Rondreis Tsjechië 2013

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad nog veel plezier gewenst in Decin en in hotel Marion.
Eten was er goed, maar ontbijt minimaal (oploskoffie)
Wel uitkijken met traplopen daar, afstapje tussen twee trappen.
Adrie is daar van de trap gevallen en rugwervelscheurtje opgelopen waardoor ze nog 8 dagen veel pijn heeft gehad.
De bediening is er heel vriendelijk en de pivo smaakte mij er goed.
 

Ad Verschoor

Donateur
We zijn weer thuis. Na een verblijf van 4 en een halve week in Tsjechie, zijn we gistermiddag weer thuis gekomen. Het is een fantastische vakantie geweest en, heel belangrijk, zonder onheilen. De terugreis was lekker rustig, zonder oponthoud en na 7 uur waren we thuis. Voorlopig eerst enkele dagen gebruiken om alles een beetje op orde te krijgen en dan maar weer eens gaan terugdenken en jullie trakteren op foto's en verslag. Ik heb in ieder geval weer voldoende stuff opgebouwd.
 

Ad Verschoor

Donateur
Een aardigheidje als start.

We zijn inmiddels alweer ruim 14 dagen thuis van onze rondreis door Tsjechie. Een periode waarin ik mij betrokken voelde bij alle Tsjechen, die te maken kregen met overlast door het water. Voor sommigen moet dit vreselijk geweest zijn. Zelf hebben we hier in het Drentse land juist heel aardig weer gehad. Ik ben dan ook veel buiten geweest. Gelukkig zijn de berichten uit Tsjechie nu positiever en dat is voor mij het moment jullie is wat meer te gaan vertellen over onze reis. Vorig jaar ben ik gestart met een fotopuzzeltocht, die ik heb samengesteld aan de hand van door ons gemaakte foto's. Ook nu wil ik zo weer van start gaan. Het verschil met vorige keer zit hem erin dat ik ben afgeweken van de route. De eerste foto kan dus een foto zijn van de laatste dag in Tsjechie. In ieder geval kan de kennis van Tsjechie weer getoetst worden aan de hand van het waar en wat op de foto's. In dit bericht start ik met de eerste acht foto's en over twee dagen met de volgende en laatste acht. Vanzelfsprekend geef ik tenslotte, wat dagen later, de antwoorden. Op de foto's mag gereageerd worden, maar antwoorden moeten eerst nog achterwege blijven. Veel plezier !!!!!!!!!!!!

Foto 1. Het is alsof ze morgen weer dienst kunnen doen

156k.jpg

Foto 2. Een sprookje. Te mooi, om waar te zijn.

443k.jpg

Foto 3. Het raadhuis van een stad aan bekend water

639k.jpg

Foto 4. Een monnikenwerk

1357k.jpg

Foto 5. Het behoort tot een prachtig verhaal

112k.jpg

Foto 6. Je moet er geweest zijn in dit dal. Wat een schoonheid.

306k.jpg

Foto 7. Even Noordoostelijk van Praag deze weinig bekende stad

1081k.jpg

Foto 8. Met heel veel wateroverlast onder zich, is dit droog gebleven

308k.jpg

wordt vervolgd
 

Ad Verschoor

Donateur
Een aardigheidje. Deel 2.

Op deze zondagochtend, die er hier op Vaderdag zeer zonnig uitziet, lijkt het me leuk om nog wat foto's te plaatsen. Ze zijn bedoeld als opstapje voor de uitwerking van mijn reisverslag. Het betekent dat ik inmiddels alle foto's, zo'n 6000, heb vastgelegd in mijn computer. Nu al krijg ik nieuwsgierige vragen, welke prijs beschikbaar zal worden gesteld. Ik houd dit nog even geheim, maar kom erop terug. Over enkele dagen kunnen jullie je antwoorden zelf controleren, als ik de uitslag bekend maak. Als jullie aan deze puzzel net zoveel plezier beleefd, als ik aan mijn rondreis door Tsjechie is het helemaal goed.

Foto 9. Het was er druk en toch is het niet zo bekend

2132k.jpg

Foto 10. Welke zijde ook, de uitzichten zijn prachtig

173k.jpg

Foto 11. Hij komt vast bekend voor, maar waar is deze te vinden ?

896k.jpg

Foto 12. Moeder Natuur, hoe is het mogelijk

1367k.jpg

Foto 13. Een stadsplein met zicht op een berg

1605k.jpg

Foto 14. Dit moet wel heel oud zijn en wat robuust

207k.jpg

Foto 15. Hier gaan verbeteringen gewoon door

832k.jpg

Foto 16. Ter afsluiting dit plein

931k.jpg

Wordt vervolgd met de uitslag in deel 3.

 
Ad en Marja ,

Het is echt leuk om om te puzzelen met foto's, sommigen plaatsen zijn we kort geleden nog geweest.
Leuk om te zien dat we met ons verslag tips hebben kunnen geven voor bezoeken aan bezienswaardigheden.
We waren aan het kijken naar andere bestemmingen voor een vakantie, maar gezien deze fotoserie hebben we nog niet alles gezien, dus blijven we maar weer naar Tsjechië gaan voor de 17e keer.

Het blijft een bezienswaardig land voor jong en oud, nieuwe attracties voor de jeugdigen, en nergens meer oude kastelen en landhuizen op zeer kleine afstanden van elkaar.
 

kuurgast

Donateur
Dacht dat Baan ook rond heeft gelopen bij foto 10. De laatste foto herken ik het plein wel. :)
(Gelukkig is mijn vakantie nu begonnen waardoor ik iets meer tijd heb vannacht om de andere eens op te zoeken.) :lezen:
 

kuurgast

Donateur
Dat zijn dan al zo'n 100 torens minder. Weet je wel hoeveel uitkijktorens er in Tsjechië staan? :slik:
Al lijkt deze meer op een oude watertoren of zomaar ergens in een park voor mooie opvulling.
 
Bovenaan