Rondreis Bohemen in april/mei 2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Jeanett8, allereerst welkom op dit forum.
Kokorinsky dul (Kokorin dal) is terug te vinden in mijn (dit) verslag op bladzijde 8 bericht nummer 72. Het ligt op enkele kilometers ten noorden van Melnik en dat ligt dan weer ten noorden van Praag.

De VVV in Melnik kent diverse folders (ook in het Nederlands). Op de achterzijde van de stadsplattegrond van Melnik staat een kaart van het Kokorin dal.
E-mail: infocentrum@melnik.cz
Website: www.melnik.cz.

Ik kan een bezoek aan het Kokorin dal en Melnik van harte aanbevelen.
In de Tsjechië reisgids met 30 dagtochten (Serie ANWB Actief) staat een fietstocht van 37 km., die ook per auto gedaan kan worden.
 
Wij gaan in de vakantie waarschijnlijk 1 week naar ons huis in Chvalec, daarna willen we doortrekken met de auto richting camping Na Kopci. Vandaar willen we nog graag verder door cz trekken. Alleen weten we nog geen route, hoe en wat, ben aan het googlen en zoeken, maar denk dat we vanaf camping gewoon :confused: zien waar we terechtkomen.
 
Beste Ad ,
Bedankt voor deze toelichting. Onze eerste reis naar Tsjechie wordt door het lezen van je verhaal ... een reis om naar uit te kijken. Eerst was ik heel wantrouwig over de reis die we gingen maken, maar dit maakt veel goed. We gaan immers heel wat overnemen waar jullie geweest zijn. Dat maakt het voor ons of voor mij iets wat gemakkelijker. Tijdens onze reis maak ik een blog wat we iedere dag zullen gaan doen. Dat post ik even op dit forum maar ik zou begot niet weten waar ik dit moet posten. Enig idee??
Nogmaals bedankt voor je mooi verhaal.
 

Ad Verschoor

Donateur
Iceman door omstandigheden heeft mijn reactie even op zich laten wachten.
Geweldig dat mijn verslag je geholpen heeft. Ik zou trouwens gewoon een nieuw onderwerp plaatsen over je reis onder "Hoe was jouw vakantie in Tsjechie".
Goeie vakantie nog.
 
Hallo Ad,
Ik wilde je vragen of je bij je voorjaarsreis dit jaar nog naar Hrensko bent geweest? Of weet iemand anders of het weer open is na de overstromingen van vorig jaar? Ik wilde er dit jaar heen gaan.
Bedankt en groetjes, Mireille
 
Hallo Mireille,

Op 11 juni zijn wij daar Tsjechië binnengekomen. Het was daar gezellig druk met toeristen. Let wel op de weg. Er liggen hier en daar grote rotsblokken op de weg die van de bergen zijn afgekomen. De afzettingen zijn niet altijd even duidelijk.
1 afzetting was met barriers afgezet, maar de andere was alleen met 2 paaltjes en een beetje lint afgezet, maar door de wind redelijk stuk en daardoor niet goed zichtbaar.

In Hrensko zelf ben ik niet geweest.

Veel plezier als je gaat kijken.
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Mireille,
ik vroeg me af of je nog in Hrensko geweest bent en wat je hebt aangetroffen.
Mocht je er geweest zijn zouden foto's wel aardig zijn.
Ik blijf namelijk heel nieuwsgierig naar deze omgeving. Reacties van anderen zijn ook meer dan welkom.
 
Hallo Ad, ik heb gelogeerd in een hotelletje (geen 100 procent luxe, maar wel goedkoop) in Benešov nad Ploučnicí en vandaar met de bus (halte vóór het hotel) naar Děčín! Daar de autobus genomen naar Krasná Lipa, via Hřensko, Mezna en Kyjov, door het Tsjechisch Zwitserland. Dan kom je langs de hotelletjes die kuurgast noemde!
Erg mooie rit geweest.
 
Hallo Mireille,
ik vroeg me af of je nog in Hrensko geweest bent en wat je hebt aangetroffen.

Hoi Ad,
We zijn helaas niet naar Tsjechie geweest. Op de laatste dag hebben we besloten naar Frankrijk te gaan. We vonden de weersvooruitzichten te slecht. Nu is het overal niet echt goed geweest. Wij zijn in ieder geval helemaal naar het zuiden gereden, we hadden behoefte aan de zon. Die hebben we ook genoeg gehad. Het was heerlijk.

Ik vond het toch heel erg jammer dat we niet zijn geweest. Maar mijn programma blijft gewoon bestaan en dan gaan we het volgend jaar weer proberen!

Groetjes, Mireille
 

Ad Verschoor

Donateur
Een mijlpaal: 100.000 bezoekers.

Het lijkt misschien raar om mijn reisverslag 2010 terug te halen, maar met dit verslag is het allemaal begonnen. Na in 2007 met een bus en in 2009 met de eigen auto Tsjechië verkend te hebben, ben ik in 2010 begonnen met het schrijven van mijn reisverslagen. In 2016 wordt dit alweer het 7e verslag. Leuk is, en onlangs ontdekte ik dit fenomeen, dat ik vandaag de 100.000 bezoekers heb bereikt. Allemaal bezoekers die kennis hebben genomen van mijn verslagen. Mijn verstand zegt me, dat dit gelijk staat aan het aantal inwoners van een grote stad of twee Feijenoord (ik kan het niet laten) stadions vol met bezoekers. Nooit had ik er in 2010 ook maar van durven dromen, dat dit aantal bereikt zou worden. Over de verschillende reisverslagen zijn de bezoekers als volgt verdeelt:

2010 met 23.175 bezoekers
2011 met 13.624 bezoekers
2012 met 19.460 bezoekers
2013 met 13.740 bezoekers
2014 met 14.520 bezoekers
2015 met 15.481 bezoekers

Totaal aantal bezoekers van 100.000 bereikt op 25 maart 2016 (Goede Vrijdag).

Het leuke is dat, als jullie het niet vervelend vinden, ik nog maar gewoon doorga met het opschrijven van mijn belevenissen, bezoekjes en verhalen in en over Tsjechië. Het land dat, wanneer je niet van strand houdt, alles te bieden heeft van wat wij wensen. Mooie steden en dorpjes, schitterende natuur, veel historische gebouwen en alleraardigste inwoners.

Uiteraard heb ik in deze jaren enkele favorieten gevonden, noem het mijn top 5, zoals:

P1000468k.jpg
Het kasteel van Hluboká nad Vltavou ten N. van Ceske Budejovice

P1010556k.jpg
Rotsstad Adršpach ten N.O. van Trutnov

2626k.JPG
Hotel Pod Zvicinou in Dolni Brusnice bij Dvur Kralove

Ma. Tsjechie 2010 0001 (716)k.jpg
Lidice memorial ten N.W. van Praag bij Kladno

P1010928k.jpg
Edmundsklamm bij Hrensko
 
Bovenaan