzvicinou.cz) in Dolni Brusnice. We komen aan op zaterdag 5 september en vertrekken er op zondag 13 september richting Drenthe.
    In de weken voor vertrek laat ik meer weten over het programma, dat mede afhankelijk is van eventuele activiteiten tijdens onze vakantie. Zo zijn we net te laat voor het internationale folklore festival (www.folkloreck.cz) van 21 tot en met 23 augustus in Červený Kostelec, maar op tijd voor de historische terugkeer van koningin Eliška Rejčka in Hradec Králové op zaterdag 5 september.

upload_2020-7-20_8-13-56.png

In onze vakantie beloof ik een dagelijkse blog van al onze belevenissen en de mooie plekjes die we onderweg tegenkomen. Uiteraard gaan we uit van de positieve gedachte dat Corona uitblijft.
    De wintermaanden gebruik ik om de reis van volgend jaar te plannen en een beschrijving te gaan geven van datgene wat we in deze vakantie allemaal hebben gezien.

Tsjechië, het heeft even geduurd, maar we komen er aan.

Franky, kuurgast, RoJo en 15 anderen vinden dit leuk/interessant.
  7. Fantastisch dat jullie gaan.
    We gaan het (mee)beleven.

Pelhřimov, bruinh, marja kroeze en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  8. Geweldig, hele fijne vakantie Ad...

Pelhřimov, bruinh, marja kroeze en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  9. Fijne vakantie Ad en Marja.

marja kroeze, Pelhřimov, bruinh en 2 anderen vinden dit leuk/interessant.
  10. Leo

Leo

Veel plezier alvast en we lezen graag mee over jullie belevenissen tegen die tijd.

marja kroeze, Pelhřimov, bruinh en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  11. Wat is jullie huis mooi geworden Ad, heel veel woon plezier!
    Fijn dat jullie nu toch eindelijk kunnen aftellen om weer naar Tsjechie te gaan, ik zie uit naar alle verhalen!

marja kroeze, Pelhřimov, bruinh en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  12. geweldig dat jullie nu toch gaan. We reizen mee met de verhalen en foto's

13. Veel plezier in Tsjechië Ad en Marja!! Altijd positief blijven denken en toch de nodige voorzorgen nemen. Wij vertrekken 28 augustus naar Nachod, ... eindelijk! Al 2 keer uitgesteld dit jaar, het lijkt er op dat het nu wel gaat lukken.

14. De foto mag dan wat onscherp zijn, Ad, maar die koningin lijkt mij meer dan de moeite waard om eens van zeer dichtbij te ontmoeten! :stout:
    Leuk dat jullie toch weer kunnen gaan, veel plezier alvast! :cheers:

15. cor

cor

veel plezier,fijne vakantie......we zullen het volgen

marja kroeze, Ad Verschoor en bruinh vinden dit leuk/interessant.
  16. Fijn dat jullie toch gaan, we zullen zeker genieten van de verslagen, voor ons dit jaar geen vakantie begin september wordt er een nieuwe keuken geplaatst.

marja kroeze, Pelhřimov en Ad Verschoor vinden dit leuk/interessant.
  17. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

Marja en Ad, alvast een hele fijne vakantie gewenst.
    Door jullie vakantieverslagen zal ik in gedachten met jullie meereizen.

bruinh en Ad Verschoor vinden dit leuk/interessant.
  18. kuurgast

kuurgast Donateur

Ad een hele fijne vakantie gewenst. :toppie:

marja kroeze, Ad Verschoor, Pelhřimov en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  19. Fijn dat jullie toch nog kunnen gaan, het is jullie zo gegund!

Over bijna 3 dagen is het voor ons zover. Wij zullen er in ieder geval alles aan doen Tsjechië gezond te houden. Mondkapjes zijn al ingepakt

marja kroeze, bruinh, Leo en 3 anderen vinden dit leuk/interessant.
  20. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

dennuzzz, marja kroeze, henniekootstradekiel en 3 anderen vinden dit leuk/interessant.

Deel deze pagina