Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit jaar gaan wij met oud en nieuw voor het eerst op wintersport.
We gaan naar rokytnice nad jizerou met 3 kids. Kan iemand mij iets vertellen over deze plaats en de omliggende dorpen??:oeps:
 
Lysa hora is de langste en mooiste piste van Tsjechië. studenova 1 en 2 zijn prima voor kids.
Het dorp is gribus, weinig te doen. Harrochov is niet alleen zichtbaar vannaf de top maar ook een commercieler dorp al sje wilt shoppen ofzo..
 
wij vinden het geweldig

Hallo,
wij zijn vorig jaar ook voor het eerst indecember met de kids naar rokytnice nad jizerou geweest.
dit is ons super bevallen,wij waren ook met ons drie kinderen ,11-4-2 jaar .
ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn maar die van ons hebben zich prima vermaakt van de slee met pa van de kleine studanova enz enz
wij hadden als voordeel dat we met de hele familie waren ( 17 man sterk) en zo elke dag iemand anders op de kids paste,zodat iedereen volop kon skieen.
mijn schoonouders hebben met de kleinste kinderen een tocht gemaakt met de arreslee wat werkelijk prachtig was.
omdat mijn schoonzus en ik na 5 dagen het skieen wel een klein beetje zat waren zijn we de rest (mijn oudste dochter,man en zwagers en andere schoonzuster)op gaan zoeken op de lysa hora en jawel te voet,we hebben genoten van de prachtige wandeling die we daar hebben gemaakt.
omdat wij in een hotel zaten en ik wel altijd de kids stipt naar bed wil hebben hebben we niet veel van het avondleven meegekregen,ik weet ook niet waar je verblijft.
kort gezegt om te skieen een prima plek,super aardig mensen en heel tsjechie is prachtig dus ik denk dat jullie je zeker zullen vermaken.
groet Rika
 
Hallo
Wij gaan al jaren naar Rokytnice nad Jizerou. We gaan skiën in Studenov en dat bevalt ons prima. We zijn nog niet op de Lysa Hora geweest omdat 2 kinderen snowboarden en ze mogen daar niet met de grote lift. We zijn ook in het voorjaar geweest, zonder sneeuw. We vonden het geweldig. We gaan ook vaak naar Harrachov en naar Vrchlabi. We hebben al veel gezien van het Reuzengebergte.
Dit jaar zitten we er voor het eerst met Oud en Nieuw, lijkt ons erg spannend. We gaan in de winter met een heel stel zo'n 17 personen. Nu gaan we met ons zessen.
 
Ik twijfel eraan of ik naar Harrachov of Rokytnice zal gaan. Ben al geweest in Spindleruv en Pec pod Snezkou. Pec is beter voor mij, omdat het er naar mijn mening wat minder toeristisch is. Zal wel snel veranderen.
 
tja, wat vind je toeristisch. Wij skieën al een jaar of zeven vanuit Rockytnice. Op piektijden is het lang wachten voor zowel sleep- als stoeltjeslift. Toch voldoet Rockytnice prima, omdat het een prima uitvalsbasis is voor meerde skigebieden.
In Rockytnice heb je Studenov en Lysa Hora. Vanuit Rockytnice kun je ook met de auto naar Horni Mysecky. Vanuit dit skigebied kun je weer naar Medvedin en vandaar als je wiltook met de skibus naar Svaty Petr. Onze ervaring de jaren door is dat het overal steds drukker wordt. Het voorzieningen niveau likkt dat niet bij te kunnen houden. soms zijn wachttijden dermate lang dat de skipassen naar verhouding steeds duurder worden
 
Het ziet ernaar uit dat het gaat lukken de wintersport alhier :D
Kent iemand hotel Krakonos?
Kan iemand uit eigen ervaring wat over het hotel en de piste vertellen?
Heeft iemand nog leuke tips?
Heeft iemand een overnachtingstip voor de grens?

Ben benieuwd naar jullie reacties :top:
 
Hallo,
Wij zijn vorig jaar ook naar hotel krakonos geweest,en dit is ons meer dan prima bevallen.
Wij hebben 3 kids 11,3,5 jaar oud en knutselen in de ontbijdzaal(als het op was)was geen enkel probleem.
Rokytnice is een prachtig dorpje waar je heelrijk kan skieen,studanov is prima om te leren en te beginnen,onze dochter en mijn man zijn zefs de 6 dag naar de horny domky geweest en geweldig genoten.
Dit jaar gaan wij een klein eindeje naar beneden vlakbij vysoke nad jizerou,maar voor volgend jaar alweer besproken bij de familie hak(eigenaar van hotel krakonos)
Wanner gaan jullie eigenlijk heen want meestal is het voor deze weken helemaal vol daar in het hotel.
Ben benieuwd en we komen in de week van 18 februari zeker een aantal malen naar hotel krakonos want mijn schoonouders verblijven die week daar.
Mocht je noch vragen hebben dan horen we het hier wel.
Groet Rika

wat betrefd de overnachting zou je in een etap hotel kunnen proberen.
even kijken op de site wat het beste op jullie route ligt.
Is niet duur je betaald voor 3 personen ongeveer 35,- euro en ontbijd 5 euro
www.etaphotel.com
groet
 
Omdat ons appartement in Vrchlabi op een of andere rare wijze is overgeboekt, moet wij op het laatste moment uitwijken naar Rokytnice. We krijgen dan wel twee 4 persoons appartementen als tegemoetkoming. Ik praat dan over Appartement Vecernik, heeft iemand daar ervaring mee. En uberhaupt, is Rokytnice nad Jizerou een mooi gebied? Of is Vrchlabi mooier? Kun je een beetje fatsoenlijk rijden daar in Rokytnice?
 
qua skigebied kan vrchlabi en omgeving niet tippen aan rokytnice.. Je hebt weliswaar meer pisten in de omgeving van V. maar lysa hora is simpelweg de mooiste afdaling van tsjechie. De toegang tot de piste is alleen wat minder, vooral te klein. Rijden in rokytnice gaat prima, tis maar 2 minuten vanaf de doorgaande weg naar vrchlabi.
 
Hallo Rika,
bedankt voor je reactie.
Weet jij of de skipassen voor beide gebieden geldig zijn? Of is het apart?
Wat adviseer je ons, dagkaarten of een 6 dagenkaart?
Waar hebben jullie je skies gehuurd?
surfdj
 
Hee !!
ik adviseer je om een puntenkaart te kopen dus is veel goedkoper dan een dagkaart enz enz,je kan deze ook op de horny domky gebruiken.(staat me tenminste nog wat van bij)
skies kun je in het dorp huren vlakbij hotel krakonos (het dorp is niet erg groot dus de familie hak zal je de weg zeker wijzen)
puntenkaarten is voor de kinderen ook handig want die gaan toch nog niet erg veel helemaal naar boven dus dat raad ik je echt aan.
hier nog even een handige site(maar misschien had je die ook al)
www.rokytnice.com
erg leuk kan je alles op vinden en ook een webcam staat erop
de studanov ligt achter het hotel daar loop,je zo heen en je kan op de skies weer naar het hotel terug.
Meer vragen dan roep je maar
groet Rika
 
er is een mogelijkheid om een skipas te kopen voor alleen studenov(ligt vlakbij hotel krakonos). je hebt ook een skipas die in studenov en horni domky geldig is, de prijs hiervoor is nartuurlijk hoger. ik rijdt zelf over gorlitz. veel plezier!
 
Prijs is niet verkeerd, wachttijden ligt aan het tijdstip, smorgens is het te doen maar om 11u en 1u is het druk omdat dan de nieuwe passen ingaan.
De weg is prima, vergeet alleen niet dat als je wat later daar bent je een stukkie moet lopen met de skies bergop.
Eten moet je doen in dolni rokytnice helemaal vooraan, gezien vanaf de doorgaande weg naar vrchlabi, ik meen dat ie alf heet. Prachtige eigenaar en prima te eten tegen schappelijke prijs. Let wel dit is niet in het centrum maar dus helemaal aan het begin.

gevonden: http://www.rokytnice.com/alf/alf_e.php3?a=1&subjekt=alf&mutace=en
 
Wij gaan op 25 februari voor een weekje naar Rokytnice. We logeren in Pension Hak.
Wat ik heb gemist in deze topic, is of er een beetje goede restaurants zijn. Ik heb alleen de naam Alf voorbij zien komen. Wij gaan uiteraard niet zelf koken. Daarvoor zijn de prijzen in de Tsjechische restaurants veel te goedkoop.
Maar dan willen we wel variatie hebben, en niet elke dag eten bij Alf.

Waar ik verder benieuwd naar ben is de toestand van de wegen naar Rokytnice. Wij komen via Zittau - Liberec en dan via Tanvald naar Rokytnice. Is deze weg redelijk te rijden, of heb je vanaf Liberec sneeuwkettingen nodig :sneeuw:

Twee jaar geleden zijn we in de zomer via deze weg gekomen, en toen stonden er om de 2 kilometer stoplichten omdat ze met de weg bezig waren. Is dat nog steeds het geval?

Nou, geef eerst maar antwoord op deze vragen. Misschien heb ik er later nog wel een paar. Vast wel.
 
SpongeBob schreef:
Waar ik verder benieuwd naar ben is de toestand van de wegen naar Rokytnice. Wij komen via Zittau - Liberec en dan via Tanvald naar Rokytnice. Is deze weg redelijk te rijden, of heb je vanaf Liberec sneeuwkettingen nodig :sneeuw:

Twee jaar geleden zijn we in de zomer via deze weg gekomen, en toen stonden er om de 2 kilometer stoplichten omdat ze met de weg bezig waren. Is dat nog steeds het geval?
Over (de begaanbaarheid van) de routes naar de wintersportgebieden is heel te vinden in de rubriek Vervoer. Met een beetje zoeken kom je daar zeker het antwoord op je vragen tegen. Succes en alvast veel vakantieplezier! :D
 
Hallo,
Wij gaan ook vrijdag,mijn vraag is pension hak ,is dat het zelfde als hotel krakonos(die eigenaar heet ook meneer hak,en weet dat hij ook nog appartementen heeft)
Als je bij de familie hak logeerd zou je ook kunnen vragen of je het diner in het hotel kunt gebruiken,ik kan je verzekeren dat je een heel goed diner krijgt dan.
verder is er een leuke pizzatent in het dorp alleen moet je dat wel even bespreken als je daar wilt gaan eten.
groet rika
 
Wij zitten vanf de 25e in hotel Krakonos. Beloofd dus prima te worden. Veel sneeuw en goed te eten. Inmiddels weet ik dat bier "pivo" is, ook heel belangrijk!
Weet iemand waar je het beste skies kan huren en waar je het beste les kan boeken (2 dagen priveles voor 3 personen)?
groeten surfdj

over pension hak vond ik dit
 
wachtwoord69 schreef:
..... mijn vraag is pension hak ,is dat het zelfde als hotel krakonos(die eigenaar heet ook meneer hak,en weet dat hij ook nog appartementen heeft)
Als je bij de familie hak logeerd zou je ook kunnen vragen of je het diner in het hotel kunt gebruiken,ik kan je verzekeren dat je een heel goed diner krijgt dan.
verder is er een leuke pizzatent in het dorp alleen moet je dat wel even bespreken als je daar wilt gaan eten.
Ik heb geen idee of dat dezelfde mensen zijn. Volgens mij komt de naam Hak wel meer voor in deze regio. De mensen waar wij het van huren zijn ongeveer midden dertig en heten Monika en Daniel. Ze hebben twee kleine kindjes. Maar als het inderdaad dezelfde mensen zijn, dan zullen we uiteraard ook even gaan eten in het hotel.

Ik verheug mij trouwens sowieso meer op het eten in Tsjechie dan op het skieën. Geweldig eten daar, ik heb nog nooit ergens anders een week lang alleen maar biefstuk gegeten.
 
Bovenaan